Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) در جریان تازه‌ترین سفرش به سرزمین‌های اشغالی با مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی درباره «اهمیت سامانه یکپارچه دفاع هوایی و موشکی و همچنین نیاز مستمر به همکاری امنیتی منطقه‌ای مستحکم» بحث و گفت‌وگو کرد.

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام  روز یکشنبه طی سفر به سرزمین‌های اشغالی با مقامات اسرائیلی از جمله آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد: «ورود فرمانده سنتکام  به دنبال دیداری بین یک هیئت بازدید کننده متشکل از افسران سنتکام و مقامات ارشد ارتش اسرائیل در ماه گذشته برگزار شد که در آن برنامه‌های اقدام مشترک برای جنگ چند جبهه مورد بحث قرار گرفت.»

این سفر که یک روز پس از پایان سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به خاورمیانه انجام شد و دومین سفر ژنرال کوریلا از اوایل بهار امسال به شمار می‌رود که ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) را برعهده گرفت.

در جریان سفر جو بایدن به اسرائیل، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی سامانه‌های دفاع هوایی خود را در مقابل این رئیس‌جمهوری آمریکا به نمایش گذاشت که این سامانه‌ها، شامل سامانه دفاع موشکی پیکان (آرو)، سیستم پدافند هوایی "فلاخن داوود"، گنبد آهنین و سامانه پدافند هوایی لیزری "پرتو آهنین" (Iron Beam) هستند.

براساس بیانیه ارتش رژیم اسرائیل، آویو کوخاوی گفت: «منافع مشترک آمریکا و اسرائیل و همکاری مداوم درخصوص چالش‌ها در خاورمیانه، دلیل اصلی شراکت نزدیک میان نیروهای مسلح ایالات متحده و نیروهای اسرائیل است.»

وی افزود: «از طریق همکاری با سنتکام، ما توانسته‌ایم یک سیتسم دفاعی منطقه‌ای جدیدی را ارتقا دهیم؛ سیستمی که پاسخ دقیق و گسترده‌ای را به خطرات امنیتی مختلف در منطقه خواهد داد. در عین حال، ‌ما در حال آموزش و توسعه توان دفاعی خود در برابر تهدیدات هستیم.»

در ادامه این بیانیه آمده کوریلا گفته است که تعهد ایالات متحده نسبت به اسرائیل "سفت و سخت باقی می‌ماند."

وی افزود: «امنیت منطقه‌ای هم برای سنتکام و هم برای نیروهای اسرائیل در اولویت است.»

پس از این دیدار، کوریلا برای اولین بار با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

گانتس در توییترش نوشت: «طی اولین دیدارم با فرمانده سنتکام، بر روابط دفاعی بی‌نظیر میان اسرائیل و آمریکا تاکید کردم. همچنین نقش مهم سنتکام را در حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای برجسته کردم. گفت‌وگوی ما بر توسعه چالش‌های منطقه‌ای متمرکز بود. ما همچنین درخصوص فرصت‌هایی برای تعمیق روابط نظامی و تسهیل همکاری با شرکای منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم.»

همچنین قرار است، آویو کوخاوی امروز (دوشنبه) در اولین سفر رسمی خود به مراکش سفر کند.

ارتش رژیم اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این سفر علاوه بر دیدارها و همکاری‌های اخیر بین دو طرف، به عنوان بخشی از پیشبرد همکاری‌های نظامی-امنیتی بین اسرائیل و پادشاهی مراکش محسوب می‌شود.»/ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: فرمانده سنتکام رژیم صهیونیستی فرمانده سنتکام ارتش رژیم منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما شبکه خبری قدس تصاویر جدیدی از لحظه اصابت موشک گردان‌های قسام به مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه این رژیم در منطقه کرم ابوسالم پخش کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این حمله تا کنون سه نظامی صهیونیست کشته و ۱۵ تن زخمی شده اند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت ضمن اعلام خبر کشته شدن سه نظامی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی گردان‌های قسام به یک پایگاه نظامی این رژیم در منطقه کرم ابو سالم گزارش داد، نظامیان کشته شده مسئول حفاظت از خودرو‌های نظامی و تانک‌هایی بودند که برای وارد شدن به رفح آماده می‌شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رادیو ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرد: روز یکشنبه ۱۴ موشک به مواضع ارتش اسرائیل در منطقه کرم ابوسالم شلیک شد. تحقیقات درباره فعال نشدن سامانه پدافند هوایی و وجود تلفات زیاد با وجود کاهش تعداد سربازان در پادگان نظامی هدف قرار گرفته آغاز شده است.

این رسانه صهیونیستی همچنین اذعان کرد در این حمله موشکی مقاومت، پادگان نظامی آمیتای و خانه‌ای در منطقه اشغالی کرم ابوسالم هدف قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • هشدار آنروا درباره عواقب هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به رفح
  • دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفح
  • رژیم صهیونیستی مجددا گذرگاه کرم ابوسالم در غزه را بست
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • اسرائیل جرأت نشان دادن خسارت‌های عملیات ایران را نداشت
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد