Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی رییس جمهور اعلام کرد که برای اصلاح زیرساخت‌های بافت تاریخی یزد حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

«سید صولت مرتضوی» روز سه شنبه در حاشیه نخستین جلسه ساماندهی شبکه آب و فاضلاب و برق و گاز  متناسب با اقتضائات‌بافت تاریخی یزد به خبرنگار ایران اکونومیست گفت: بحث امروز پیرامون بافت تاریخی یزد است که برای احیای آن نیاز به اصلاح زیر ساخت‌هایی مانند آب، فاضلاب، برق و گاز داشتیم که خوشبختانه در هر سرفصل‌ها تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی رییس جمهور اصلاح و بازسازی شبکه آب‌رسانی، برنامه و مدیریت فاضلاب، ساماندهی و تقویت شبکه گاز و برق سرفصل‌های این نشست برشمرد و ادامه داد: مقرر شد با همکاری دستگاه‌های اجرایی  و منابعی که به‌صورت ملی تخصیص داده شود.

مرتضوی اضافه کرد: باید به گونه‌ای سخن گفت که در عمل ضمانت اجرا داشته باشد. 

یزد دارای ۸۶۰ هکتار بافت تاریخی است که ۱۹۵ هکتار  شامل بافت مرکزی، آتشکده و باغ دولت آباد ثبت جهانی شده و ۶۶۵ هکتار حریم ثبت جهانی شده است.

رییس جمهور جمعه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰ به همراه تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت در دوازدهمین سفر استانی دولت، به یزد سفر کرده است.

آیت الله رییسی در این سفر به مسأله گردشگری اشاره کرده بود که گردشگری یکی از امکانات مهم در یزد است؛ اینجا مسأله گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی را داریم که زیر ساخت‌های آن در یزد آماده شده اما کافی نیست، باید این زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری فراهم شود.

به گفته رییس قوه مجریه، اقتصاد گردشگری در یزد می‌تواند اشتغال زیاد ایجاد کند، اقتصاد دیجیتال و معدن و کشاورزی در یزد بسیار خوب جواب داده و تا حالا کارهای خوبی انجام شده است اما جای کار بسیار دارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ایرنا ، یزد ، سید صولت مرتضوی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایرنا یزد سید صولت مرتضوی بافت تاریخی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی عصر جمعه در بازدید از طرح کنار گذر ایلخچی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده‌ایم، افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه ای شده است.

کد خبر 6089311

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر