Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:20:55 GMT

ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دفاع مقدس ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۴۸۸۸

ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان دفاع مقدس ضروری است

 به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن کبیری روز چهارشنبه در همایش نویسندگان نو قلم در مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار قزوین افزود: نسل امروز دوران هشت سال دفاع مقدس و شرایط آن روز جامعه را درک نکرده‌ است و باید این قشر را با واقعیت‌های جنگ تحمیلی آشنا کرد.

 کبیری، با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ای‌ ارزشمند برای ایران اسلامی است ، یادآورشد: جنگ تحمیلی سرشار از صحنه‌های واقعی و بدون هیچ سناریوی از پیش تعریف شده و فیلمنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امروز نیازمند ایستادگی و مقاومت دوران دفاع مقدس هستیم و باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون استاندار قزوین با بیان اینکه نویسندگان متعهد و انقلابی رسالتی سنگین را در بیان و استخراج معارف دفاع مقدس برعهده دارند، تاکید کرد: کار شما مرزبانی از ۲ هزار و ۸۰۰ روز دوران دفاع مقدس است که بیش از ۲ میلیون رزمنده در آن حضور داشتند که هرکدام با خانواده‌هایشان صندوقچه‌ای از خاطره و سرمایه ملت هستند که باید به سراغشان برویم.

وی خاطرنشان کرد: این قهرمانان در تمام استان‌ها هستند و اما فقط به چند چهره خاص پرداخته شده است، قهرمانان دفاع مقدس فقط فرمانده لشگر نبودند بلکه کسانی که از روز اول جبهه با لباس شخصی و کتانی حضور داشت و در کربلای چهار شهید شدند.

کبیری افزود: بی شک رشادت مردان سلحشور دوران دفاع مقدس در عرصه تاریخ ایران و جنگ تحمیلی را در آینده نویسندگان  به سطور خواهند کشید و یادگار خواهند ماند.

وی با تاکید بر ضرورت زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا و حفظ و تداوم ارزش‌های انقلاب اضافه کرد: اگر شما تاریخ را روایت نکنید دیگران از نگاه خودشان می‌نویسند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین با اشاره به جایگاه شهدا خاطرنشان کرد: امروز خانواده‌های شهدا شاهدان ناطق دفاع مقدس هستند، زیرا حضور شهدا را دیدند و هر لحظه دفاع مقدس را درک کرده‌اند، لذا بهترین افراد برای ثبت خاطرات و انتقال این فرهنگ ناب هستند.

نویسندگان نوجوان و نوقلم بهترین مبلغان فرهنگی ایثار و شهادت هستند

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین بر حمایت از نویسندگان نوقلم در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: نویسندگان جوان و نوقلم بهترین مبلغان فرهنگی جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم با بیان اینکه شهدا و ایثارگران یادگاران اصلی دفاع مقدس هستند، افزود: ثبت، ضبط و نگهداری آثار رزمندگان و شهدا باید با جدیت دنبال می‌شود..

در ادامه این مراسم از کتاب "عشق بی‌پایان" مجموعه خاطرات شهید نجف محمدی رونمایی و با اهدای هدایایی از خانواده این شهید بزرگوار تجلیل شد.

در این همایش نویسندگان نو قلم  از استانهای قزوین، تهران و شهرستان های تهران، گیلان، قم، همدان و البرز  به میزبانی قزوین حضور داشتند.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهدا استان قزوین استانداری قزوین جانباز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهدا استان قزوین بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهدا استان قزوین استانداری قزوین جانباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو