Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@23:48:25 GMT

تکنیک های پیش بینی قیمت آهن آلات

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۵۱۲۴

تکنیک های پیش بینی قیمت آهن آلات

پیش‌بینی بهای آهن‌آلات، همچون: میلگرد و تیرآهن هم برای فعالان این حوزه در بازار فولاد و هم برای سرمایه‌گذاران اهمیت بسیاری دارد. تمام روش‌های پیش‌بینی قیمت در بازارهای مالی بر اساس احتمال پیش می‌روند؛ ازآنجایی‌که هنوز ماشین زمان اختراع نشده و هیچکس نتوانسته از آینده به اکنون سفر کند، پس امکان پیش‌بینی دقیق نرخ محصولات ارزشمندی چون آهن و فولاد هم وجود ندارد!

در این مقاله تکنیک‌هایی را آموزش می‌دهیم که به شما کمک می‌کند قیمتی نزدیک به قیمت واقعی محصولات آهنی و فولادی تخمین بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچقدر پیش‌بینی شما به نرخ واقعی نزدیک‌تر باشد، با دقت بیشتری می‌توانید درباره تجارت یا سرمایه‌گذاری در بازار آهن تصمیم بگیرید.

آیا می توان قیمت آهن آلات را پیش بینی کرد؟

در بازارهای مالی، هیچکس نمی‌تواند به‌صورت قطعی حتی چند ساعت بعد را پیش‌بینی کند و همه چیز براساس حدس و گمان پیش می‌رود. بازار آهن آلات هم از این قاعده مستثنی نیست؛ مثلا امکان دارد قیمت محصولات مختلف در یک هفته روند مشخصی را طی کرده باشند، اما طی یک روز بخاطر یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی، نوسان شدیدی را تجربه کند و طی چند ساعت با افزایش یا کاهش شدید روبرو شود.

اهمیت پیش بینی قیمت تیرآهن و میلگرد

اهمیت پیش‌بینی نرخ میلگرد، تیرآهن یا سایر مقاطع فولادی بر هیچکس پوشیده نیست؛ سرمایه‌گذاران با تکنیک‌های پیش‌بینی قیمت،‌ زمان مناسب برای خرید و فروش محصولات فولادی را مشخص می‌کنند.

پیمانکاران هم به پیش‌بینی قیمت میلگرد، تیرآهن و مقاطع دیگر نیاز دارند؛ زیرا باید در ابتدای هر پروژه هزینه نسبی را برآورد کنند. پیمانکاران با تخمین درست بهای آهن آلات، هم می‌توانند بودجه ابتدایی را به‌درستی تعیین کنند و هم بهترین فرصت برای خرید آهن آلات در پایین‌ترین نرخ ممکن را پیدا می‌کنند.

۳ تکنیک برای پیش بینی قیمت میلگرد و تیرآهن

تکنیک‌های پیشبینی قیمت تیرآهن، میلگرد یا سایر محصولات فولادی شبیه به تکنیک‌هایی است که برای پیش‌بینی دارایی‌های بازارهای مالی مختلف استفاده می‌کنیم. مثلا برای تخمین ارزش سهام در بازار بورس باید اخبار را بررسی کنیم، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال انجام دهیم و در نهایت درباره خرید یا فروش سهام مورد نظر تصمیم بگیریم. در ادامه 3 تکنیک موثر برای پیش‌بینی قیمت آهن آلات با دقت بالا را ارائه می‌دهیم:

پیگیر اخبار باشید!

برخی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت آهن از قبل پیش‌بینی نمی‌شوند؛ مثلا ما از تحریم‌ها یا نتیجه برجام در آینده اطلاعی نداریم، اما به‌محض اینکه برجام به نتیجه برسد یا شکست بخورد،‌ بهای آهن آلات دچار نوسان می‌شود؛ پس لازم است اخبار مهم را دنبال کنید.

از نمودارها استفاده کنید!

در فرایند پیش‌بینی قیمت دارایی‌های مختلف، کارشناسان و افراد حرفه‌ای، روندهای آینده را از روی امروز و گذشته تخمین می‌زنند. این یکی از مهم‌ترین علت‌هایی است که این افراد از نمودار قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر محصولات فولادی استفاده می‌کنند.

تحلیل را یاد بگیرید!

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، روش‌هایی هستند که بیشتر در بازار بورس و بازارهای مالی شناخته می‌شوند، اما برای پیش‌بینی قیمت محصولات ارزشمند مختلف مثل آهن یا نفت هم کاربرد دارند. در تحلیل تکنیکال، متخصصان نوسان‌های قیمت در بازه‌های زمانی مختلف را بررسی می‌کنند و با توجه به روندها درباره ارزش مادی محصولات در آینده پیش بینی انجام می‌دهند.

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی، شاخص‌های مهم درباره یک دارایی را بررسی می‌کند و به‌دنبال روندهای بلند مدت است. تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، دو روش مکمل هستند و استفاده از یکی از آن‌ها به‌تنهایی ممکن است شما را به اشتباه بیندازد.

طبق نظر کارشناسان آهن پرتال:

"پیش بینی و تخمین قیمت آهن آلات مختلف، به خریداران این محصول کمک می کند تا در زمان مناسب برای خرید کالای مورد نیاز خود اقدام کنند. تکنیک‌های متعددی برای برآورد نرخ مقاطع فولادی مورد استفاده کارشناسان و تحلیلگران بازار آهن و فولاد است که شامل 3 مورد: تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، استفاده از نمودارهای قیمت و پیگیری اخبار روز ایران و جهان می‌شود."

چه عواملی بر قیمت آهن آلات تأثیر دارند؟

عوامل تأثیرگذار بر قیمت تیرآهن، میلگرد و... به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ برخی از آن‌ها قابل حدس هستند و برخی دیگر را نمی‌توان پیش‌بینی کرد؛ در ادامه به معرفی این پارامترها می‌پردازیم:

عرضه و تقاضا

اولین علت نوسان‌های ارزش محصولات مختلف، میزان تقاضا و عرضه یک محصول است؛ زمانی‌که تقاضا برای آهن آلات از تولید کارخانه‌ها بیشتر باشد، قیمت افزایش پیدا می‌کند. در مقابل، زمانی‌که محصولات عرضه شده در بازار زیاد است، اما خریداری وجود ندارد، قیمت کم‌تر می‌شود. نیاز صنایع وابسته به آهن‌آلات هم یکی‌از مهم‌ترین تقاضاهایی است که در بازار وجود دارد.

نرخ ارز

نرخ ارز به دو دلیل بر قیمت محصولات فولادی تأثیر دارد:

مواد اولیه و تجهیزات کارخانه‌های فولاد وارداتی هستند و هزینه آن‌ها با دلار پرداخت می‌شود. بهای پایه عرضه در بورس کالا بر اساس ارز نیمایی تعیین می‌شود؛ بورس کالا هم قیمت میلگرد، تیرآهن و سایر آهن آلات را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برای مشاهده کامل این مقاله به لینک زیر مراجعه کنید.

https://ahanportal.com/blog/10364/

تماشاخانه ببینید| تعقیب و گریز گربه دشتی آفریقایی و موش خرمایی/ با یک حرکت اشتباه کار موش خرمایی تمام است ببینید| یوگای خنده در اندونزی؛ بیش از دو هزار نفر با هم خندیدند فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محصولات فولادی بازارهای مالی برای پیش بینی پیش بینی قیمت قیمت آهن آلات قیمت میلگرد بر قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در تمام محصولات نسبت به روز گذشته تغییری ندارد و با همان قیمت ثابت، بدون تغییر معامله می‌شود.

دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) از محبوب‌ترین محصولات ایران‌خودرو با قیمت ثابت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان قابل خرید و فروش است.

قیمت پژو پارس سفارشی ELX نسبت به روز گذشته تغییر ندارد و با نرخ ۷۴۷ میلیون تومان می‌توان آن را از بازار خریداری کرد.

رانا پلاس پانوراما (ارتقا) از دیگر محصولات ایران‌خودرو، هیچ‌گونه تغییری نداشته و با قیمت ۷۱۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

کوییک R اتوماتیک از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا نیز مانند دیگر محصولات این شرکت بدون تغییر است و با قیمت ۵۴۲ میلیون تومان می‌توان خرید کرد.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۴۱ میلیون تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۴۹ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۴۸ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۸۰۸ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۲۵ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۶۳ میلیون تومان، پژو پارس ۶۶۶ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۱۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۶۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک (ارتقا) ۷۶۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک (ارتقا) ۹۱۷ میلیون تومان، رانا پلاس (ارتقا) ۶۳۶ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۸۰۸ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V2 به قیمت ۹۷۸ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۸۲ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۴۵ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۵۸ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۲۸ میلیون تومان، کوییک S به قیمت ۴۳۶ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۳ میلیون تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۵۶۶ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۵ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز مانند خودروهای داخلی تغییری ندارد.

آریزو ۵ اسپورت از محصولات برتر مدیران خودرو با قیمت یک میلیاردو ۴۱۷ میلیون تومان قابل خرید است که این محصول هیچ تغییر قیمتی نسبت به روز گذشته خود نداشته است.

قیمت تیگو ۸ پرو (هیبرید) در حال حاضر ۳ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان بوده که یکی دیگر از محصولات مدیران خودرو به شمار می‌رود.

جک S5 از دسته محصولات کرمان موتور است که با قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. سایر محصولات مونتاژی نیز بدون هیچ تغییر قیمتی ثابت مانده‌اند.

هایما ۸ اس از محصولات ایران‌خودرو بوده که تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و در بازار با قیمت یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۷۰ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۸۸ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۴۰ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم دو میلیارد و ۲۰ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 748272

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان