Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی، در بازدید از نمایشگاه خدمت سازمان بهزیستی، افزود: به نظر می‌رسد ضرورت دارد تا از این دست کارها در سطح کشور به صورت دائمی برگزار شود، چرا که می‌تواند ظرفیتی برای ارائه و معرفی دستاوردهای مددجویان در سطح کشور در راستای اجتماعی سازی سازمان بهزیستی ایجاد کند.

وی افزود: از طرفی وجود اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند در معرفی تولیدات و فروش محصولات جامعه هدف و توانمند سازی جامعه هدف مؤثر باشد تا به تدریج از چرخه حمایت سازمان خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حسینی، فراهم کردن فضای نمایشگاه می‌تواند در ایجاد انگیزه مددجویان و شناساندن محصولات آنها برای مردم جامعه نقش مؤثر داشته باشد.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه شده است گفت: بهزیستی گروه‌های متعددی را تحت پوشش خود دارد که افراد دارای معلولیت یکی از همین گروه‌ها است که در بین آنها کودکان استثنایی هم وجود دارد. بنابراین ما برنامه‌ها و مأموریت‌های مشترکی با سازمان بهزیستی از جمله در حوزه غربالگری و تشخیص بیماری‌ها و معلولیت‌ها، بخش توانبخشی و توانمند سازی افراد دارای معلولیت، مشاوره و … در بخش کودک و دانش آموز استثنایی داریم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر آن دسته از دانش آموزانی که توان حضور در مدرسه را دارند هم از خدمات سازمان آموزش و پرورش استثنایی استفاده می‌کنند و هم از خدمات سازمان بهزیستی، بنابراین تلاش ما این است که مأموریت‌های دو سازمان را طوری هماهنگ کنیم تا یک هم افزایی بین بخشی اتفاق بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۴۲ هزار دانش آموز استثنایی داریم که برخی دارای معلولیت ذهنی هستند و بقیه نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی هستند.

وی بابیان اینکه ۷ گروه تحت پوشش سازمان ما هستند گفت: ۴۲ هزار نفر ازانها اختلال یاد گیری و ۲۰ هزار نفرکودک نابینا و ناشنوا و جسمی حرکتی هستند که در مدارس خاص تحصیل می‌کنند. ۶۰ هزار نفر هم کودکان کم توان ذهنی هستند که براساس شرایط آنها آموزش‌های لازم ارائه و دریافت می‌کنند.

کد خبر 5540073

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش استثنایی بهزیستی سازمان بهزیستی شهرداری تهران آلودگی هوا علیرضا زاکانی بهزیستی حج تمتع گردشگری شورای شهر تهران قوه قضاییه سازمان حج و زیارت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهر تهران عفاف و حجاب سازمان محیط زیست کمیته امداد امام خمینی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۳۷ هزار نفر از نمایشگاه «بر فراز دشت»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ طی ۴۳ روز برپایی نمایشگاه «بر فراز دشت» در موزه هنرهای معاصر تهران، بیش از ۳۷ هزار نفر به‌صورت انفرادی و نیز در قالب گروه‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و هنری از این نمایشگاه دیدن کردند.

همچنین بیش از ۱۴۰ بازدیدکننده خارجی هم با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران از آثار نمایشگاه «بر فراز دشت» بازدید کردند.

گفتنی است که نمایشگاه «بر فراز دشت» یکی از پربازدیدترین نمایشگاه‌های موزه هنرهای معاصر تهران در طول ۳ سال گذشته بوده است.

این نمایشگاه از ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح و تا ۱۶ اردیبهشت ادامه داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز نام‌نویسی از داوطلبان متقاضی ترمیم نمره
  • بازدید بیش از ۳۷ هزار نفر از نمایشگاه «بر فراز دشت»
  • آغاز ثبت‌ نام پشت‌ کنکوری‌ ها برای «ترمیم نمره» + جزئیات و هزینه
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • تا ۱۰ سال آینده مجبوریم پزشک وارد کنیم
  • نوازی: بازیکنان استقلال استثنایی هستند
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • فیلم/ پاس گل استثنایی طارمی با پشت پا