Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی بوعذار نویسنده و کارگردان تئاتر خوزستانی درباره تغییراتی که در بدنه تئاتر کشور رخ داده است گفت: با وجود تغییرات مثبتی که در بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داده است، باید فرصت ارزیابی عملکرد مدیران را هم بدهیم. نگاه مسئولان و مدیران کشور به تئاتر باید عوض شود هر چند که برای اظهارنظر در زمینه عملکرد معاونت هنری فعلی کمی زود به نظر می‌رسد اما تلاش‌های بی وقفه مدیرکل هنرهای نمایشی برای جبران عقب ماندگی‌ها و ساماندهی جشنواره‌ها و رویدادهای تئاتر کشور قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر همایش ملی تئاتر خیابانی «راهیان نور» ادامه داد: سال‌ها بود که برخی رانت‌خواران بر تئاتر کشور چنبره زده بودند و اجازه حضور افراد دیگر را نمی‌دادند. آفت بدتر از کرونا مدیران نالایقی بودند که برای تئاتر کشور در پشت درب‌های بسته تصمیم می‌گرفتند و پاسخگوی عموم هنرمندان نبودند.

بوعذار افزود: به نظر می‌رسد مجموعه معاونت هنری وزارت ارشاد و اداره کل هنرهای نمایشی باید از بانیان وضع موجود فاصله بگیرند و چشم‌انداز روشنی برای تئاتر کشور ترسیم و تدوین کنند تا بتوانند مشارکت همه هنرمندان با هر گرایش و سلیقه را در مسیر رشد و ارتقای تئاتر کشور داشته باشند.

طراح و دبیر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی یادآور شد: در این میان نباید از جریان‌های مافیایی گذشته که امروز در قالب و پوششی دیگر ظاهر شدند، غافل شد و برای برون رفت از مشکلات تئاتر از نظرات افراد صاحب نظر و با دانش در تئاتر کشور در قالب هم اندیشی بهره برد.

وی با اشاره به حضور کاظم نظری به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی تاکید کرد: با حضور مدیرکل جدید هنرهای نمایشی بارقه‌های امید در دل هنرمندان شهرستان‌ها به وجود آمده که نویدبخش اتفاقات خوب در تئاتر شهرستان‌هاست.

این مدیر فرهنگی با اشاره به لزوم تقویت جریان هنر انقلابی و تأثیرگذار متذکر شد: در گذشته اشتباهات مکرری در سیاستگذاری داشتیم که باید جبران کنیم و تئاتر را به ریل اصلی خودش بازگردانیم و این نیازمند حمایت همه هنرمندان دلسوز و دغدغه مند است‌.

وی در پایان به موفقیت تئاتر شهرستان‌ها در تهران و استقبال تماشاگران از این آثار اشاره کرد و گفت: موفقیت هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها بر کسی پوشیده نیست از این رو می‌بایست خط کشی تئاتر شهرستان و پایتخت را برداریم.

انتهای پیام/

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تئاتر هنرهای نمایشی تئاتر شهرستان تئاتر کشور شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران با موضوعِ ویژه‌ی جوانی جمعیت و فرزندآوری منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

تئاتر ایثار در گلستان

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب،  تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق،  معرفی و شرح زندگانی شخصیتهای مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیبهای اجتماعی،  ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و  جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران  شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاه‌شمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا 31 خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.
ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران 31 مرداد تا 9 شهریور خواهد بود  آثار برگزیده  از  25 شهریور تا 4 آبان در شهرستان‌‌ها اجرا خواهند شد.
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از 9 تا 16 آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ماجرای واژگونی وحشتناک ام وی ام X55 چه بود؟
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست