Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضاپیما بدون سرنشین دراگون که در بیست و پنجمین ماموریت باری "اسپیس ایکس" به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شده بود، شب گذشته به ایستگاه فضایی متصل شد.

به گزارش ایران اکونومیست، ۱۴ ژوئیه یک موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا(KSC) در فلوریدا پرتاب شد و فضاپیما بدون سرنشین دراگون را به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماموریت که با نام CRS-۲۵ شناخته می‌شود، ساعت ۸:۴۴ ، ۱۴ ژوئیه به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۵:۱۴ صبح پنجشنبه به وقت تهران) پرتاب شد. این کپسول باری در حدود ساعت ۱۱:۲۱ صبح ۱۶ ژوئیه به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۱۹:۵۱ شنبه به وقت تهران) به ایستگاه فضایی متصل شد.

CRS-۲۵ ابتدا قرار بود بیش از یک ماه پیش پرتاب شود، اما پس از مشاهده سطوح بالای بخار هیدرازین در بخشی از سیستم رانش دراگون در حین عملیات سوخت رسانی، پرتاب به تعویق افتاد. هیدرازین(Hydrazine) یک ترکیب شیمیایی با فرمول مولکولی N۲H۴ است. هیدرازین بیشتر در سوخت موشک و فرآورده‌های تنباکو کاربرد دارد.

ماموریت CRS-۲۵ بیش از ۵۸۰۰ پوند(۲۶۳۰ کیلوگرم) تجهیزات علمی و کاربردی را به ایستگاه فضایی تحویل داد که شامل تجهیزاتی برای پشتیبانی از نزدیک به ۴۰ تحقیق در حال انجام است. "دانا وایگل"(Dana Weigel)، معاون مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از پرتاب گفت: ساکنان فعلی ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز می‌توانند منتظر تحویل غذای تازه باشند.

"وایگل" انواع محصولات و سایر اقلام ذخیره شده در داخل دراگون را اعلام کرد. "وایگل" گفت: ما سیب، پرتقال، گوجه گیلاسی، مقداری پیاز، هویج کوچک، سیر، ارده، پنیر و سوسیس خشک ارسال کردیم. بنابراین می‌توان گفت یک ترکیب بسیار خوب از میوه‌های تازه را برای خدمه حاضر در ایستگاه فرستادیم.

ایستگاه فضایی بین‌المللی با انتشار ویدیوی زیر نوشت: این ویدیوی تایم لپس نشان می‌دهد که فضاپیمای باری دراگون اسپیس‌ایکس در حین طلوع خورشید مداری(orbital sunrise) به ایستگاه فضایی نزدیک و در ساعت ۱۱:۲۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به بخش جلویی ماژول هارمونی متصل می‌شود.

About Nastooh.ir

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کپسول دراگون ، اسپیس‌ایکس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کپسول دراگون اسپیس ایکس ایستگاه فضایی بین المللی ایستگاه فضایی اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۴ صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های نیوساید و پست برق شماره سه اهواز به ترتیب با شاخص ۱۱۲ و ۱۱۴ و ماهشهر ۱۱۰ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در این ساعت، وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اندیمشک، ایستگاه استانداری و حفاری اهواز، حمیدیه، خرمشهر، رامهرمز، شوش، کارون و هندیجان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای ایذه، بهبهان، رامشیر، شادگان و شوشتر با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)