Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:15:35 GMT

پنجمین خانه نگهداری معلولان ذهنی در کرج افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۲۵۹۸۲

پنجمین خانه نگهداری معلولان ذهنی در کرج افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایرنا،  مدیرکل بهزیستی استان البرز  در آیین خانه کوچک معلولان ذهنی متوسط در کرج گفت: یکی از سیاست های اصلی سازمان بهزیستی  کوچک سازی در راستای خانواده محور کردن ارائه خدمات به معلولان است.

وجیهه محمدی فلاح افزود: بنابراین خانه های کوچک که به طور کامل  شبیه خانواده بوده  راه اندازی می شود تا درآنها معلولان ذهنی نگهداری شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یاد آورشد: دراین خانه ها نه تنها نگهداری بلکه خدمات آموزشی با هدف توانمند سازی گروه هدف ارایه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان داشت: اکنون به ۴۱۰ نفر از خانواده هایی که توانایی نگهداری معلولان خود را در خانه دارند ماهانه مبلغ یک میلیون تومان به عنوان حق پرستاری خانواده محور ارایه می شود و تمام هدف بهزیستی آن است که در حوزه توانبخشی با ارایه خدمات به روز در جهت بهبودی این معلولان تلاش کند.

محمدی فلاح افزود: اکنون طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده در ۲ مرکز با ظرفیت ۱۵۰ نفر به اجرا درآمده و طرح توانبخشی درمنزل  برای ۲۲۱ نفر نیز اجرا شده است.

پنجمین خانه کوچک معلولان ذهنی متوسط با ظرفیت ۱۰ نفر در منطقه گوهردشت کرج افتتاح شد و اکنون ۳۶ معلول ذهنی خفیف و ۹ معلول ذهنی متوسط در پنح خانه کوچک معلولان ذهنی خفیف و متوسط  کرج تحت نگهداری بهزیستی هستند.
این خانه سومین خانه معلولین ذهنی متوسط دختران در سطح کشور می باشد.

برچسب‌ها کرج سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرج سازمان بهزیستی کشور معلولان کرج سازمان بهزیستی کشور معلولان معلولان ذهنی ذهنی متوسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد

با مساعدت اعضای هیات مدیره یکی از بانک‌ها اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد.

به گزارش خبرنگار استان‎ها خبرگزاری دانشجو،با مساعدت مدیر عامل و هیات مدیره یکی از بانک ها، یک دستگاه ویلچر برقی، تخت بیمارسانی برقی، یک دستگاه پردازشگر و مانیتور برای این خانواده برای رفع مشکلات این خانواده خریداری شد. 

 

بنا به این گزارش این قلام با حضور مدیر کل بهزیستی و مدیر شعب بانک رفاه استان کهگیلویه و بویراحمد به این خانواده یاسوجی تحویل شد. 

 

شایان ذکر است همه اعضای این خانواده شامل پدر، مادر، دو برادر و خواهر به ترتیب به بیماری‌های ضربه مغزی، سرطان سینه، قطع نخاع و بیماری نادر سخت درمان پوستی و سرطان تیروئید مبتلا هستند. 

 

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • این خانه یک سرایدار است، همین قدر زیبا! (+تصاویر)
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار