Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی آذربایجان غربی از ارائه خدمات نوین ذخیره خون بند ناف ویژه هم استانی ها توسط این نهاد خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در جلسه شورای پژوهشی واحد اظهار کرد: بانک خون بندناف همانطور که از نام آن پیداست، شرایطی را فراهم می کند تا سلول های بنیادی موجود در خون بندناف تحت شرایط خاصی جمع آوری شده و در بانکی ذخیره شود تا اگر زمانی به سلول های بنیادی برای پیوند نیاز داشتیم ، این منبع ارزشمند براحتی در دسترس باشد و بتوان برای پیوند از آن استفاده کرد که این امکان با راه اندازی مرکز بانک خون بند ناف توسط جهاددانشگاهی در آذربایجان غربی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد:  پس از تولد نوزاد، خون باقی‌مانده در بندناف و جفت، که غنی از سلول‌های بنیادی است به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود و سلول‌های بنیادی که از بندناف گرفته می‌شوند، بسیار پرتوان و نامیرا هستند و همچنین در اکثر تکثیرهای پی در پی دچار پیری نمی‌شوند. به طوری که با تزریق یا جایگزینی آن‌ها در مناطقی که به صورت جدی آسیب دیده‌اند می‌توانیم به بهبودی کامل دست یابیم.

وی با تشریح مزایا و کاربردهای خون بند ناف اظهار کرد: از بانک خون بند ناف و ذخیره آن می توان برای درمان بیماری هایی که ممکن است سلامتی کودک و خانواده او را در آینده تهدید کنند از جمله بیماری های بدخیمی مانند تالاسمی، انواع سرطان های خون، بیماری های نقص سیستم ایمنی بدن و همچنین کم خونی های مادرزادی که منشاء خونی دارد، استفاده کرد که تا کنون پیوندهای زیادی با استفاده از نمونه های ذخیره شده در بانک خون بند ناف رویان انجام شده است.

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: از آنجایی که والدین تمام تلاش خود را در راستای افزایش طول عمر فرزندان و سلامت آنها بکار می گیرند، بنابراین بانک خون بند ناف می تواند یک تصمیم بسیار بزرگ و کاربردی برای سلامتی آن ها در آینده باشد. نگهداری از خون بندناف و تهیه سلول‌های بنیادی از آن در حقیقت مانند نوعی بیمه سلامت عمل می‌کند، ما ممکن است ماه‌ها و سال‌ها برای آنکه منزل یا وسیله نقلیه مان را بیمه کنیم، وجهی پرداخت کنیم تا شاید برای روز مبادایی بتوانیم از آن استفاده کنیم، نگهداری از خون بندناف نیز همین حالت را دارد.

وی در خصوص نحوه مراجعه خانوارها برای ذخیره خون بند ناف اظهار کرد: برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در آذربایجان غربی اقدامات عقد قرارداد از هفته ۳۶ بارداری انجام می‌گیرد و خون به میزان ۸۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر بلافاصله بعد از تولد با رعایت استانداردهای لازم اخذ و برای ذخیره سازی به شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در تهران ارسال می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به هزینه نگهداری خون بند ناف اظهار کرد: هزینه اولیه عضویت در بانک خون بندناف ۵۶ میلیون ریال بوده که در راستای حمایت و ترغیب خانواده‌ها برای بهره‌مندی از این ظرفیت، امکان تقسیط هزینه نگهداری نیز ایجاد شده است و  هزینه نگهداری خون بند ناف شامل هزینه عقد قرارداد با بانک خون بند ناف و هزینه نگهداری خون بند ناف به صورت سالیانه می باشد.

وی اظهار کرد: متقاضیان جهت عقد قرارداد می‌توانند به دفتر نمایندگی بانک خون سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان واقع در ارومیه، خیابان پنجراه، ساختمان جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی به شماره تماس ۰۴۴۳۳۴۵۶۴۹۹ ، مرکز بانک خون بند ناف مراجعه و یا در سایت شرکت بن یاخته‌های رویان به نشانی WWW.RSCT.IR نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی سلول های بنیادی هزینه نگهداری خون بندناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج