Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی آب و فاضلاب استان همدان، «حسین آذرتکین» با اشاره به اینکه بخش لجن فعال تصفیه خانه فاضلاب همدان سال گذشته همزمان با هفته دولت، پیش راه اندازی شد گفت: تزریق اولیه(آزمایشی) لجن به هاضم های بی هوازی در خرداد ماه سال جاری آغاز شد که مطابق برنامه ریزی های انجام شده ۲ هاضم با ظرفیت ۱۷ هزار و ۴۳۷ متر مکعب باید به طور کامل بارگیری شود که هم اکنون بارگیری یکی از هاضم ها به طور کامل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تزریق ورودی لجن نمی تواند چندان پرسرعت باشد، افزود: پس از تزریق کامل لجن به هاضم، پروژه وارد مرحله آبگیری خواهد شد که پس از این مرحله لجن خشک آماده استفاده می شود.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه دفع پسماند یکی از معضلات زیست محیطی است تصریح کرد: با تبدیل لجن خشک به کمپوست بخشی از مشکلات رفع و کمپوست تولید شده مورد بهره برداری قرار می گیرد و با وارد مدار شدن هاضم یک، هاضم دوم نیز آماده بارگیری می شود.

آذرتکین خاطرنشان کرد: با تولید گاز متان ظرف یک ماه آینده، تصفیه خانه فاضلاب همدان به طور ۱۰۰ درصد به اهداف پیش بینی شده خود خواهد رسید.

وی تصریح کرد: بهره برداری از بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب و جداسازی فاضلاب از رودخانه های شهر ۲ برنامه اصلی شرکت آب و فاضلاب در سال جاری است.

بر اساس آخرین آمار استان همدان بیش از ۶۸۰ هزار مشترک آب دارد.

هاضم بی هوازی به مجموعه فرآیندهای بیولوژیکی برای تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی گفته می شود که بدون حضور اکسیژن صورت می گیرد.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو تصفیه خانه همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه همدان تصفیه خانه همدان تصفیه خانه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،احیاجاهدی در این بازدید از نزدیک موارد و مشکلات تاسیسات فاضلاب سلماس را بررسی و نسبت به رفع آنها دستورات لازم را صادر کرد.  در این بازدید مقرر شد در اسرع وقت تعمیر و اصلاح سیستم دانه‌گیر، سرویس تابلو‌برق دیزل ژنراتور، تعمیر بلوئر‌های معیوب، سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و دوربین‌های حفاظتی در دستور کار امور آب و فاضلاب سلماس قرار گیرد. در این بازدید امیدنژاداسد سرپرست امور آب و فاضلاب سلماس نیز با یادآوری مسائل و مشکلات بخش بهره‌برداری فاضلاب اظهار داشت: در سال گذشته با استفاده از مشارکت‌های مردمی، ۱/۵ کیلومتر شبکه فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر