Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پالاش نفت تهران از احداث مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی برای نخستین‌ بار در شرکت پالایش نفت تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حامد آرمان‌فر در آیین جشن عید سعید غدیر خم در تالار ولایت شرکت پالایش نفت تهران ضمن ترسیم اهداف و چشم‌انداز این شرکت اظهار کرد: با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور نگاه‌ها نسبت به عملکرد پالایشگاه‌ها دقیق‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۰ درصد از سوخت هوایی کشور از پالایشگاه تهران تأمین شد، تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشور کارکنان شرکت با تبدیل تحریم به فرصت دریچه‌ای جدید به بحث تولید که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است، باز کردند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران چشم‌انداز شرکت پالایش نفت تهران را حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان و تصریح کرد: شرکت پالایش نفت تهران نخستین شرکت پالایشی کشور خواهد بود که در راستای انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی را احداث می‌کند که این مهم با برگزاری مناقصات در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد. در چشم‌انداز جدید نگاه ما علاوه بر تأمین سوخت، تأمین انرژی کشور است.

آرمان‌فر به بحث کیفی‌سازی محصولات شرکت، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی اشاره کرد و افزود: پالایشگاه تهران اگر به فروش محصولات کنونی اکتفا کند در آینده محکوم به فناست. باید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و به‌روزآوری واحدهای فرآیندی به سمت پتروپالایشی شدن حرکت کنیم که خوشبختانه گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده و بی‌شک منافع بلندمدت پالایشگاه مدنظر است.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از توان متخصصان داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و با بهره‌برداری از پروژه CCR در سال ۱۴۰۳ با وجود چالش‌های موجود، گام بلندی برای سودآوری شرکت و رعایت الزامات محیط زیستی و کمک به بهبود هوای تهران برداشته شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران گفت: تعمیرات اساسی جلوتر از برنامه‌ریزی انجام شد و در حال اتمام است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی پالایش مقام معظم رهبری نفت تهران برنا شرکت پالایش نفت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی