Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، مراسم تجلیل از برگزیدگان و عوامل اجرایی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با حضور سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران و محمدعلی اسلامی مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در تالار امیرکبیر معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمد مقیمی، در مراسم تقدیر از برگزیدگان دانشگاه تهران در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، درباره سازوکارهای دانشگاه در دوره مدیریتی جدید جهت تقویت فعالیت‌های دانشجویی در انجمن‌های علمی دانشجویی، گفت: فعالیت ۱۴۳ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه تهران ظرفیت و سرمایه بسیار ارزشمندی است که باید پاس داشته شود و حتی فعالیت در انجمن‌های علمی به عنوان یک امتیاز در زمینه جذب هیئت علمی در نظر گرفته شود چراکه تجربه نشان می‌دهد که این افراد مسئولیت‌پذیر بوده و به مرحله خودشکوفایی رسیده‌اند و نسبت به علم و دانش تعصب دارند و فعالیت آنها در دانشگاه نه از سر تکلیف بلکه از روی عشق و علاقه است.

وی در بیان مصداق‌های دیگر برای تثبیت جایگاه انجمن‌های علمی دانشجویی در دانشگاه، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه، یکی از مؤلفه‌ها برای پذیرش دانشجوی استعدادهای درخشان، عضویت و فعالیت در انجمن‌های علمی دانشجویی با تأیید این نهاد علمی در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه تشریح سازوکارهایی که دانشگاه تهران برای توجه بیشتر به انجمن‌های علمی در نظر گرفته است، گفت: طرحی توسط دانشگاه تهران تهیه شده که بر اساس آن پیشنهاد شده است که پرداخت به اعضای هیئت علمی بر اساس اثربخشی و کارایی ایشان در تحقق اهداف و مأموریت‌های دانشگاه صورت گیرد. این طرح در راستای رهنمودهای رئیس‌جمهور محترم تهیه شده است و با دستور ایشان در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار گرفته و در حال عملیاتی شدن است.

همکاری اعضای هیئت علمی با تشکل‌ها در معیارهای ارتقا و سرآمدی لحاظ شود

وی یکی از محورهای اثربخشی اعضای هیئت علمی در تحقق اهداف و مأموریت‌های دانشگاه را میزان همکاری با تشکل‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی برشمرد و تاکید کرد: امتیازگذاری درباره اینکه اعضای هیئت علمی چقدر برای انجمن‌های علمی زمان می‌گذارند، باید در دستورالعمل‌های مربوط به ارتقا و پرداخت حقوق وارد شود.

مقیمی با تاکید بر اینکه همکاری اعضای هیئت علمی با تشکل‌ها و موضوع شاگرد پروری باید در معیارهای ارتقا لحاظ شود، تصریح کرد: در حال حاضر درباره اینکه یک عضو هیئت علمی چقدر در شاگرد پروری موفق بوده و توانسته است دانشجویان را ارتقا دهد، شاخص‌های مشخصی وجود ندارد و قطعاً یکی از مصداق‌های بارز آن، همکاری با انجمن‌های علمی و مشارکت در برنامه‌های آموزشی و پژوهشی آنها است.

رشته‌های علمی باید هر سه سال یک بار به‌روز شود

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش از اجرای بسته جدید تحول آموزش دانشگاه تهران از مهر ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این بسته تحولی، یک سهم مهمی برای انجمن‌های علمی دانشجویی دیده شده است. رشته‌های علمی باید هر سه سال یک بار به‌روز شود و انجمن‌های علمی باید در این به‌روزرسانی فعال باشند تا تحول در نظام آموزشی اتفاق بیفتد. از فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی انتظار می‌رود تا واقعیت‌های بیرونی در بازار کار را منعکس کنند و درباره چگونگی تحول، به روزکردن، بازنگری یا باز مهندسی رشته‌ها و سرفصل دروس اظهارنظر نمایند.

انجمن‌های علمی فرمانده کمپ‌های مهارت‌آموزی و کارورزی می‌ شوند

مقیمی همچنین به نقش فعالان انجمن‌های علمی دانشجویی در اجرای تفاهم‌نامه دانشگاه تهران با سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور به منظور مهارت‌آموزی دانشجویان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، محیط بسیار خوبی برای کارورزی در شهرک‌های صنعتی فراهم می‌شود. در یک شهرک صنعتی که نزدیک به ۲ هزار شرکت مستقر هستند، کمپ‌های علمی به فرماندهی انجمن‌های علمی و با راهنمایی استادان برگزار خواهیم کرد تا دانشجویان به تناسب رشته‌ها به مدت مشخصی با محیط کار و صنعت آشنا شوند.

رئیس دانشگاه تهران درباره تخصیص اعتبار برای فعال‌سازی انجمن‌های علمی دانشجویی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی نیز اظهار کرد: با این اعتبارات پژوهشی، محقق‌پروری می‌کنیم؛ عجین شدن دانشجو با پژوهش در دوران دانشجویی یک نوع سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است؛ چون وقتی این دانشجویان در جایگاه هیئت علمی یا پژوهشگران ارشد قرار می‌گیرند، مسیر پژوهش‌پروری و محقق‌پروری را تجربه کرده‌اند و بازدهی آنها برای جامعه نمایان‌تر خواهد بود.

در پایان مراسم از برگزیدگان دانشگاه تهران در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت و کادر اجرایی تقدیر شد.

کد خبر 5542677 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران محمد مقیمی جذب هیات علمی کنکور 1402 دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش سازمان امور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم دانشگاه جامع علمی کاربردی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران پایان نامه مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون استخدامی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی انجمن های علمی دانشجویی رئیس دانشگاه تهران انجمن های علمی دانشگاه تهران علمی دانشجویی اعضای هیئت علمی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود، گفت: در تحلیل زنجیره ارزش علاوه بر اینکه بر چالش‌ها و تهدیدها توجه می‌شود بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زنجیره باید اتفاق بیفتد نیز تمرکز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در جریان بازدید از غرفه اصفهان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از فرصت‌هایی است که ما می‌توانیم توانمندی‌های استان را در حوزه تولید و فعالیت‌های اقتصادی به کشور و بازدیدکنندگان خارجی معرفی کنیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم شرایط رقابتی‌تری را در حوزه زنجیره‌ ارزش داشته باشیم نیاز است تا زنجیره‌ای که در آن بر اساس اولویت‌های استان مزیت داریم را شناسایی کنیم و در راستای اجرای آن برنامه‌ریزی‌های کوتاه، میان و بلند مدت داشته باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان بر زنجیره‌های ارزشی صادرات‌گرا فعالیت می‌شود، گفت: در تحلیل زنجیره ارزش علاوه بر اینکه بر چالش‌ها و تهدیدها توجه می‌شود بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زنجیره باید اتفاق بیفتد نیز تمرکز می‌شود.

مرتضوی عنوان کرد: یک گفت‌وگوی اولیه در نمایشگاه می‌تواند ما را به مذاکرات و جلسات بعدی هدایت کند تا بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را در تکمیل زنجیره ارزش در استان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه زنجیره ارزش به‌صورت فعال و جامع حرکت کند می‌طلبد دستگاه‌های حمایتی، تأمین زیرساخت و پشتیبانی در کنار مجموعه‌هایی که در زنجیره هستند شرایط مناسبی را در حوزه ارتباطات و تعاملات فراهم کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در روند زیرساخت و پشتیبانی به‌عنوان دولت تلاش کردیم تا برای حضور فعالان اقتصادی در زنجیره ارزش مشوق‌هایی را لحاظ کنیم، ادامه داد: به طوری که در تسهیلاتی که در دولت و استان مدیریت می‌شود اولویت ما برای کمک‌رسانی مجموعه‌هایی هستند که در زنجیره ارزش فعالیت می‌کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در کنار زنجیره ارزش نگاهی به خوشه‌های صنعتی داریم، عنوان کرد: در دو محور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و شرکت‌های فناور می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: نخست در طول زنجیره ارزش در رشته‌های مختلف برای اینکه بتوانیم نگاه پویا و پایدارتری را تعریف کنیم نیاز به حضور واحدهای فناور داریم در این حوزه شهرک علمی و تحقیقاتی می‌تواند با ارائه پیشنهاد به زنجیره ارزش نقش مناسبی را برای شرکت‌های فناور تعریف کند.

استاندار اصفهان افزود: همچنین با توجه به تنوع ‌و گستردگی واحدهای اقتصادی، فراهم کردن ظرفیتی برای واحدهای فناور جهت حضور مؤثر در بخش‌های مختلف زنجیره ارزش، نقش دومی است که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند ایفا کند.

کد خبر 749644

دیگر خبرها

  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود