Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» از سفر یک هیات غیردولتی این کشور به تایوان برای رایزنی و مذاکره درباره فروش سلاح به تایپه خبر داده است. ریاست این هیات بر عهده «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ است. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، شورای آتلانتیک با بیان اینکه فروش سلاح و مسائل سیاسی مربوط دستور کار این هیات در سفر به تایوان است نوشت، ایالات متحده باید فروش تسلیحات به تایوان را تسریع کند تا تواناییهای نامتقارن این جزیره را بهبود ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سفر مقامات سیاسی آمریکایی به تایوان همواره مورد اعتراض طرف چینی قرار دارد و پکن در این زمینه بارها به واشنگتن هشدار داده است. 

در ادامه این گزارش آمده است، بر اساس درس‌های آموخته شده از اوکراین، اولویت‌های اصلی شامل سلاح‌های ضد هوایی استینگر، موشک‌های کروز دفاع ساحلی و سامانه‌های ضد زره جاولین است. از آنجایی که این سیستم ها از طرف متحدان و شرکای ایالات متحده در سراسر جهان تقاضای بالایی دارند، ایالات متحده باید به سرعت ابزارهایی را برای تسریع تولید این سیستم ها برای پاسخگویی به تقاضای جهانی ایجاد کند.

اعزام هیاتهای سیاسی به تایوان درحالیست که واشنگتن به طور رسمی حامی «سیاست چین واحد» است اما به صورت غیررسمی با ارسال تسلیحات در حال نقض تعهدات خود در این زمینه علیه چین است. 

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

 در راستای تنش بین چین با تایوان، جنگنده‌های چین به طور مرتب سامانه‌های راداری و منطقه شناسایی پدافندی این جزیره را به چالش می‌کشند. جنگنده‌های چین بارها  با دسته‌های پروازی پر تعداد وارد منطقه  شناسایی هوایی جزیره تایوان شده‌اند.

براساس گزارش فوکوس تایوان، اسپر در تایپه با تسای اینگ ون رئیس جمهور منطقه خودمختار تایوان دیدار و تاکید کرده است که ایالات متحده باید از سیاست ابهام استراتژیک خود در قبال این منطقه دست بکشد. 

وی در ادامه گفته: «نظر شخصی من است که سیاست چین واحد [ایالات متحده] از سودمندی خود گذشته است؛ زمان آن فرا رسیده است که از ابهام استراتژیک دور شویم.»

اسپر، که در حال حاضر در هیئت مدیره اندیشکده شورای آتلانتیک، اندیشکده مستقر در واشنگتن دی سی، خدمت می‌کند، همچنین گفته که فکر می‌کند «مهم است که این بحث ملی را در ایالات متحده آغاز کنیم.»

سفر این هیات آمریکایی به تایپه درحالیست که پنتاگون روز جمعه گذشته اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا فروش بالقوه کمک‌های فنی نظامی به تایوان به ارزش حدود ۱۰۸ میلیون دلار را تأیید کرده است. 

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده تایوان آخرین کمک‌ها از جمله قطعات یدکی و تعمیر تانک‌ها و خودروهای جنگی و حمایت فنی و لجستیکی دولت و پیمانکار ایالات متحده را درخواست کرده است.

وزارت دفاع چین  درواکنش به این تحرکات آمریکا در بیانیه ای تاکید کرد: «نیروهای ارتش خلق چین آمادگی نظامی کامل خود را حفظ کرده و قادر به مبارزه در هر زمانی هستند و تمامی اقدامات لازم برای خنثی کردن مداخله‌های خارجی توطئه جدایی طلبانه "استقلال تایوان" است و قاطعانه از تمامیت ارضی و حق حاکمیت تایوان چین حمایت خواهد کرد».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تایوان تنش چین و تایوان فروش سلاح ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • تقویت صنایع نظامی آمریکا به هزینه اوکراین
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد