Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، دیروز فیلم هتاکی و حمله دو دختر بدحجاب به یک دختر چادری در اتوبوس منتشر شد. امروز هم خبر دستگیری فرد هتاک در رسانه‌ها منتشر شد. ضدانقلاب نیز در تکثیر فیلم درگیری و هتاکی هنجارشکنان و بدحجابان در فضای مجازی نقش موثر ایفا کرد و پیج‌های فعال خود را برای توزیع فعال این تصاویر سر خط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
فیلم درگیری با آمر به معروف که در رسانه‌های معاند نیز منتشر شد را در زیر ببینید:

هدف از تکثیر این فیلم‌ها چیست؟
ضد انقلاب چند هدف عمده را دنبال می‌کند:

اول اینکه می‌خواهد نشان دهد شکاف اجتماعی عمیقی در جامعه ایران شکل گرفته است. بازنمایی ضدانقلاب از ماهیت جامعه ایران این است که ایرانیان به دو گروه جدی دین‌خواهان و دین ستیزان تقسیم شده‌اند. و از قضا گروه دین ستیزان قدرت بالایی در اعمال خواسته خود دارند و می‌توانند غالب شوند.


دوم اینکه هزینه اجرای احکام اجتماعی اسلام افزایش پیدا کند. اساسا یکی از ترفندهای شیطان برای منصرف کردن انسان از تعبد همین است. وسوسه‌های ذهنی شیطان، باعث می‌شود انسان تصور کند برای اجرای یک حکم الهی باید هزینه بالایی بپردازد که این تصور گاهی باعث انفعال و بی‌عملی شخص می‌شود. در فضای عمومی نیز جامعه به مثابه یک کل واحد درگیر یک خیال پردازی رسانه‌ای از سوی ضدانقلاب می‌شود. توهمی که هیچ نسبتی با واقعیت ندارد اما ذهن جامعه را درگیر خود می‌کند. این توهم چیزی نیست جز اینکه اساسا محجبه بودن و انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر به احتمال بالا سبب درگیری و خشونت اجتماعی خواهد شد. 

از طرفی، عدم وجود مفسده در انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر هم یکی از شروط اصلی است. خود به خود سیستم محاسباتی جامعه به هم می‌ریزد. جامعه به طور غیرواقعی احساس وجود مفسده می‌کند و این امر باعث یک تصمیم خطرناک می‌شود: عدول از امر به معروف و نهی از منکر.

سوم نمایش یک جامعه عصبی؛ به این معنا که مردم ایران به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی دچار عارضه روانی نیز شده اند. هدف، نمایش دادن ایران غیرعادی است. ایرانی که هم مشکلات اقتصادی دارد، هم اجتماعی، هم تحریم و ... و هم مشکلات روانی. نمایش سیاه از جامعه ایران نتیجه‌ای جز ناامیدی نخواهد داشت و «امید» سنگر آخر است که در این میدان فتح می‌شود و انسان و جامعه به یکباره فرو می‌ریزد.

ضدانقلاب برای تولید این فیلم‌ها از چه ترفندهایی استفاده می‌کند؟

ابتدا ماجرا را یک بار دیگر از زاویه دوربین خانم چادری ببینید:


نکاتی در این فیلم وجود دارد که خوب است دقت کنیم:

اول: عصبانی کردن آمربه‌معروف: دو دختر هنجارشکن و بدحجاب با فحش دادن و حتی درگیری فیزیکی تلاش می‌کنند دختری که تذکر لسانی داده را عصبانی کنند. 

دوم: متشنج کردن فضا: یکی از دو دختر بدحجاب (که فیلم را او می‌گیرد) از یک لحظه‌ای به بعد کلا با جیغ زدن‌های غیرعادی فضای اتوبوس را متشنج می‌کند. دختر بدحجاب دیگر هم با هل دادن و درگیر شدن این تشنج را بیشتر می‌کند. اساسا یکی از ترفندهای همیشگی در ضبط این فیلم‌ها همین است. اغلب فیلم‌ها با بک‌گراند صوتی جیغ و داد است بدون آنکه اتفاق خاصی در پشت صحنه رخ داده باشد اما مخاطب با دیدن فضای متشنج، برداشت می‌کند فردی که در حال جیغ و داد است، در حال کتک خوردن است. در حالی که واقعا هیچ دلیل منطقی برای جیغ و دادهای وحشتناک وجود ندارد. ضدانقلاب به معنای واقعی در صدد است با هوچی‌گری و جیغ و داد فضای عمومی را متشنج کند.

نتیجه چه می‌شود؟ خوراک رسانه‌ای برای عملیات حول آنچه‌که در ابتدای این گزارش توضیح دادیم آماده می‌شود.

چه باید کرد؟
مخاطب خود را بشناسید. مقدمه کار، تیپ‌ شناسی دقیق از بدحجابان است. یکسان دانستن بدحجابان کار را خراب می‌کند. تنها بخش کوچکی از بدحجابان در زمین بازی ضدانقلاب بازی می‌کنند و بخش عمده آنها ماجرای متفاوتی دارند. در فیلم درگیری اتوبوس هم اغلب افراد بدحجاب حاضر با فرد هتاک همراه نمی‌شوند. اتفاقا ضدانقلاب تمام تلاش خود را می‌کند که این خطا رخ دهد و همه بدحجابان در یک دسته ارزیابی شوند.

درگیر جنگ ذهنی دشمن نشوید. تذکر و امربه‌معروف اگر با روش درست خود انجام شود حتما نتیجه خواهد داد. احکام الهی منطبق بر فطرت انسانی تشریع شده‌اند و قانون این جهان چنین است که رعایت این احکام نتیجه بخش است. رهبرانقلاب می‌فرماید: «من به شما عرض می‏‌کنم که تأثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تأثیر مشت پولادین حکومت‌ها بیشتر است. من چند سال است که گفته‏‌ام امر به معروف و نهی از منکر. البته عدّه‌‏ای این کار را می‌‏کنند؛ اما همه نمی‌‏کنند. همه تجربه نمی‌‏کنند، می‌‏گویند آقا چرا اثر نمی‌‏کند؛ تجربه کنید. منکری را که دیدید، با زبان تذکّر دهید. اصلًا لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یک ‏کلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی می‏تواند منکر را ادامه دهد؟»

عصبانی نشوید: اگر فردی که به او تذکر دادید شروع به هتاکی کرد عصبانی نشوید. عصبانی کردن به همراه فیلم‌برداری یعنی پروژه ضدانقلاب شروع شده است. در زمین بازی ضدانقلاب قرار نگیرید و سریع عبور کنید. در تذکر لسانی، باید تذکر بدهیم و رد شویم. نباید بایستیم و بحث کنیم. امر به معروف و نهی از منکر در فضای عمومی که فرصت سخن گفتن و تحلیل و تبیین نیست و حتی احتمال درگیری کلامی وجود دارد، نتیجه‌بخش نیست. باید یک تذکر داد و عبور کرد.

رهبر انقلاب می‌فرمایند: «من همین امر به معروف و نهی از منکر زبانی را - ولو به شکل خیلی راحت و آرام و بدون هیچ خشونت و دعوایی - واقعاً یکی از معجزات اسلام می‌دانم. مثلاً یک نفر کار خلافی می‌کند، می‌گویند آقا شما این کار را نباید می‌کردی. این مطلب را بگو و برو. می‌گوید او برمی‌گردد دو تا فحش به من می‌دهد. خیلی خوب؛ حالا دو تا فحش هم به شما بدهد؛ برای خاطر امر خدا تحمّل کنید. اگر نفر دوم هم بگوید آقا شما باید این کار را نمی‌کردی؛ بدانید اگر دعوا هم بکند، دعوایش کمتر از آنی است که با نفر اوّل کرده است. نفر سوم و نفر دهم و نفر بیستم هم همین‌طور. بنابراین، اگر نهی از منکر باب شد و تا نفر بیستم رسید، شما خیال می‌کنید آن آدم دیگر آن کار را تکرار خواهد کرد؟ نهی از منکر واقعاً معجزه می‌کند»

منبع: الف

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند

ایسنا/خراسان رضوی تا چند سال پیش، انجام برخی مشاغل در انحصار مردان بود و از آنجا که دیدگاه عمومی جامعه نسبت به زنان، پرداختن به مشاغل آسان و متناسب با روحیات زنانه بود، زمینه فعالیت بانوان در اینگونه مشاغل فراهم نشد و ورود آن‌ها به عرصه‌ شغل‌های سخت و مردانه دور از انتظار بود اما امروزه این دیدگاه‌ تغییراتی داشته است.

ما امروز شاهد حضور و فعالیت بانوان در مشاغل مختلف از جمله مشاغل سخت و پرمخاطره هستیم و شاید بتوان گفت مرزبندی بین مشاغل، دیگر مانند گذشته پررنگ نیست. یکی از مشاغلی که در حال حاضر بانوان زیادی در آن فعالیت دارند، رانندگی با وسایل نقلیه سنگین از جمله اتوبوس است.

در یکی از تجربه‌های خود با خانمی که به عنوان راننده اتوبوس مشغول فعالیت بود، گفت‌وگویی داشتم. زمان زیادی را در ایستگاه اتوبوس منتظر خط ۹۴ بودم اما خبری از اتوبوس نبود تا اینکه اتوبوس کمکی وارد ایستگاه شد و جمعیت مسافران منتظر و شاید کمی مضطرب، سوار اتوبوس شدند، اتوبوسی که راننده آن یک خانم بود.

 ژاله شندزی که ۵ سال سابقه رانندگی در جاده و اتوبوس بین ‌شهری را نیز در کارنامه دارد، با بیان اینکه از حدود ۸ سال پیش به عنوان راننده اتوبوس درون‌شهری در مشهد فعالیت دارد، اظهار کرد: شغل ما سخت است اما من عاشق کارم هستم، به همین دلیل این شغل برای من سهل و آسان است. من از طریق این شغل با مردم در ارتباط هستم.

وی در خصوص نوع برخورد مردم با یک راننده خانم گفت: مردم از رانندگان خانم استقبال خوبی می‌کنند، شاید به دلیل اینکه رانندگان خانم احتیاط بیشتری دارند، البته زمان‌هایی هم بوده که با دیدن یک راننده اتوبوس زن متعجب شوند و نگران سلامتی خود باشند اما بعد از پیاده شدن من را تشویق و با محبت برخورد کردند.

شندزی افزود: وقتی مسافران با گفتن یک خسته نباشید یا یک لبخند، رضایت خود را نشان می‌دهند، این رفتارهای محبت‌آمیز در نحوه کار من تاثیر زیادی دارد. من عاشق مردم هستم، بنابراین خستگی برایم معنایی ندارد.

این راننده اتوبوس در خصوص چالش‌های پیش‌ روی رانندگان خانم عنوان کرد: مهمترین چالش برای ما رانندگان خانم این است که اضافه ‌کار داشته باشیم. ما بانوان مسئولیت خانه‌داری هم داریم، بنابراین باید هم برای کار خانه‌داری وهم کار بیرون از خانه برنامه‌ریزی کنیم، به همین دلیل اضافه‌ کاری شرایط را برای ما دشوار می‌کند.

وی ادامه داد: چالش‌ دیگری که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم این است که از هر سه جمعه تعطیلی، یک روز تعطیل باشیم که این هم نوعی اضافه کار محسوب می‌شود. در سال‌های گذشته ما یکی در میان جمعه‌ها تعطیل بودیم و اوضاع بهتر بود. امیدوارم شرایط به روال قبل برگردد.

شنذری که علاوه بر شغل رانندگی با اتوبوس به کارهای هنری از جمله تهیه‌کنندگی تئاتر نیز مشغول است، تصریح کرد: اغلب دوستانم می‌گویند کار هنری با شغلی که داری سنخیت ندارد و به لحاظ فضای کاری، یکی آرام و منعطف و دیگری سخت و پرتنش است، چطور این دو کار را با هم انجام می‌دهی؟

این راننده اتوبوس گفت: حقیقت این است که ما خانم‌ها به طور کلی این توانایی و انعطاف را داریم که مشاغل مختلف را در کنار هم مدیریت کنیم، مانند بسیاری از بانوان که خانه‌دار هستند و در کنار آن مشاغل دیگری نیز دارند. برای من مدیریت کار خانه‌داری، کار هنری و شغل رانندگی اهمیت دارد و همیشه به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنم که به هیچکدام لطمه‌ای وارد نشود.

وی در خصوص نحوه برخورد همکاران مرد خاطرنشان کرد: همکاران ما بیشتر مردان هستند اما همراهی، همکاری و حمایت لازم را دارند و هر زمان نیاز باشد، کمک می‌کنند.

شنذری با اشاره به نحوه برخورد خانواده خود با این شغل عنوان کرد: خانواده با شغل من هیچ مشکلی ندارند و هنگامی که این شغل را انتخاب کردم، با استقبال آن‌ها روبه‌‎رو شدم و بیان کردند که باعث افتخارشان هستم.

این راننده اتوبوس بیان کرد: اگرصلاحیت رانندگی با وسایل نقیله سنگین برای بانوان وجود نداشت، این حرفه از سمت راهنمایی و رانندگی تایید نمی‌شد اما صدور گواهی‌نامه پایه یک، برای خانم‌ها نشان‌دهنده تایید صلاحیت آن‌ها است. اگر همچنان این حرفه در جامعه ما مورد قبول افراد خاصی نیست، موضوع دیگری است. به نظر من انجام این شغل با رعایت تمامی شئونات لازم، نشانه توانمندی زنان است و من به این توانایی خانم‌ها افتخار می‌کنم.

وی در خصوص انتظارش از مردم به عنوان یک راننده اتوبوس تصریح کرد: مردم بسیار فهیم هستند و بسیاری از موارد را رعایت می‌کنند، تنها خواهش من به عنوان یک راننده اتوبوس درون‌شهری این است که اگر گاهی هنگام خدمت‌رسانی اتوبوس دیر به ایستگاه می‌رسد، شهروندان صبوری کنند، زیرا ممکن است برخی زمان‌ها عوامل مختلفی از جمله کمبود ماشین، ترافیک، نقص فنی و... موجب تاخیر اتوبوس شود.

شنذری اضافه کرد: هر شغلی مشکلات و سختی‌های خود را داشته و در کار ما نیز نقص‌ها و کمبودهایی وجود دارد اما وقتی خوشحالی و شعف مردم را می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که از کار ما راضی هستند، دیگر کمبودها به چشم نمی‌آید و انجام کار برای ما خوشایند می‌شود.

در ادامه با چند نفر از مسافران اتوبوس گفت‌وگو کردم و نظرات آن‌ها را در خصوص رانندگی خانم‌ها پرسیدم. ابتدا به سراغ دانش‌آموزانی رفتم که در صندلی آخر اتوبوس نشسته و مشغول گپ‌وگفت‌ بودند. سارا که دانش‌آموز دوره دوم دبیرستان بود، اظهار کرد: من اغلب اوقات با اتوبوس به خانه برمی‌گردم و از اینکه در این مسیر گاهی اوقات با رانندگان خانم روبه‌رو می‌شوم، جای خوشحالی دارد. بسیاری از مواقع رانندگی‌ خانم‌ها از آقایان بهتر است، زیرا با ملاحظه رانندگی می‌کنند.

نعیمه که همراه سارا بود، به میان صحبت‌های دوستش پرید و گفت: من قبلا که سوار اتوبوس می‌شدم و راننده، خانم بود کمی مضطرب می‌شدم و برای سوار شدن شک و تردید داشتم، اما الان این موضوع برای من عادی شده، زیرا رانندگان خانم توانسته‌اند خود و توانایی خود را ثابت کنند.

خانم میانسالی که از خرید به خانه برمی‌گردد و چرخ خرید خود را به سختی نگه داشته است، عنوان کرد: من همیشه آرزو داشتم که بتوانم روزی مشاغل سخت مانند این کار را انجام دهم و الان وقتی این رانندگان خانم را می‌بینم وافعا خوشحال می‌شوم، انگار خودم به آرزویم رسیده‌ام.

علیرضا از دیگر مسافران اتوبوس که در ردیف‌های جلو و صندلی نزدیک به راننده نشسته بود، بیان کرد: در ابتدا که سوار اتوبوس شدم، از اینکه راننده خانم بود کمی تعجب کردم اما بعد مشاهده کردم که واقعا رانندگی خوبی دارند و به کارشان مسلط هستند.

راننده اتوبوس تنها یکی از صدها مواردی است که خانم‌ها توانایی خود را نشان‌ داده‌ و به اثبات رسانده‌اند. قطعا اگر مجال و زمینه فراهم باشد و زنان نیز نسبت به مردان به طور برابر از امکانات برخوردار شوند، زمینه بروز و ظهور استعدادهای بیشتری در زمینه‌های مختلف را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • جامعه نخبگانی غرب، مفهوم نامه سال ۹۴ رهبر انقلاب را امروز درک کرد
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است