Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش روز یکشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی بابیان این‌که ثبت آثار ناملموس، آیین‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌ها جزو اولویت‌های وزارتخانه است، تصریح کرد: استان یزد در این زمینه از تعدد آثار و تنوع فرهنگی برخوردار است و هر نقطه از استان یزد گنجینه‌ای از مجموعه آثار ملموس و ناملموس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر این‌که حفظ آیین‌ها، سنت‌ها، سبک و سیاق زندگی مردمان جای‌جای یزد بسیار اهمیت دارد، گفت: یکی از جاذبه‌های موردنظر گردشگران به‌خصوص گردشگران خارجی همین میراث‌فرهنگی است، درعین‌حال حفاظت از میراث نامنقول و ملموس نیز بسیار اهمیت دارد و دراین‌باره نیز باوجود بالا بودن تعداد بناهای میراثی در استان، در این زمینه اقدامات لازم پیگیری می شود.
آخوندی بابیان این‌که در سال گذشته، ۴۸ اثر استان به ثبت ملی رسیده است، اظهار کرد: تعداد آثار ناملموس ثبت‌شده در شهرستان ابرکوه سه اثر، شهرستان اردکان سه اثر غیرمنقول و یک اثر ناملموس، در شهرستان بافق ثبت یک اثر غیرمنقول و ۱۲ اثر ناملموس، یک اثر غیرمنقول و ۳ اثر طبیعی در شهرستان بهاباد، شهرستان تفت ثبت سه اثر غیرمنقول ، ثبت ۲ اثر غیرمنقول در شهرستان خاتم، ۲ اثر ناملموس ثبتی در شهرستان میبد و تعداد آثار غیرمنقول ثبت‌شده در شهر یزد ۱۰ مورد و ۶ اثر منقول و یک اثر ناملموس نیز در این شهر به ثبت رسیده است.

استان یزد یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیرمنقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد.

برچسب‌ها گردشگری یزد میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری یزد میراث فرهنگی گردشگری یزد میراث فرهنگی اثر غیرمنقول اثر ناملموس استان یزد ثبت شده یک اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • ایکس سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • (ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!