Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید و فروش محصولات این شرکت در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی فرزانه امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت مبین انرژی خلیج فارس برای سال مالی ۱۴۰۰ با اشاره به اینکه توسعه پایدار و سودآوری را در چشم‌انداز این شرکت مدنظر داریم، اظهار کرد: ارزش شرکت مبین انرژی خلیج فارس در بازار سرمایه را اکنون ۶۷۰ هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پارسال را سالی پربار از نظر مقدار تولید، پایداری تولید و برآورده کردن تعهدهای مبین انرژی خلیج فارس به شرکت‌های پایین‌دستی دانست و افزود: بیشتر برنامه تولید محصولات و فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ در مرز ۱۰۰ درصد محقق شده است.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس ادامه داد: افزون بر این، بعضی از محصولات این شرکت مانند آب شیرین، بخار، نیتروژن و هوای ابزار دقیق به ترتیب ۵ درصد، ۱۶ درصد، ۳ درصد و ۱۱ درصد بیشتر از برنامه سال در این شرکت تولید شده‌اند؛ ضمن اینکه رکورد مقدار تولید بخار، آب شیرین و آب تغذیه بخار از زمان تاسیس این شرکت تاکنون پارسال ثبت شده است.

به گفته فرزانه، تنها اکسیژن کمتر از برنامه تولید شد که مشکل عمده آن به خود مشکلات واحدهای مصرف‌کننده عمده اکسیژن به‌دلیل شرایط فنی داشتند، بازمی‌گشت و مشکلی از سوی شرکت مبین انرژی خلیج فارس برای تولید وجود نداشته است.

وی، موفقیت نسبی در اصلاح فرمول قیمت‌گذاری و دریافت نرخ‌نامه جدید، موفقیت در اخذ معافیت مالیاتی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۷ (معافیت از ۲۲.۵ درصد سود)، تأمین مالی کامل طرح آپادانا، پشتیبانی از ساخت داخل و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، دریافت گواهی عدم آلایندگی از سازمان محیط زیست، اتمام موفقیت‌آمیز بخش مکانیکال احداث آب شیرین کن جدد به روش RO و تحقق سود خالص شرکت مبین انرژی خلیج فارس براساس قیمت‌های تازه را از دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۰ دانست.

مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس با بیان اینکه سود این شرکت براساس برنامه در سال ۱۴۰۰ محقق شده است، اظهار کرد: سود واقعی حسابرسی شده سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد  تومان است.

فرزانه درادامه با اشاره به اینکه خرید طرح پتروشیمی آپادانا از سوی شرکت مبین انرژی خلیج فارس در سال ۹۸ گفت: سرمایه مورد نیاز برای تکمیل این طرح ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که تا پایان ۱۴۰۰ حدود ۷ هزار میلیارد تومان از این مقدار هزینه شده است و براساس برنامه در اواخر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره برنامه‌های شرکت مبین انرژی خلیج فارس گفت: لزوم سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه و پایداری شبکه برق با برآورد هزینه تقریبی ۱۰۰ میلیون یورویی، ضرورت آغاز فاز دوم عملیات اجرایی تعویض لوله‌های GRP شرکت‌های آریاساسول و پارس و رفع این گلوگاه نبود پایداری تولید و برنامه‌ریزی برای تعمیرات اساسی واحد آبگیر در دستور کار این شرکت هستند.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت مبین انرژی خلیج فارس یوتیلیتی مهدی فرزانه پتروشیمی های عسلویه شرکت مبین انرژی خلیج فارس سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: بیش از ۱۹ شبکه معتبر خارجی به مناسبت روز خلیج فارس دعوت شده‌اند تا مکان رویدادهای تاریخ مقاومت خلیج فارس را آن گونه که هست ببیند و روایت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اسماعیل سجادی‌منش ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه دو برنامه برای روز ملی _شنبه هشتم اردیشبهت_خلیج‌فارس با همکاری دستگاه‌های فرهنگی، استانداری و رهنمودهای آیت‌الله صفایی بوشهری انجام خواهد شد، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۱۹ شبکه معتبر خارجی به مناسبت روز خلیج فارس دعوت شده‌اند تا مکان رویدادهای تاریخ مقاومت خلیج فارس را آن گونه که هست ببیند و روایت کنند.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌های تلویزیونی ترکیه، آلمان، آمریکا، روسیه، ایتالیا، لبنان، چین، عراق، انگلیس، امارات متحده عربی، افغانستان و قطر برای انعکاس این روز ملی به بوشهر دعوت شده‌اند، افزود: مدیران فرهنگی، تهیه‌کنندگان، نویسندگان، شاعران، مدیران خبرگزاری‌های داخلی و چهره‌های رسانه‌ای کشور از جمله العالم، پرس‌تی وی، خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، دانشجو نیز دعوت شده‌اند.

مدیر کلاً اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر با بیان اینکه ابتدای حرکت تور مقاومت از کنسولگری انگلیس است، گفت: عمارت امیریه، مسجد آل عصفور، قبر ژنرال انگلیسی، گورستان انگلیسی‌ها، ساحل ریشهر (محل نبرد احمد خان تنگستانی با انگلیسی‌ها) و موزه ملی خلیج‌فارس از موارد مورد بازدید در این تور است.

سجادی‌منش از برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نگاه وعده صادق و نمایش اقتدار ایران اسلامی در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با همکاری منطقه دوم نیروی دریایی سپاه برگزار و در این راستا رزمایش اقتدار در نوار ساحلی بوشهر به نمایش گذاشته می‌شود، همچنین این برنامه از شبکه سه و در فواصل برنامه از شبکه یک و شبکه خبر نیز پخش خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در عرشه شناور نظامی با حضور معاون رئیس جمهور، دو تن از وزیران و دو نفر از وزارت امورخارجه اضافه کرد: شرح دفاع مقدس در خلیج‌فارس، نقش مقاومت شهید نادر مهدوی، تاریخ مقاومت و موزه تاریخ اسلام در این دو روز توسط چهره‌های مطرح کشور تحلیل می‌شود.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با بیان اینکه مطالعات صورت گرفته در کاوش‌های گورستان شغاب به صورت رسمی در خردادماه منتشر خواهد شد در خصوص تخصیص اعتبارات برای مرمت و ساماندهی بناها، بیان کرد: تخصیص اعتبار برای چهار مسجد بافت تاریخی، امامزاده عبدالمهیمن، میر محمد حنفی، امامزاده سلیمان گناوه، امامزاده زین العابدین زیارت دشتی، قبر شهید غضنفر السلطنه برازجانی، کاوش‌های باستان‌شناسی قلعه ریشهر، کاخ چرخاب، مسجد جامع بردستان و کتابخانه مصلحیان از جمله این موارد است.

منبع: فارس

کد خبر 748488

دیگر خبرها

  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس