Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@23:11:39 GMT

قیمت کله‌پاچه هم سر به فلک زد!

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۰۲۴۰

با گرانی‌های اخیر و نوسان نرخ گوشت، دیگر مدت‌ها است که دست مردم حتی از کله گوسفندان بیچاره نیز کوتاه شده است. یک پرس کله پاچه برای یک خانواده ۴ نفره با مخلفات حدود ۴۵۰ هزار تومان تمام می‌شود. ناطقان: کله پاچه یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است. این غذای خوشمزه تنها در ایران طبخ نمی‌شود بلکه در بسیاری از کشورهای آسیا و خاورمیانه طرفداران زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها دیگر مانند گذشته مادرها کله و پاچه را در خانه نمی‌پزند. بلکه طباخی‌ها با ظروف شیک به فروش کله و پاچه می‌پردازند. دیزاین‌های لاکچری در ظروف مسی چهره نه چندان زیبا کله گوسفند را برای مردم تبدیل به غذایی با کلاس می‌کند.

با گرانی‌های اخیر و نوسان نرخ گوشت، دیگر مدت‌ها است که دست مردم حتی از کله گوسفندان بیچاره نیز کوتاه شده است. در برخی از سایت‌های اینترنتی خرید نیم دست کله پاچه گوسفندی قربانیان ۱۰۵ هزار تومان است و کله پاچه کامل گوسفندی قربانیان ۱۳۸ هزار تومان است. از سوی دیگر نرخ پرس ویژه دو نفره شامل ۲بناگوش-۲پاچه-۲چشم-۱زبان-۱مغز حدود ۲۵۸ هزار تومان است. نرخ کله پاچه کامل شامل ۲بناگوش-۴پاچه-۲چشم- ۱ مغز- ۱گوشت لخم- ۱زبان حدود ۲۸۰ هزار تومان است. همچنین سیراب شیردان دست کامل به ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد. برای خانواده‌های پر جمعیت نیز پرس ویژه چهار نفره شامل ۳ بناگوش ۴پاچه ۴ چشم ۲زبان ۱مغز با نرخ ۴۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در نتیجه یک پرس کله پاچه برای یک خانواده ۴ نفره با مخلفات حدود ۴۵۰ هزار تومان تمام می‌شود.

چیزی که توجهمان را به خود جلب کرد، کله هایی بدون چشم، زبان و مغز بود که در برخی از سایت‌های فروش اینترنتی یا فروشگاه‌ها مشاهده شد که با قیمت ۴۱ هزار تومان به فروش می‌رسد. با این حساب کمتر خانواده‌ای طعم این غذای لذیذ را می‌چشد و ممکن است تنها از کله پاچه نمای یک کله استخوانی کور و کر و لال نصیبشان شود.

کله های ارزان بدون چشم، زبان و مغز در بازار / دشواری دل کندن از صبحانه اصیل که لاکچری شده
 

در خصوص میزان افزایش نرخ کله و پاچه به گفت‌وگو با حسین رواسی، رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سیرابی( طبخ شده و خام) تهران پرداخت.

رواسی در خصوص میزان تقاضا از این صنف اظهارکرد: میزان تقاضا نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما در کل میزان تقاضا در فصل تابستان با کاهش همراه است.

وی در ادامه با اشاره به گشت‌های بهداشتی و تعزیرات اتحادیه گفت: اتحادیه ما بازرس بهداشت دارد و نظارت کامل بر سلامت جنس و بهداشت مغازه واحدهای صنفی دارند.

 

مشکل اصلی این صنف

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سیرابی( طبخ شده و خام) تهران در خصوص مشکلات این صنف بیان کرد: مشکل اصلی صنف ما درحال‌حاضر کمبود کارگر به دلیل افزایش دستمزد آن است. همچنین افزایش حق بیمه کارگران نیز دلیلی بر این ماجرا است. از سوی دیگر افزایش هزینه آب، برق وگاز، اجاره بهای مغازه‌ها و مالیات از دیگر مشکلات اصلی این صنف است.

رواسی با بیان اینکه نرخ مصوب را از سال ۹۶ سازمان حمایت از ما گرفته است، گفت: نرخ مصوب را از ما گرفتند و گفتند واحد صنفی خود باید قیمت‌گذاری کند. اما به دلیل اینکه این کار مخالف حمایت از مصرف‌کننده است با این کار موافق نیستیم. درحال‌حاضر فروش واحدهای صنفی متغیر است.

کله و پاچه چقدر گران شد؟

رئیس اتحادیه طباخان، فروشندگان کله و پاچه و سیرابی( طبخ شده و خام) در پایان پیرامون میزان افزایش نرخ در سال جاری اظهارکرد: نرخ خرید کله و پاچه به نسبت سال ۱۴۰۰ افزایشی نداشته است. نرخ فروش با توجه به بیمه، دستمزد کارگر، اجاره مغازه، هزینه انرژی افزایش داشته است. نرخ فروش کله و پاچه در ۱۴۰۱ حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین نرخ گوشت در یک ماهه اخیر کاهشی بوده است و اعضای صنف مشکل خاصی برای تهیه کله و پاچه نداشتند.

کلام آخر

درد کسبه این روزها دیگر کمبود تقاضا نیست بلکه در کنار این موضوع دستمزد سنگین کارگران برایشان مشکل ساز شده است. این موضوع باعث شده اصناف با تعداد کمتری کارگر مغازه خود را بچرخاند. از سوی دیگر نرخ بالای این غذای خوشمزه دست مردم راحسابی کوتاه کرده و کار به کله و پاچه‌های کور و کر و لال رسیده! منبع: انتخاب برچسب ها: قیمت ، کله پاچه ، گرانی ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت کله پاچه گرانی ها هزار تومان کله و پاچه کله پاچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 8 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۳۸ (دو هزار و سیصد و سی و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۹۹،۷۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود و نه هزار و هفتصد) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۹۹ درصدی داشته است.


قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۹۸ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۵،۱۶۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد و شصت هزار) تومان معامله شد.


قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۱،۹۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۶ درصدی داشته است.


قیمت نیم سکه امروز
نیم سکه، امروز به ۲۴،۸۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، بدون تغییر است.

قیمت ربع سکه امروز
ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۴،۹۰۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد هزار) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ سکه گرمی
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۹ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۶،۷۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و هفتصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت طلا و سکه امروز 8 اردیبهشت 1403
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • قیمت انواع ملک در تهران در سال ۱۳۵۳