Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اواخر خرداد امسال دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین بیش از ۱۱۰۱ دانشگاه از ۹۶ کشور، موفق به کسب رتبه برتر جهان در نظام «رتبه‌بندی بین‌المللی ۲۰۲۲ تایمز» در شاخص «سلامت و رفاه به مردم» شد. این دانشگاه همچنین در این رتبه‌بندی در رده هفتم کیفیت آموزش ارائه شده در سطح جامعه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صبح امروز در مراسمی با حضور کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران از لوح مقام نخست جهان دانشگاه علوم پزشکی ایران در نظام رتبه بندی تایمز (شاخص سلامت و رفاه) رونمایی و از برخی دست اندرکاران کسب این مقام جهانی به عنوان نماینده گروه های‌خود تقدیر شد.

ابوالفضل باقری‌فرد، ‌معاون آموزشی وزارت بهداشت در جشن کسب مقام نخست جهان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، بیان کرد: یکی از اهداف اولیه تاسیس دانشگاه‌ها بحث آموزش و در مرحله دوم مسئله پژوهش مطرح شده بود، ولی در نهایت ۲ مقوله آموزش و پژوهش برای خلق نوآوری و ثروت ادغام شدند که به دانشگاه‌های نسل سوم لقب گرفتند.
وی ادامه داد: در فرایندهای بعدی فعالیت دانشگاه‌ها، به این مهم توجه شد تا دانشگاه بتواند در حوزه پاسخگویی اجتماعی نیز اقدام کند و دردی از جامعه برطرف کند که این دانشگاه‌ها معروف به دانشگاه‌های نسل چهارم شدند که دقیقا کسب مقام نخست جهان از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایران در نظام رتبه بندی تایمز (شاخص سلامت و رفاه) تحقق رسیدن به اهداف دانشگاه نسل چهارم است.
باقری‌فرد تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید در مسیر برطرف کردن مشکلات جوامع حرکت کنند و کسب این مقام جهانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران افتخار ارزشمندی است.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌های معتبر دنیا برای خود ماموریت‌های تعریف کرده‌اند تا مشکلات جوامع خود را برطرف کنند، ادامه داد: وزارت بهداشت هم در این زمینه برنامه‌های خود را بر محور تعالی، عدالت و بهره‌وری تنظیم و تعریف کرده که یکی از مصادیق آن برطرف کردن مشکلات مردم در نظام سلامت است.
معاون وزیر بهداشت افزود: در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب به بحث ادغام آموزش در نظام سلامت با محوریت بهداشت و پیشگیری به همراه پاسخگویی اجتماعی تاکید شده است که دانشگاه علوم پزشکی ایران با کسب این مقام برتر جهان، گامی ارزشمند برای تحقق این سیاست‌های ابلاغی برداشته است.
باقری فرد گفت: وزارت بهداشت نیز در حال تغییر روش‌های آموزشی است تا دانش آموختگان پزشکی پس از پایان تحصیلات خود، در زمان ورود به عرصه خدمت، بتوانند با مشکلات مردم آشنا شوند و برای برطرف کردن آن نیز دغدغه داشته و نقش ایفاء کنند.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: کسب این مقام جهانی پایان کار نیست و باید این مقام در حوزه پیشگیری و پاسخگویی حفظ شود و در این زمینه مراکز جامع خدمات سلامت فعال تر شوند.

در این مراسم همچنین دکتر عبدالرضا پازوکی،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: دستاورد بزرگی از سوی خانواده ۱۵ هزار نفری این دانشگاه برای کشور کسب شده که در گام نخست حاصل تلاش تیم های خانه بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت در مجموعه معاونت بهداشت این دانشگاه است.

وی با تشریح روند تعریف و عملکرد دانشگاه‌های نسل اول تا پنجم که به ترتیب در زمینه آموزش، پژوهش، تولید محصول، ارتباط با صنعت، کاهش مشکلات مردم و ارتقای عملکردهای محیط زیستی تبیین شده است، گفت: در دهه ۸۰ شمسی دانشگاه‌های ایران در زمینه تولید مقالات در رتبه‌های بالای جهان قرار داشتند ولی در نهایت این مقالات زینت کتابخانه استادها بود، درحالی که دانشگاه های نسل سوم به خلق ثروت اقدام کردند، کاری که دانشگاه هاروارد با کسب درآمد سالانه ۱۲ میلیارد دلار انجام می دهد.

پازوکی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۴ آموزش پزشکی را از وزارت علوم جدا و در بهداشت و درمان ادغام کرد و به نوعی نسل چهارم دانشگاه ها برای ارائه خدمات به مردم و برطرف کردن مشکلات جامعه خلق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در تشریح نظام رتبه بندی تایمز عنوان کرد: تایمز از معتبرترین نظام های رتبه بندی جهان است و حتی برخی دانشگاه ها نمی توانند در این رتبه بندی حضور پیدا کنند. هم اکنون نیز ۱۶۰۰ دانشگاه جهان در این نظام رتبه بندی حضور دارند.

پازوکی افزود: ایران در مدت دو سال گذشته توانست در بین کشورهای اسلامی از ترکیه نیز پیشی گرفته و مقام نخست را کسب کند. در سال ۲۰۲۲ تعداد ۶۲ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی تایمز حضور داشتند و با وجود اینکه فقط ۷ درصد دانشگاه های کشور جزو گروه پزشکی هستند ولی آمار بیش از ۳۰ درصد را در جایگاه حضور در رتبه بندی تایمز دارند.

کد خبر 691609 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران نظام رتبه بندی تایمز دانشگاه های نسل کسب این مقام برطرف کردن دانشگاه ها مقام نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۲۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی