Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:23:35 GMT

استفاده انگلیس از فسفر سفید در کنیا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۰۷۸۰۵

استفاده انگلیس از فسفر سفید در کنیا

ارتش انگلیس در رزمایش‌های نظامی خود در کنیا از فسفر سفید استفاده می‌کند.

به نقل از راشاتودی، ارتش انگلیس اعلام کرد رزمایش نظامی مشترک خود را در کنیا از سرمی گیرد. این در حالیست که مردم محلی پس از آنکه فرماندهان نظامی انگلیس این موضوع را تایید کردند که از مهمات ممنوعه حاوی فسفر سفید در این رزمایش در مستعمره سابق خود استفاده کرده اند، نگران سلامتی خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها اعلام کرده اند استفاده از مواد شیمیایی در این رزمایش‌ها قانونی است.

انگلیس بار دیگر رزمایش نظامی در کنیا، مستعمره پیشین خود برگزار می‌کند. دو کشور اخیرا توافقنامه‌ای را امضاء کردند تا همکاری‌های نظامی نزدیکی داشته باشند و نیرو‌های انگلیسی در حال پاکسازی محل برگزاری رزمایش اخیر هستند تا غیرنظامیان آسیب نبینند.

معاون فرمانده واحد رزمایش ارتش انگلیس در کنیا گفت: نیرو‌های دفاعی کنیا و نیرو‌های ارتش انگلیس در کنار هم جمع شده اند تا مهمات عمل نکرده را از اراضی کنیا جمع آوری کنند و به مردمی که در اینجا زندگی می‌کنند آموزش‌های لازم را درباره مهمات عمل نکرده بدهند و به آن‌ها بگویند که به آن‌ها دست نزنند و آن‌ها را از زمین بلند نکنند، زیرا این موضوع به آن‌ها آسیب وارد می‌کند.

همه چیز خوب به نظر می‌رسد. اما دقیقا این نیست. انگلیس تاریخچه‌ای طولانی از قانون شکنی و نقض حقوق مردم در منطقه دارد. برای مثال آن‌ها از فسفر سفید که بر اساس قوانین بین المللی منع شده است استفاده می‌کنند. آن‌ها از این مهمات در نزدیکی محل زندگی غیرنظامیان ضد اهداف نظامی استفاده می‌کنند.

فینالی بایبی، معاون فرمانده واحد رزمایش ارتش انگلیس در کنیا هم گفت: قانون بین المللی بشردوستانه اجازه استفاده از فسفر سفید را برای موارد خاص می‌دهد. به همین دلیل ما از آن استفاده می‌کنیم. ما از آن برای ایجاد روشنایی در شب استفاده می‌کنیم تا بتوانیم در شب بجنگیم. این ماده همچنین دودی ایجاد می‌کند که پوشش لازم را برای مبارزه ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس کنیا ارتش انگلیس فسفر سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۷۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان های «غرب» ارتش روسیه ۳ حمله ارتش را در محور لوهانسک دفع کردند و در این درگیری‌ها ۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

در مناطق جنوبی نیز «یگان‌های جنوب» مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ در درگیری‌ها در این منطقه نیز نزدیک به ۳۹۵ نظامی اوکراینی کشته و یک هویتزر ساخت آمریکا نیز منهدم شد.

یگان‌های مرکز نیز با حمله موشکی و توپخانه‌ای مزدوران خارجی ارتش اوکراین و مقر نیروهای مسلح اوکراینی را در محور دونتسک هدف قرار دادندکه در نتیجه آن ۳۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

ساعاتی پیش رسانه‌های روسی اعلام کردند که در پی حمله موشکی ارتش روسیه به محل استقرار مزدوران خارجی ارتش اوکراین در منطقه «میکولایف» دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

دیروز یکشنبه «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان میکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه ۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6092212

دیگر خبرها

  • افشاگری‌های عضو جدا شده از منافقین در دادگاه درباره همکاری های نظامی این گروهک با ارتش صدام
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت