Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس به معاون گردشگری استانداری مأموریت داد تا در جلسه‌ای با رئیس بیمه ایران و سفیر ایران در عمان و عراق با توجه به حضور تعداد بالای گردشگران این دو کشور در ایران، مشکلات موجود حل شده و الگویی برای چگونگی حل مشکل بیمه بیماران سایر کشور‌ها ایجاد شود.

دکتر محمد هادی استاندار فارس با انتقاد از لاینحل ماندن برخی دستورات در حوزه گردشگری گفت: ریاست جمهور اختیار کامل برخی امور استان به‌ویژه در حوزه گردشگری و سلامت را به بنده سپردند لذا با مسئولیت بنده امور را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: چند ماه است که ما مبحث گیاهان دارویی را دنبال می‌کنیم، اما به نظر می‌رسد کار کُند پیش می‌رود لذا در این حوزه چهار شاخص شامل سطح زیر کشت گیاهان دارویی، تعداد اشتغال ایجاد شده، ارزش ریالی محصولات و ارزش ارزی صادرات حاصل از آن را لازم داریم.

دکتر ایمانیه همچنین گفت: در گزارشی که در این حوزه ارائه می‌کنید باید پیش‌بینی شود که تا پایان سال چه میزان به این اعداد اضافه می‌شود.

او با تاکید بر بحث تبلیغات در این حوزه گفت: بحث تبلیغات در این حوزه احتیاج به قرارگاهی دارد تا نیاز به بروکراسی نباشد و کار سریع‌تر پیش رود.

مقام عالی دولت در فارس ساماندهی خانه‌های مسافر را نیز در بحث گردشگری بسیار مهم دانست و گفت: در بحث گردشگری آبروی استان مطرح است پس ساماندهی خانه‌های مسافر و حذف واسطه‌های غیرقانونی در این حوزه اهمیت ویژه‌ای دارد.

او گفت: متاسفانه در هر جلسه عنوان می‌شود که دلال‌ها معضل اصلی بحث گردشگری به ویژه گردشگری سلامت هستند، پس چرا به دنبال راهکار برای حل آن نیستیم؟ یک بار برای همیشه از طریق اعطای مجوز یا هر راهکار کارشناسی دیگری این موضوع باید حل شود.

نوسازی تاکسی‌های فرودگاه از مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره و گفت: در گام اول تاکسی‌های فرودگاه بین‌الملل باید نوسازی شوند و پس از آن نوسازی تاکسی‌های فرودگاه داخلی در دستور کار قرار گیرد.

دکتر ایمانیه در پایان طرح جامع گردشگری سلامت را نیز لازم دانست و گفت: در این طرح ساماندهی هر یک از موارد همچون هتل‌ها، بیمارستان‌ها و ... باید مد نظر قرار گیرد تا شأن استان حفظ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس حل مشکلات بیمه درمانی گردشگران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند