Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:38:44 GMT

از دست دادن حافظه پس از سکته مغزی برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۱۸۳۹۴

از دست دادن حافظه پس از سکته مغزی برطرف می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیسن نت، در یک مطالعه جدید در نروژ ۸۶ بیمار مبتلا به سکته مغزی نسبتاً خفیف مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که بسیاری از آنها پس از ۱۲ هفته عملکرد ذهنی شأن بهبود یافت.

دکتر «رامون گرامبات»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه علوم و فناوی نروژ، می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که حدود نیمی از بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند، یک هفته پس از سکته مغزی، با اشکال مختلف اختلال حافظه روبرو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تا سه ماه پس از سکته مغزی، حدود یک سوم از افراد مبتلا به اختلال حافظه، عملکرد حافظه شان بهبود یافت.»

در حالی که در حال حاضر تعداد بیشتری از بیماران سکته مغزی نسبت به گذشته زنده می‌مانند، اما سکته مغزی همچنان یک بیماری جدی و کُشنده است. بازماندگان ممکن است علاوه بر از دست دادن حافظه و کاهش توانایی یادگیری، اضطراب، افسردگی و خستگی را پس از آن تجربه کنند.

به گفته محققان، نسبت بیماران مبتلا به سکته‌های مغزی خفیف در سال‌های اخیر افزایش یافته است. اما عوارض آن از نظر مشکلات تمرکز، کاهش استقامت و تغییر در عملکرد حافظه حتی در بیمارانی که سکته مغزی خفیف دارند نیز رایج است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی عید غدیر سکته مغزی حافظه عملکرد ذهنی اختلال حافظه آیت الله ناصری مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی عید غدیر سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۱۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مریم نیکزادفر گفت : با فعالیت این سامانه بارشی از بامداد سه شنبه تا امروز بارش‌های خفیف و موثری در استان داشتیم و تاکنون بیشترین باران به میزان ۱۱۹ میلیمتر از شیرآباد خان ببین و ۱۱۴ میلیمتر از جعفر آباد گرگان ثبت شد.

او افزود: این سامانه به تدریج تا امشب از استان خارج می‌شود و فقط امشب و فردا احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در کوهستان وجود دارد.

نیکزادفر گفت: امروز مراوه تپه با ۱۲ درجه سردترین نقطه استان بود و بیشینه دما بین ۲۶ تا ۲۸ درجه در مناطق شمالی استان ثبت شد.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا دمای هوا یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده آسمان استان پایدار پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • صعود سخت سپاهان با پیروزی خفیف برابر استقلال ملاثانی
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • این اسید لاغرتان می‌کند