Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سرعت سرایت سویه جدید کرونا (BA.۵)، ۱۸ برابر نوع اولیه کروناست و این در حالی است که سرعت سرایت سویه امیکرون ۱۰ برابر سویه اولیه کرونا بوده است.

محمد پهلوان کاشی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تزریق دوز یادآور بیان کرد: پیش از شرایط کنونی، تزریق دُز یادآور، به طور میانگین روزی ۱۰۰۰ دُز بود، ولی با افزایش مراجعه مردم به مراکز تزریق واکسن، در حال حاضر تزریق دُز یادآور روزانه  به ۵۰۰۰ دُز در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیده است، البته در روزهای تعطیل مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون کاهش می‌یابد، اما در مجموع به طور میانگین  روزانه همان ۵۰۰۰ دُز یادآور تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر تزریق دُز یادآور گفت: سبد واکسن‌های ما متنوع است و مردم می‌توانند از واکسن‌های موجود در مراکز استفاده کنند. این واکسن‌ها تایید شده هستند و برای تزریق به عنوان دُز یادآور مناسب‌اند.

وی گفت: روند مراجعه بیماران همچنان رو به افزایش است. در طول ۱۰ روز گذشته میزان مراجعان سرپایی، بستری‌ها و بیماران بخش‌های ویژه دو برابر شده است. این نشان می‌دهد که همچنان روند، افزایشی است و این روند افزایشی نگران‌کننده است. ما هنوز به قله بستری‌ها نرسیدیم و آمارها هر ۱۰ روز دو برابر می‌شوند. آمار فوتی‌ها نیز به ۲ نفر در روز افزایش پیدا کرده است.

پهلوان اظهار کرد: سرعت سرایت سویه BA.۵، ۱۸برابر نوع اولیه کروناست و این در حالی است که سرعت سرایت سویه امیکرون ۱۰ برابر سویه اولیه کرونا بوده است و از این بابت خطر بیشتری دارد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: میزان استفاده از ماسک به ۵۰ درصد رسیده است ولی با این حال، باز هم  این درصد باید افزایش پیدا کند. انجام واکسیناسیون دُز یادآور و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است. اگر افراد به سرماخوردگی مبتلا هستند و علائمی مثل سردرد، بدن‌درد، یا مشکلات گوارشی دارند، خود را قرنطینه کرده تا بقیه افراد در ارتباط با وی، دچار  بیماری نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرعت سرایت سویه اولیه کرونا د ز یادآور تزریق د

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر مخابرات استان مرکزی در خصوص اجرایی شدن طرح فیبر نوری در سطح استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: هدف از اجرای شبکه فیبر نوری توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش سرعت اینترنت در سطح استان است. 
لطفی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا در سال گذشته افزود: سال گذشته در استان مرکزی ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری اجرا شد که حدود ۴۰۰ کیلومتر آن در شهر‌ها انجام شده و حدود ۳۰ إلی ۶۰ درصد شهر‌ها تحت پوشش قرار گرفته است. 
مدیر مخابرات استان مرکزی ادامه داد: شاید کمترین توسعه مربوط به شهر اراک است که با تعامل و همکاری شهرداری و شورای شهر می‌توان تا انتهای امسال این وضعیت را به بیش از ۹۰ درصد رساند.
او عنوان کرد: برای استفاده از ۴۳۶ کیلومتر فیبرنوری صورت گرفته تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص شده و همین رقم برای سال جاری نیز در برنامه گنجانده شده است.

دیگر خبرها

  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • ترکیب اولیه ایران برابر ازبکستان
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟