Web Analytics Made Easy - Statcounter

میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران در ماه ژوئن سال جاری، ۲۷.۱۷ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۹.۶۵ مگابیت‌برثانیه است که رتبه ایران را به ۷۲ از میان ۱۳۹ کشور رسانده است.

به گزارش ایسنا، سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و البته این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران اینترنتی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند و مشاهده آمار این وب‌سایت می‌تواند نشان دهد که اینترنت در یک ماه گذشته در ایران به چه صورت بوده است.  

طبق آخرین آمار منتشرشده در اسپیدتست، تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۲، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۳۱.۰۱ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۶۶ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۲۸.۵۶ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۸.۵۶ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

این در حالی است که در ماه می سال ۲۰۲۲ میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۰.۳۷ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل ۸.۶۰ مگابیت‌برثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۶۴.۷۰ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۷.۷۴ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه بود.

رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۲، به ترتیب به نروژ (۱۲۶.۹۶ مگابیت‌برثانیه)، امارات متحده عربی (۱۲۰.۳۷ مگابیت‌برثانیه)، بلغارستان (۱۱۰.۶۱ مگابیت‌برثانیه)، کره جنوبی (۱۰۷.۴۳ مگابیت‌برثانیه) و قطر (۱۰۴.۸۲ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به شیلی (۲۱۳.۷۳ مگابیت‌برثانیه)، سنگاپور (۲۰۳.۶۱ مگابیت‌برثانیه)،    چین (۱۸۸.۰۳ مگابیت‌برثانیه)، تایلند (۱۸۷.۸۲ مگابیت‌برثانیه) و هنگ‌کنگ (۱۷۵.۹۳ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.

میانه سرعت اینترنت در ایران

در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۷.۱۷ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۶۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۷۲ از میان ۱۳۹ کشور رسانده است.

این در حالی است که در ماه می سال جاری، میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۱۰ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۷۱ از میان ۱۴۱ کشور رسانده بود.

طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از لائوس و بوسنی هرزگوین سریع‌تر و از پاپوا گینه نو و کوزوو کندتر است.

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲۳ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۱ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور می‌رساند.

این درحالی است که در می ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۳۴ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۱ از میان ۱۸۲ کشور قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از اوگاندا و پاپوا گینه نو سریع‌تر و از نیجریه و تانزانیا کندتر است.

البته تا پیش از این، میانگین سرعت در این وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما از این پس رتبه‌بندی‌ها بر اساس میانه سرعت است تا سرعت‌هایی را که کاربر احتمالاً تجربه می‌کند،  به بهترین شکل منعکس کند. البته وب‌سایت اسپیدتست اعلام کرده تا فوریه ۲۰۲۳، همچنان سرعت اینترنت کشورها بر اساس میانگین را هم نشان می‌دهد. طبق این آمار، میانگین سرعت اینترنت ایران در ماه ژوئن ۲۰۲۲، در تصویر زیر آمده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرعت اینترنت بررسی سرعت اینترنت اينترنت مگابیت برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود مگابیت برثانیه و میانه سرعت آپلود سرعت دانلود اینترنت موبایل سرعت آپلود اینترنت موبایل میانه جهانی سرعت دانلود حوزه اینترنت ثابت اینترنت موبایل رتبه ایران میلی ثانیه سرعت اینترنت ماه ژوئن وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فرهاد مجیدی که چندی پیش از اتحاد کلباء امارات جدا شد، این روزها در دبی حضور دارد و شایعات زیادی در خصوص تیم آینده او به گوش می‌رسد. سرمربی سابق استقلال علی‌رغم چند پیشنهاد داخلی فعلا تمایلی نسبت به بازگشت به فوتبال ایران نشان نداده و احتمالا می‌خواهد به کارش در امارات ادامه دهد.

مجیدی دیشب (پنجشنبه) تصویری همراه با فرزند خود امیربردیا در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899644

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • (عکس) جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهان نرسید
  • عکس‌| جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات