Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال صالحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم (۶ تیرماه) تا پایان ۲۷ تیر سال جاری، ۲۲۷ هزار و ۹۰۶ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان به طور تضمینی خریداری شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع گندم خریداری شده ۲۱۵ هزار و ۹۸۴ تن آن در سامانه سیفا ثبت شده و چک لیست ۱۶۹ هزار و ۷۷۱ تن آن هم به بانک کشاورزی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اعلام اینکه آهنگ خرید روزانه گندم در استان به ۲۰ هزار و ۵۸۵ تن رسیده است،  افزود: تاکنون ۴۰۱ میلیون و ۸۴۴ هزار ریال از بهای خرید تضمینی گندم در استان به حساب کشاورزان واریز شده است.

صالحی یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۱۶۳ هزار و ۳۶۳ تن بوده حدود ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان گندم خریداری شده مربوط به شهرستان های بیجار با ۵۴ هزار و ۵۸۰ تن، سقز ۴۷ هزار و ۴۷۵ تن، کامیاران ۳۶ هزار و ۷۲۷ تن و دهگلان ۳۸ هزار و ۴۹۱ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: میزان گندم خریداری شده در شهرستان های قروه ۳۶ هزار و ۲۲۸ تن، دیواندره ۹ هزار و ۱۷۰ تن، سنندج سه هزار و ۹۲۸ تن، بانه ۵۲۴ تن، سروآباد ۴۶۰ تن و مریوان هم ۳۲۳ تن بوده است.

صالحی ادامه داد: ۸۳ مرکز خرید گندم در استان تایید شده و آماده خرید محصول از کشاورزان استان بوده و از این تعداد ۶۱ مرکز آن مربوط به تعاونی های روستایی است.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم از ۵۰ هزار ریال به ۱۰۵ هزار ریال افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده امسال ۱۰ هزار ریال هدیه به هر کشاورزی که محصول خود را تحویل مراکز خرید دهد اعطا می شود.

کردستان یک میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۸۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود، ۳۸۱ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۳ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۸۳۶ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات  کشاورزی کردستان ۷۰۵ هزار هکتار آن دیم و ۱۳۱ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۲۲ هزار نفر است که (در شرایط جوی مناسب) سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی (زراعی و باغی) تولید می کنند که بیش از ۴۴۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۲ هزار تن در سال است که  ۵۹۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری به زیر کشت گندم اختصاص دارد و از این میزان ۳۲ هزار هکتار آن گندم آبی و مابقی دیم است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان سنندج خرید تضمینی گندم هزار هکتار آن خریداری شده هزار ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس از خرید یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی توسط این تعاونی خبر داد.

سید حبیب علوی امروز، ۱۴ اردیبهشت طی بازدید از مراکز خرید کلزار با اعلام این مطلب گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار تن کلزا تاکنون در شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است.

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: طبق قرارداد با یک شرکت صنایع غذایی مقرر شده است حداکثر یک‌ماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲درصد ناخالصی و۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

وی یادآور شد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره‌سازی در انبارها اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم