Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:44:00 GMT

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به هلال احمر

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۳۶۷۵

تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه به هلال احمر

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وحید سلیمی سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر صبح امروز در نشست هم اندیشی و توانمندسازی معاونین و روسای ادارات داوطلبان جمعیت هلال احمر سیاست کلی این سازمان را تامین منابع انسانی و به روز رسانی چارت سازمان هلال احمر در استان ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه چارت سازمانی هلال احمر باید متناسب با نیازهای امروز باشد گفت: بنا داریم برای حضور بیشتر داوطلبان در پروژه ها و برنامه ها بر اساس تخصص و رشته آنها سامانه جامع ارزیابی را راه اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: دو حوزه تخصصی که سازمان داوطلبان بر روی آن تمرکز دارد جذب و سازمان دهی به اعضا و داوطلبان است.

سلیمی با بیان این که رویکرد جدید سازمان ایجاد زیرساخت نرم افزاری  و به اشتراک گذاری ظرفیت بنگاهی است گفت: هم اکنون سامانه ای به منظور اجرای ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران در حال به سرانجام رسیدن است، امیدواریم بهره گیری از ظرفیت اشخاص حقوقی در این دوره به صورت عملی اجرا شود.

وی افزود: مهم ترین امری که سازمان در دستور کار قرار داده است سامان دهی داوطلبان از نظر تخصص و رشته است تا در زمان بحران یا خدمات بشردوستانه بهترین بهره را از این افراد ببریم.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در خصوص دیگر اهداف سازمان بیان کرد: راه اندازی اپلیکیشن فعال برای عضویت داوطلبان و پیش بینی زیرساخت های لازم، ایجاد باشگاه داوطلبان، ایجاد درآمدهای پایدار با تکیه بر ظرفیت خیرین و اشخاص حقوقی و تسهیل در پرداخت حق عضویت از جمله اقدامات سازمان داوطلبان هلال احمر است.

سلیمی یادآور شد: پویش هلال احمر که از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد با ۵ و نیم میلیارد تومان کمک نقدی صورت گرفت که با محوریت خانه های هلال احمر بین نیازمندان در استان ها تقسیم شد.

وی بیان کرد: بنا داریم در ارائه خدمات سلامت محور و معیشت محور پنج کمپین و پویش راه اندازی کنیم.

سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری دو هزار و ۲۰ منطقه محروم در کشور شناسایی شدند که چهار ارگان هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد و ستاد اجرای فرامین امام وظیفه کمک رسانی به این مناطق را دارند و هلال احمر نیز ۲۴۷ منطقه را باید خدمت رسانی کند.

سلیمی یادآور شد:خوشبختانه ردیف بودجه خدمات حمایتی برای نیازمندان امسال احیا شد و مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تخصیص و ۲۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه از بانک‌های رسالت و مهر ایران نیز برای اخذ اختصاص یافت.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر هلال احمر مشهد سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی سال ۱۴۰۲، در برنامه و فعالیت‌های حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان، بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی مردمی جمع آوری و هزینه شده است.

دکتر پیام جلالی، بیان داشت: در یکسال گذشته، ۲۴۹ فعالیت داوطلبی و ۱۹ پروژه داوطلبی محرومیت زدایی، ۲۹ کاروان سلامت، ۴۲ طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان و ۱۲ طرح نیابت با حضور اعضای داوطلب در سطح استان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت، بیش از ۲ هزار و دویست بسته غذایی در بین افراد کارتن خواب، بیش از ۳ هزار و پانصد بسته غذایی در بین افراد کم برخوردار توزیع و ۲۰۵سفره افطاری برگزار شد، هم چنین توسط اعضای داوطلب، ۸۱ واحد خون برای بیماران نیازمند اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان داشت: در فعالیت‌های اجرا شده توسط حوزه داوطلبان استان و شعب تابعه، بیش از ۱۷ هزار و پانصد نفر از خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند و ۶۵۰۰ نفر عضو داوطلب جهت همکاری در برنامه‌های داوطلبی مشارکت داشتند.

۱۲۲ خانه هلال در سطح استان فعال است که طی این یکسال، ۲ هزار نفر از آموزش‌های امدادی هلال احمر و یک هزار نفر از آموزش‌های متفرقه بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • واژگونی مزدا در قزوین یک‌کشته و یک‌مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی
  • «یسنا دیدار» پس از پنج روز پیدا شد+فیلم
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا