Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@21:32:16 GMT

شرایط عجیب وام مسکن

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۵۹۲۱

شرایط عجیب وام مسکن

آفتاب‌‌نیوز :

در معاملات امروز یکشنبه ۲۶ تیر ماه بازار سرمایه قیمت هر برگه اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در چند نماد زیرمجموعه تسه رشد اندک و در چند نماد نیز کاهش قیمت داشت.

به طور کلی در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، متوسط قیمت هر برگه تسهیلات مسکن در دامنه ۱۳۸ تا ۱۴۲ هزار تومانی برآورد می‌شود؛ ارزان‌ترین معامله امروز اوراق تسهیلات مسکن ۱۳۴ هزار تومان برای هر برگه و گران‌ترین معامله نیز به برگه ۱۴۷ هزار تومانی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احتساب میانگین نرخ خرید هر برگه حق تقدم تسهیلات مسکن ۱۴۰ هزار تومان، هزینه دریافت وام مسکن زوجین تهرانی با سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۴۰۰ میلیون تومان وام خرید همراه با ۸۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن ۱۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد شد؛ گفتنی است هر برگه تسهیلات مسکن حاوی ۵۰۰ هزار تومان وام است.

اقساط ماهانه ۸.۶ میلیون تومانی تنها برای ۳۳۶ میلیون تومان

به عبارت دیگر، در حالی که وام گیرنده ماهانه ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله اقساط این تسهیلات را پرداخت می‌کند، اما بیش از یک میلیارد تومان به بانک پس می‌دهد، تنها می‌تواند از ۳۴۶ میلیون تومان این تسهیلات بهره مند شود.

اندازه یک وام جعاله برای دریافت وام خرید مسکن مجردی باید هزینه کرد

همچنین برای دریافت وام مسکن فردی تهران تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان وام خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله مسکن، متقاضیان می‌بایست ۷۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق با احتساب هر برگه ۱۴۰ هزار تومان، هزینه کنند.

در نهایت هم تنها ۲۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای متقاضی باقی می‌ماند که با آن می‌توان ۵ متر از یک مسکن با متوسط قیمت هر متر ۴۰ میلیون تومان خریداری کرد.

با وام ۴۸۰ میلیونی می‌توان ۱۲ متر خانه در تهران خرید

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران حدود ۴۰ میلیون تومان است که زوجین با وام مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی می‌توانند ۱۲ متر از یک واحد مسکونی را خریداری کنند؛ وام مذکور (۴۸۰ میلیون تومانی) تنها کفاف هزینه خرید ۲۴ درصد از یک واحد مسکونی ۵۰ متری و ۲ میلیارد تومانی در تهران را می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وام مسکن تسهیلات مسکن میلیون تومان وام تسهیلات مسکن هزار تومان ۴۸۰ میلیون وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  طرح ملی مسکن یکی از طرح هایی است که دولت با راه اندازی آن سعی در کمک به افراد کم درآمد جامعه برای خانه دار شدن دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

سلام از تسهیلات مسکن ملی و تسهیلات مسکن بافت فرسوده و ودیعه مسکن بافت فرسوده خبری نیست. سامانه شرکت بازآفرینی شهری هیچ اقدامی نمی‌کند اصلا پاسخگو نیستن .ممنون میشم پیگیری بفرمایید.

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی