Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین نمایشگاه تخصصی آثار جمعی از معماران قم در حالی به میزبانی مجموعه «خانه چوبی» برگزار شد که مورد استقبال فعالان صنعت ساختمان و اقشار مختلف جامعه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم خردادماه امسال بود که فراخوان عمومی برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی آثار معماران استان قم از سوی مجموعه «خانه چوبی» با همراهی انجمن صنفی معماران قم منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراخوانی که مورد استقبال هفت تن از مهندسان معمار شناخته شده قم و صاحبان شرکت‌های بزرگ مهندسی و معماری قرار گرفت و خانه چوبی به عنوان یکی از مجموعه‌های خوش‌نام معماری و دکوراسیون داخلی به عنوان میزبان این رویداد معرفی شد.

مجموعه‌ای که از پانزده سال قبل به همت مهندس محسن نسیمی‌فر و مهندس محسن آقاجانی راه‌اندازی شده و از اسفندماه سال گذشته بزرگترین نمایشگاه دائمی دکوراسیون و معماری قم را در فضایی حدود ۱۵۰۰ متر مربع دایر کرده است.

آن‌طور که مدیر خانه چوبی عنوان کرده است نمایشگاه تخصصی آثار معماران استان قم برای نخستین‌بار با هدف توسعه شبکه‌های حرفه‌ای و کمک به رشد و توسعه زیست بوم اقتصادی صنعت ساختمان، انتقال تجربه و دانش روز دنیا و معرفی خدمات، محصولات و توانمندی‌های شغلی شکل گرفته است.

به گفته نسیمی‌فر، در این نمایشگاه بیش از ۴۰ اثر فاخر معماری از پروژه‌های منتخب در داخل و خارج قم و حتی خارج ایران اکران شده است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار معماران قم بوده که مدیر خانه چوبی در این باره نیز می‌گوید: هفت کارگاه آموزشی با هدف ارتقای سطح دانش معماران، انتقال تجربه، معرفی شیوه‌های نوین معماری، توجه به هویت بصری و نقد آثار نمایشگاه با حضور مهندس اسماعیل‌زاده، ساناز گودرزی، احمد پویامنش، امید بشارتی، محسن پورفلاحتی، مهندس مهندی و نفیسه موسوی در محوطه نمایشگاه برپا شد و مورد استقبال معماران و همشهریان قرار گرفت.

دکتر محمد عزیزی از فعالان صنعت ساختمان و یکی از مهندسان سازه استان درباره برگزاری این رویداد، می‌گوید: یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر مورد غفلت واقع شده و باید به آن توجه کرد، مسئله هویت بصری در معماری است.

به اعتقاد این مهندس ساختمان، تاکنون آن‌گونه که باید به هویت بصری ساختمان‌ها در قم توجهی نشده و می‌توان در قالب برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی، نگاه معماران و طراحان را به این موضوع مهم معطوف کرد.

عزیزی از «خانه چوبی» به عنوان یکی از مجموعه‌های منحصر به فرد یاد می‌کند و می‌گوید: گرایش‌ها و سبک‌های مختلف معماری در استان قم باید بیشتر دیده شود.

مهندس امید بشارتی قائم‌مقام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قم و مدیر دفتر معماری «مکعب سپید» نیز از برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار معماران قم استقبال کرده و می‌گوید: برگزاری این نمایشگاه‌ها به همه اقشار بویژه کارفرما، طراح و مجری ساختمان کمک می‌کند که هم انواع و اقسام مدل‌های معماری را برای خلق بنای فاخر بهتر بشناسند و هم از زاویه درستی به مقوله ساختمان و نقد این حوزه مهم نگاه کنند.

به اعتقاد بشارتی، یک ساختمان از زمان طراحی تا زمان اجرا و ساخت همواره در معرض نگاه شهروندان قرار دارد و نقد می‌شود، چرا که اصولاً مردم ایران به موضوع معماری و ساختمان توجه زیادی دارند. به همین دلیل برپایی این نمایشگاه‌ها کمک می‌کند تا با حضور مثلث اصلی ساخت یک ساختمان، یعنی کارفرما و طراح و مجری، نقدهای حرفه‌ای مطرح و دفاعیات آنان نیز شنیده شود.

موضوع دیگری که مورد توجه این فعال صنعت ساختمان قرار گرفته، نقش مؤثر ساخت یک ساختمان فاخر از حیث تمدن‌سازی است، آن‌طور که بشارتی می‌گوید اولین موضوعی که به عنوان میراث هر کشوری مطرح می‌شود، وجود ساختمان‌هایی است که نشان‌دهنده فرهنگ و اقتصاد و هنر آن عصر و جامعه است و از آن به عنوان «تمدن» یاد می‌شود.

به گفته مدیر دفتر معماری «مکعب سپید»، بناها در هر دوره‌ای بر مبنای تفکرات جامعه خلق می‌شوند نه تفکرات مهندس، این جامعه است که معماری را خلق می‌کند و تمدن می‌سازد.

بشارتی که خود یکی از مدرسان کارگاه‌های آموزشی این نمایشگاه بوده، در این باره می‌گوید: برگزاری کارگاه‌ آموزشی فرصت خوبی برای انتقال تجربیات مهندسان و معماران حرفه‌ای و نقد نماهای کلاسیک و نوین بود.

آن‌طور که این فعال صنعت ساختمان عنوان کرده برگزاری این نمایشگاه، شهروندان را با بناهای جدید و معماری های نوین آشنا می‌کند و فرصت خوبی برای معرفی نماهای متنوع و جایگزینی نماهای خاص و غیربومی است.


انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معمار صنعت ساختمان خانه چوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت

همچنین درحاشیه افتتاح نمایشگاه فعالیت رادیو در گیلان و پاسداشت هفته معلم  از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت نیز رونمایی شد.

مدیر کل پست گیلان گفت: در این نمایشگاه تمبر‌های قدیمی، اسناد، ده‌ها کتاب درسی مقطع ابتدایی تا دبیرستان سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ هجری شمسی، کتابی با قدمت دویست ساله چاپ اروپا حاوی نقشه قدیمی ایران با درج نام خلیج فارس، رادیو‌های قدیمی از سال ۱۹۸۰ مبلادی به بعد، رایانه‌ها از زمان ورود به ایران تا کنون و بیش از ده رادیوی قدیمی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

محمد حسین هوشنگی در باره ماکت ساختمان قدیمی اداره کل پست گیلان هم افزود: نخستین مکان فعالیت رادیو گیلان طبقه چهارم ساختمان اداره کل پست در شهرداری رشت بود که آرم (نشان) آن هنوز هم در بالای ساختمان وجود دارد. 

مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان هم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه رادیو گیلان امروز ۶۹ ساله شد، گفت: در تقسیم بندی علوم ارتباطات، رادیو یک رسانه گرم محسوب می‌شود و دارای ویژگی‌های ارتباطی، چون سرعت، دو سویه و تعاملی بودن و استفاده از ظرفیت مخاطب است. 

تفی ربانی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با این رسانه ارتباطی از زمان ظهور تا کنون است. 

علاقه مندان می‌توانند از یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت تا ۱۶ از این نمایشگاه واقع در ساختمان اداره کل پست گیلان در میدان شهدای ذهاب یا شهرداری رشت دیدن کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • طرح تو طرح در رویداد طرحی نو، مسابقات معماری در ایران را به بوته‌ی نقد گذاشت
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • برگزاری رویداد خشتانه در دانشکده هنر و معماری یزد
  • برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟