Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مطبوعاتی شورای علمای شیعه افغانستان امروز با ارسال بیانیه‌ای اعلام کرد: در چند سال اخیر چندین شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای از کشور‌های مختلف با ظاهر دفاع از اعتقادات یکی از مذاهب اسلامی برنامه‌هایی پخش می‌کنند که برنامه‌های رسانه‌ای ناپسند آن‌ها به اعتقادات و ارزش‌های پیروان مذاهب دیگر اسلامی (سنی یا شیعه) می‌تازند و آن‌ها را مورد تمسخر قرار می‌دهند که از آن جمله چند تلویزیون از کشور‌های عمدتا غربی به نام و ظاهر شیعی به باور‌ها و اعتقادات برادران اهل سنت توهین می‌کنند و از این طریق به تفرقه و تعصب دامن می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بیانیه، شورای علمای شیعه افغانستان از عملکرد این نوع رسانه‌ها برائت می‌جوید و آن را محکوم می‌کند، همچنین از مسلمانان جهان به ویژه ملت متدین افغانستان می‌خواهد که ماهیت اصلی آن‌ها را درک کنند و فریب آن‌ها را نخورند.

شورای علمای شیعه افغانستان متقابلا از بزرگان و مراکز دینی و فرهنگی برادران اهل سنت خود نیز خواسته است چهره اصلی رسانه‌هایی را که به نام و از آدرس اهل سنت برنامه پخش می‌کنند و عقاید و ارزش‌های شیعی را مورد حمله قرار می‌دهند، معرفی و دسایس آن‌ها را برملا کنند.

شورای علمای شیعه افغانستان گفته‌است: وحدت مذاهب اسلامی برای دشمنان اسلام غیر قابل تحمل بوده است و بنابراین برای بر هم زدن آن از هر وسیله و ابزار از جمله رسانه‌های جمعی استفاده می‌کنند.

این شورا همچنین از فعالیت رسانه‌های دین مدار که در راستای تقویت مذاهب اسلامی تلاش می‌کنند، قدردانی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای علمای شیعه افغانستان رسانه های شیعه شورای علمای شیعه افغانستان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد

سفارت ایران در کابل حمله مسلحانه به نمازگزاران در ولسوالی گذره هرات را محکوم کرد.

سفارت ایران در کابل در اطلاعیه‌ای نوشت سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) ولسوالی گذره ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد، خواستار شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می نماید.

گفتنی است در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه شهرستان گذره هرات در هنگام نماز مغرب و عشاء جمعی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • منع قانونی برای ادامه حضور شهردار قم وجود ندارد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد