Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:48:15 GMT

کپسول باری از ایستگاه فضایی چین جدا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۴۵۲۴

کپسول باری از ایستگاه فضایی چین جدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، کپسول تیان ژ و۳ در ۱۷ جولای و حدود ۳۰۰ روز پس از پرتاب به مدار زمین، از تیان هه (ماژول اصلی ایستگاه فضایی تیان گانگ) جدا شده است.

تیان ژ و۳ در آینده نزدیک از مدار زمین خارج می شود و احتمالاً در جنوب اقیانوس آرام فرود می آید. به گفته آژانس فضایی سرنشین دار چین (CMSA)، با جدا شدن این کپسول جا برای اتصال ماژول ون تیان به ایستگاه فضایی چین درماه جاری باز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیانگ پینگ معاون طراح ارشد تیم فضاپیمای باری در مرکز کنترل هوافضای پکن در این باره می گوید: تیان ژ و۳ به قسمت جلوی ماژول تیان هه متصل بود که اکنون ماژول ون تیان به همین قسمت متصل می شود. بنابراین قبل از آنکه ونتیان به ایستگاه فضایی برسد، تیان ژ و۳ باید از ماژول تیان هه جدا می شد.

تیان ژ و۳ همراه یک موشک لانگ مارچ ۷ در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی از مقری فضایی در جنوب چین به فضا پرتاب شد تا قبل از ماموریت سرنشین دار و ۶ ماهه شنژو ۱۳ ذخایری به ایستگاه فضایی چین برساند.

کد خبر 5542743 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری فضایی فضانوردان فضاپیما نوآوری چین حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان گوگل تحقیقات علمی ایستگاه فضایی بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حکمرانی فضای مجازی اینترنت روسیه فناوری فضایی پارک فناوری پردیس شرکت اسپیس ایکس فیبر نوری شورای حل اختلاف ایستگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا

به گزارشقدس آنلاین، به‌دنبال خروج یک دستگاه قطار باری حامل سوخت از ریل در ایالت آریزونای آمریکا و وقوع حریق، شاهراه کلیدی آریزونا-نیومکزیکو مسدود شد.

تصاویر و ویدئوهای اولیه که در فضای مجازی منتشر شده است، واگن‌های له‌شده این قطاری باری را به تصویر می‌کشد که بالای آن دود غلیظی نیز به چشم می‌خورد.

سخنگوی شرکت «خط آهن بی‌ان‌اس‌اف» اعلام کرد که در این حادثه هیچ‌کس مصدوم یا کشته نشده است. به گفته وی، تیم اعزامی به محل در حال پاکسازی بقایای واگن‌های سوخته هستند.

دلیل خروج قطار از ریل هنوز مشخص نشده است. این قطار حامل گاز بی‌بوی «پروپان» بود و ۶ واگن آن طعمه حریق شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین