Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید احسان عسکری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه راه اندازی این طرح صنعتی یکی از اولویت های اصلی دولت در راستای اشتغال است اظهار داشت: راه اندازی کامل این طرح نقش مهمی در توسعه اشتغالزایی استان نیز دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی خوب ستاد اجرای فرمان امام و پیشرفت در روند اجرای این طرح بیان کرد: پیش بینی می شود طی هفت ماه آینده کارخانه قند یاسوج راه اندازی اولیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری رویکرد اصلی متولیان امر و مسئولان اجرایی این استان را کمک به پایداری واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی استان با حل و فصل مسائل و مشکلات آنها اعلام کرد. 

وی افزود: تاکنون اقدام های ارزنده و پیگیری هایی متعدد برای راه اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج و بازگشت آن به چرخه تولید انجام شده است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه های مختلف اجرایی این استان برای رفع موانع پیش روی کارخانه قند یاسوج تلاش، همت و همکاری کنند. 

عسکری تصریح کرد: در این راستا ۲ میلیارد تومان بدهی گاز و یک میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی کارخانه قند یاسوج تقسیط و درحال پرداخت است.

عملیات اجرایی کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ و با ظرفیت اسمی تولید روزانه یک هزار تُن قند و شکر آغاز شد و سال ۱۳۴۶ نیز به بهره برداری رسید. 

پس از مدتی این کارخانه با معضلات فراوانی دست و پنجه نرم کرد و از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را به طور مجدد آغاز کرد اما سایه مشکلاتی شامل معوق ماندن حقوق، مزایا و بیمه کارگران، قدیمی بودن تجهیزات، کمبود اعتبار برای نوسازی قطعات فنی و نبود چغندر قند دست از سر این کارخانه برنداشت و تا توانست کمر این کارخانه را خم کرد. 

کارخانه قند یاسوج از دی ماه ۱۳۹۵ به سرمایه گذار بخش خصوصی و اهل کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد که بنا به دلایلی راکد و یا نیمه فعال ماند. 

برچسب‌ها اشتغال زایی کهگیلویه و بویراحمد شهرک صنعتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی کهگیلویه و بویراحمد شهرک صنعتی اشتغال زایی کهگیلویه و بویراحمد شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • دستگیری سارق کالا و احشام در یاسوج
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان