Web Analytics Made Easy - Statcounter

اورومچی در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ در شمال غربی چین در آستانه تبدیل شدن به یک مرکز مهم است که به گشایش و توسعه اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این منطقه با زمینی به مساحت ۶۷ کیلومتر مربع شامل مرکز قطار سریع السیر ارومچی-اروپا و یک منطقه آزاد جامع، پروژه‌ای شاخص در ساخت منطقه کلیدی کمربند اقتصادی جاده ابریشم قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در بازدید از منطقه بین المللی ارومچی در دیدار خود از سین کیانگ گفت سین کیانگ، که قبلا یک سرزمین نسبتاً بسته بود، به منطقه‌ای پیشرو در گشایش اقتصادی تبدیل شده است، زیرا این کشور از توسعه و پیشرفت مناطق غربی و پیشبرد طرح کمربند و جاده حمایت می‌کند.

شی که همچنین دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس کمیسیون نظامی مرکزی این کشور است بر پیشرفت ساخت منطقه کلیدی کمربند اقتصادی جاده ابریشم و ادغام استراتژی گشایش منطقه‌ای سین کیانگ در برنامه کلی کشور تاکید کرد.

او بر اهمیت نوآوری سیستم برای اقتصاد باز، تقویت ساخت کریدور‌های اصلی، استفاده بهتر از بازار‌ها و منابع داخلی و بین المللی و همچنین خدمت فعال و به کار گیری مدل جدید توسعه تاکید کرد.

از زمان آغاز ساخت و ساز در سال ۲۰۱۵، منطقه اورومچی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (حدود ۴.۴۴ میلیارد دلار) سرمایه گذاری و بیش از ۳۴۰ شرکت را جذب کرده است. یک طرح تجارت الکترونیکی فرامرزی نیز در آنجا اجرا شده است.

ابتکار کمربند و جاده، که چشم انداز‌های جدیدی را برای گشایش اقتصادی در چین به وجود آورده، همچنین فرصت‌های بی سابقه‌ای را برای سین کیانگ، واقع در قلب جاده ابریشم باستانی، به ارمغان آورده است.

از زمان افتتاح خدمات قطار باری چین-اروپا و چین-آسیای مرکزی، مراکز هورگوس و گذرگاه آلاتاو، دو ایستگاه اصلی ریلی در سین کیانگ، مجموعاً بیش از ۵۰ هزار سفر قطار باری ورودی و خروجی را ثبت کرده اند.

چین علاوه بر این، ۵۵ پلتفرم توسعه صنعتی و بازگشایی در سطح ملی در سین کیانگ راه اندازی کرده است. از جمله این مناطق می‌توان به مناطق توسعه اقتصادی کاشغر و هورگوس اشاره کرد که شرایط مساعدی را برای رونق سرمایه گذاری و جذب قطب‌های صنعتی ایجاد کرده است.

ارزش تجارت خارجی این منطقه در پنج ماهه اول سال جاری بیش از ۶۷.۴ میلیارد یوان بوده که نسبت به سال گذشته ۳۰.۹ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاده ابریشم جدید چین سین کیانگ جاده ابریشم سین کیانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده