Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@05:34:03 GMT

ارائه خدمات به واکسن‌نزده‌ها ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۳۷۷۹

ارائه خدمات به واکسن‌نزده‌ها ممنوع شد

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از ابلاغ مصوبه ای مبنی بر ارائه خدمات از ۱۵ مردادماه در بستر سامانه ایران من بر مبنای تزریق دو دوز واکسن به اضافه دوز یادآور خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: در دو سال و چند ماه گذشته که از شرایط شیوع بیماری می‌گذرد، تجربه‌های ارزشمند منجر به راه اندازی سامانه ایران من و بحث مدیریت هوشمند در بستر این سامانه شد؛ همه‌ی دستگاه‌های خدمات دهنده یا خدمات گیرنده از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، اصناف، کارکنان دولت، وزارت خانه‌ها، سیستم حمل و نقل درون شهری، برون شهری و…از سامانه ایران من برای وضعیت واکسیناسیون و بیمار نبودن استعلام می‌گیرند از این رو مانند روزها و ماه‌های ابتدایی کرونا محدودیت‌ها اعمال نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"حسین قاسمی" تاکید کرد: توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله شستن دست‌ها و استفاده از ماسک به ویژه در اماکن مسقف و تجمع‌ها و واکسیناسیون مهم است و بحث مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه که در حال انجام است باید همواره مورد توجه باشد و تا زمانی که براساس اعلام سازمان‌ها و مراجع رسمی از شرایط شیوع خارج شویم، باید مدیریت شود.

دبیر کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تمهیدات اندیشیده برای بازگشت حجاج نیز گفت: بازگشت حجاج از طریق مرزهای هوایی و فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود و گروه‌های مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت که در فرودگاه‌ها مستقر هستند بازگشت حجاج را کنترل می‌کنند، ضمن اینکه اطلاعات حجاج که از طریق سازمان حج و زیارت و جمعیت هلال احمر موجود است و در بستر سامانه علاوه بر اینکه برای این افراد پیامک‌های آموزشی ارسال می‌شود به خانه‌های بهداشت که در جغرافیای محل سکونت حجاج هستند اسامی این افراد ارسال شده است تا اگر در بین حجاج علائمی از بیماری مشاهده شود آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شود و از آن‌ها درخواست می‌شود در قرنطینه بمانند تا جلوی انتشار ویروس گرفته شود.

"حسین قاسمی" درباره تردد از مرزهای زمینی هم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تردد از مرزهای زمینی در واقع با ارائه کارت واکسن و پی سی آر منفی مشکلی ندارد ضمن اینکه گروه‌های مراقبت مرزی وزارت بهداشت در مرزها مستقر هستند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند اگر در بین اتباع سایر کشورها که قصد ورود به کشور را دارند افراد مشکوکی مشاهده کنند، تست‌های سریع از آن‌ها گرفته می‌شود و چنانچه مبتلا باشند از ورودشان به داخل کشور جلوگیری می‌شود، در خصوص اتباع ایرانی هم اگر موارد مثبت مشاهده شود از این افراد خواسته می‌شود تا شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت حسین قاسمی تزریق واکسن واکسن بیماری کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا اخبار کرونا سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام