Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@14:32:42 GMT

راهنمای ورزش در خانه برای خانم‌های خانه‌دار

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۳۵۶۹۹

اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و به دنبال دستیابی به فرم ظاهری ‌ایده‌ال هستید، تنها کاری که باید انجام دهید انجام تمرینات مناسب است. نیازی به زیاد فکر کردن نیست زیرا حتی ساده‌ترین تمرینات نیز می‌توانند مؤثرترین نتایج را به همراه داشته باشند. اگر به طور منظم ورزش کنید، قطعاً احساس شادی و نشاط بیشتری خواهید داشت و سطح استرس شما کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با ورزش کردن در خانه تمرکز و توجه شما افزایش می‌یابد و پوست شما زیبا می‌شود. اما برای این کار باید از تجهیزات مناسب و استاندارد استفاده کنید که با توجه به در دسترس نبودن و همچنین گران بودن برندهای خارجی در کشور، خرید لباس ورزشی از یکی از بهترین تولید کننده های ایرانی کفش و لباس ورزشی با قیمت و کیفیت مناسب می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. ما در این مطلب چند نکته مهم گردآوری کرده‌ایم که می‌تواند به شما در مورد ورزش در خانه کمک کند.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب اولین راه برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی است. هنگام انتخاب برنامه غذایی و غذاهایی که مصرف خواهیم کرد، نباید فراموش کنیم که مقدار لازم مایعات را وارد بدن خود کنیم. در هر صورت نه تنها ورزشکاران بلکه همه باید به این موضوع توجه کنند، تا سیستم ایمنی بدن خود را قوی نگه دارند.

در فواصل زمانی کوتاه و مکرر ورزش کنیم، نه زیاد و خسته کننده

متخصصین ورزشی می گویند: هنگام انجام ورزش در منزل باید از مشغله کاری پرهیز کرد. از آنجایی که میزان کم تحرکی در منزل در این اواخر بسیار افزایش یافته، تعیین برنامه های ورزشی متناسب با سن خود برای همه افراد جامعه مهم است. انجام حرکات ورزشی ساده اما موثر 10-15 دقیقه ای 3-4 بار در روز به جای تمرینات خسته کننده و چند بار در طول روز، مفیدتر است.

لباس مناسب ورزش در خانه

اگر زیاد نمی توانیم از خانه بیرون برویم، ورزش منظم در خانه با تجهیزات و روش مناسب خودش، یک روش مفید خواهد بود. اولین گام برای ورزش کردن خرید لباس و تیشرت ورزشی زنانه مناسب است. لباس ورزشی باید متناسب برای محل انجام ورزش باشد. برای مثال لباس‌های نازک‌تر و سبک‌تر برای ورزش کردن در داخل خانه مناسب هستند.

انتخاب لباس و تجهیزات مناسب بسیار مهم است. انتخاب لباس مناسب کلیدی است که بیشترین بهره را از ورزش های خانگی ببریم.

پارچه هایی که به سرعت خشک می شوند و قابلیت تنفس دارند را انتخاب کنید. معمولاً خاصیت خشک‌ ماندن و تنفس در لباس‌های ورزشی با علامت به‌علاوه مشخص می‌شود. به لطف این ویژگی‌ها، هم دمای بدن در حین انجام ورزش متعادل می‌شود و هم عملکرد ورزشی از آنجایی که لباس‌ها کمتر خیس هستند، افزایش می‌یابد.

لباس ورزشی نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ باشد. در طول تمرین نباید لباس های بیش از حد گشاد ترجیح داده شود.

لباس‌های گشاد می‌توانند بر عملکرد تأثیر منفی بگذارند، زیرا از حرکت راحت جلوگیری می‌کنند و خطر گیر کردن پاها یا جا‌های دیگر در حین انجام ورزش را به همراه دارند. با این حال، لباس های خیلی تنگ را نباید ترجیح داد. زیرا در انتخاب لباس ورزشی باید به انعطاف پذیری برای حرکت راحت در آن توجه کرد. علاوه بر این، لباس زیری که به بدن به درستی بپیچد، تنفس کرده و عرق را جذب کند، حداقل به اندازه خود لباس اهمیت دارد.

لباس ورزشی ایرانی نیز اگر از فروشگاه معتبر بخرید کیفیت لازم را برای ورزش کردن خواهد داشت.

وسایل ورزشی ضروری

در انتخاب تجهیزات ورزشی باید به جزئیات زیادی توجه کرد، هم برای حفظ سلامتی و هم برای افزایش انگیزه و استقامت. بعد از لباس ورزشی که گفته شد و بهترین انتخاب یک تاپ و شلوارک ورزشی زنانه می تواند باشد، کفش ورزشی دومین ابزار برای ورزش کردن است که به محافظت از پای شما در حین حرکات فیزیکی کمک می کند.

کفش‌هایی که در ورزش استفاده می‌کنید باید کاملاً متناسب با پای شما باشد، شما را از خطر آسیب محافظت کند و از سلامت پای شما حمایت کند. در این راستا هنگام انتخاب کفش ورزشی به نوع ورزشی که انجام می‌دهید و گرفتن صحیح مچ پا دقت کنید.

در انتخاب کفش ورزشی زنانه زیاد، به رنگ، مدل یا شیک بودن کفش‌های کتانی توجه نکنید. مهم ترین معیار انتخاب برای کفش ورزشی حفظ سلامت پا، احساس راحتی، انعطاف‌پذیری در جلو و جلوگیری از لیز خوردن پاشنه پا به سمت داخل و بیرون است.

6 وسیله ورزشی ضروری برای علاقه مندان به ورزش:

تشک تناسب اندام: بسیاری از برنامه های تمرینی ممکن است نیاز به انجام حرکات روی زمین داشته باشند.

ست های دمبل و وزنه.

طناب پرش

باند یا کش استقامت

توپ پیلاتس

تردمیل

البته نگران این نباشید که من در خانه تجهیزات ورزشی ندارم. صندلی ها، بالش ها، بطری های آب یا قوطی مواد شوینده می توانند تجهیزات خوبی باشند.

برنامه‌ریزی روزانه

برنامه ای برای تمرین 3-4 روز در هفته ایجاد کنید. زمان ورزش روزانه شما نباید بیشتر از 1 ساعت باشد. اگر تازه شروع کرده‌اید، ابتدا روی حرکات ساده‌تری که می‌توانید انجام دهید و حرکات جداگانه تمرکز کنید تا تمرین‌هایی که چندین گروه عضلانی را کار می‌کنند .میانگین برنامه ورزشی 10-15 دقیقه ای که متخصصین ورزشی توصیه می کنند در فواصل زمانی معینی در طول روز انجام شود به شرح زیر است: گرم شدن: دویدن در جا، اول با قدم های کوچک بعد با قدم های بلند کشش بازوها و پاها برای عضلات پا: 10×3 بار تکرار اسکات برای عضلات سینه: 15 × 3 بار کرار شنو برای عضلات شکم: 15×3 بار دراز و نشست سخن پایانی:

ورزش کردن، حتی در خانه، برای داشتن یک زندگی سالم و تناسب‌اندام مهم است، به ویژه برای بانوان. ورزش منظم در خانه با تجهیزات ضروری مثل کفش ورزشی زنانه مناسب و تکنیک های درست خودش، یک روش مفید برای کنترل وزن خواهد بود. اگر به طور منظم ورزش کنید، قطعا احساس شادی و نشاط بیشتری خواهید داشت و سطح استرس شما کاهش می‌یابد. انرژی شما بالا می‌رود. تمرکز و توجه شما افزایش می‌یابد. پوست شما زیبا می‌شود. بزرگترین فایده ورزش منظم این روزها تقویت سیستم ایمنی بدن شماست.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تغذیه جامعه سلامت سیستم ایمنی کم تحرکی برای ورزش کردن ورزشی زنانه انجام ورزش لباس ورزشی کفش ورزشی لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۳۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

وزیر ورزش و جوانان در پیامی قهرمانی ملی‌پوشان ووشو در مسابقات انتخابی جام‌جهانی را تبریک گفت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در پیامی  قهرمانی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو که با 20 مدال رنگارنگ و با اقتدار کسب شد را تبریک گفت.

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

متن پیام وزیر ورزش و جوانان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

رقابت‌های انتخابی جام جهانی ووشو در چین، آنچنان با درخشش ایران همراه بود که هر 14 ووشوکار کشورمان موفق به کسب مدال شدند و قهرمانی تیمی این دوره‌ از رقابت‌ها در مهد ووشوی دنیا، با قهرمانی مقتدرانه همراه بود.

20 نشان  از هر 14 ووشوکار ایران در بخش آقایان و بانوان به تفکیک با 13 مدال طلا، 5 نقره و 2 برنز در رقابت با 300 ورزشکار از 38 کشور دنیا به ارمغان آمد تا نمادی از اقتدار مجدد این ورزش رزمی مهیج را بار دیگر در  یک رویداد رقابتی مهم نظاره‌گر باشیم.

به کلیه‌ی قهرمانان و اعضای کادر فنی و سرپرستی و همچنین کادر مدیریتی فدراسیون ووشو که در هر دو بخش بانوان و آقایان، جلوه‌ی باشکوهی از برنامه‌ریزی، تلاش و مدال را بروز دادند، تبریک می‌گویم و امیدوارم همچنان این درخشش‌های رشته‌ی پرافتخار ووشو استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن