Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه از رنگ‌بندی زرد کرونایی شهرستان و احتمال اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی با ورود به پیک هفتم کرونا در شهرستان، خبر داد.

علی پارسا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به رنگ‌بندی زرد کرونایی شاهین‌شهر و میمه و افزایش موارد کرونا مثبت و بستری در شهرستان، اظهار کرد: پیک ششم کرونا سویه اُمیکرون و زیر سویه‌های ba۱ و ba۲ بود، اما پیک هفتم با زیر سویه‌های  BA۵ و BA۴ خواهد بود که علائم آن شبیه اُمیکرون است، اما تنها تفاوت آن سرایت‌پذیری و واگیری بیشتر این زیر سویه در مقایسه با دیگر سویه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پوشش خوب واکسیناسیون در شهرستان و کشور سبب‌ساز عبور از پیک ششم با حداقل هزینه و تلفات جانی بود، افزود: تزریق دُز یادآور واکسیناسیون می‌تواند از ورود به پیک هفتم جلوگیری کند. به این منظور مراکز سرخوش شاهین‌شهر(در دو شیفت صبح و بعد از ظهر)، شهید یوسفیان گزبرخوار، مرکز میمه در بخش میمه با سبد کامل واکسن آماده واکسیناسیون و تزریق دُز یادآور به شهروندان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر لزوم تزریق دُز یادآور واکسن کرونا به شهروندان بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق آخرین دُز آنها گذشته است، تصریح کرد: الزام و تأکید بر تزریق دوز یادآور به سبب افزایش سطح ایمنی جامعه و جلوگیری از ورود به پیک جدید است که با ورود به آن و افزایش تقاضا برای دریافت واکسن دیگر مثمر ثمر نخواهد بود.

وی با اشاره به خطرات تزریق واکسن در دوران کومون کرونا به افراد، گفت: با ورود به پیک کرونا و ابتلای افراد یک خانواده سایر اعضای خانواده که به کرونا مبتلا نشده‌اند در دوران کومون کرونا قرار داشته و تزریق واکسن می‌تواند آسیب‌های بیشتری به این افراد وارد کند.

پارسا با اشاره به ورود شاهین‌شهر به رنگ‌بندی زرد کرونایی، خاطرنشان کرد: برای ثبات و عدم ورود شاهین‌شهر به شرایط نارنجی و قرمز کرونایی ضروری است چرخه واکسیناسیون تکمیل شود. همچنین شهروندان در اماکن سربسته و شلوغ، بانک‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی الزاماً از ماسک استفاده کنند و ادارات نیز از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری کنند. همچنین در صورت ورود به شرایط حادتر، محدودیت‌های طرح هوشمند کرونا در قالب پیشگیری و کنترل اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به تصورات ذهنی مردم از عوارض واکسن کرونا، تصریح کرد: در واکسن کرونا تا کنون هیچ عارضه جانبی حادی شناسایی نشده است و برخی عوارض قبل از واکسن کرونا نیز وجود داشته و مختص تزریق واکسن کرونا نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و ومیمه در پاسخ به شائبه ارتباط میان فرارسیدن تاریخ انقضا واکسن‌ها و ترغیب مردم به تزریق دُز یادآور، گفت: دولت با پرداخت هزینه، واکسن را تأمین و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده است و اگر نگرانی از پیک هفتم و بروز خسارات جبران‌ناپذیر مالی و جانی آن وجود نداشت هیچ توصیه‌ای برای تزریق دُز یادآور کرونا نمی‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کرونا امیکرون تزریق د ز یادآور واکسن کرونا شاهین شهر ورود به پیک زیر سویه پیک هفتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان