Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: پرونده‌های متعددی درخصوص هک اینستاگرام از کاربران و دنبال کننده‌های آن‌ها به پلیس فتا ارجاع می‌شود که بیشترین عامل آن کوتاهی و سهل انگاری کاربران است که نکات امنیتی در فضای مجازی را رعایت نمی‌کنند.

او می گوید: کاربران از کلمات عبور ضعیف و یا شماره تلفن و یا تاریخ تولد برای رمز عبور اینستاگرام خود استفاده می‌کنند که را‌های دستیابی به کلاهبردان و هکر‌ها را هموار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس فتای البرز گفت: روز گذشته یک هکر اینستاگرامی که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی برخی کاربران، اقدام به کلاهبرداری از چند فالوور کرده بود، دراستان البرز دستگیر شد.

جلیلیان گفت: این شخص با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری او در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌های او می‌کند که موضوع در دستورکار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

او می گوید: با ارائه مستندات شاکی مشخص شد، متهم با هک اینستاگرام او دسترسی به اکانتش پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از ۹ نفر از آشنایان نامبرده ۹۰۰ میلیون ریال وجه دریافت کرده است.

جلیلیان گفت: یکی از مواردی که سبب می‌شود اکانت اینستاگرام کاربران هک می‌شود، استفاده از نرم‌افزار‌هایی برای افزایش تعداد فالور، لایک یا کامنت است.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز مجرمان با تحریک احساسات کاربران در اینستاگرام، با ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف مانند تصادف، بیماری لاعلاج و بستری در بیمارستان از فالوور‌های آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

او می گوید: کااربران چنانچه درخواست کمک از طرف دوستان خود در فضای مجازی بویژه اینستاگرام دارند قبل ازاقدام حتما با آن‌ها تماس و سپس اقدام به کمک کنند.

 جلیلیان همچنین از کاربران خواست از رمز‌های پیچیده شامل حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و نشانه استفاده کرده و ورود ۲ مرحله‌ای امنیت حساب کاربری خود را تا حد ممکن بالابرده و از ایمیل پشتیبان حساب کاربری خود را نیز فعال کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هک اینستاگرام حساب کاربری حساب کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۰۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار تا چهارشنبه در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن روند افزایش نسبی دما و افزایش موقت غبار محلی به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته با فعالیت سامانه تندری در منطقه، رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می‌شود، عنوان کرد: امروز یکشنبه و فردا دوشنبه آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار در بعضی ساعات است.

وی بیان کرد: برای روز سه شنبه آسمانی کمی تا نیمه ابری و برای روز چهارشنبه نیز آسمانی نیمه ابری تا ابری، هر دو روز همراه با غبارآلودگی و وزش باد در بعضی ساعات و برای پنج شنبه نیز آسمانی قسمتی ابری تا ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعات و احتمال بارش پراکنده است.

کد خبر 6090839

دیگر خبرها

  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود