Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:22:32 GMT

آیا ام‌اس با ورزش کنترل می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۲۵۷۰

آیا ام‌اس با ورزش کنترل می‌شود؟

ایسنا/خراسان رضوی گروهی از کارشناسان با استناد به کاستی‌های مطالعات موجود، از تحقیقات مداوم در مورد مزایای تمرین ورزشی برای افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس پشتیبانی کردند.

به نقل از نیوز، اعضای گروه تحقیق با نتایج بررسی‌های اخیر مبنی بر عدم ارتباط تمرین ورزشی با محافظت عصبی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس مخالفت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان ادعا می‌کنند، شواهد نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند از آسیب یا زوال عصبی موجود و قابل اندازه‌گیری جلوگیری یا آن را معکوس کند. این محققان همچنین پیشنهاد می‌کنند که مطالعات موجود اندک هستند و ضعیف طراحی شده‌اند و نباید از تحقیقات مداوم در این زمینه امیدوارکننده دلسرد شد.

کاستی‌های ذکر شده توسط این گروه انتخاب بیمار (عدم وجود آسیب قابل اندازه‌گیری سیستم عصبی مرکزی)، طراحی برنامه‌های ورزشی (مدت زمان بسیار کوتاه پروتکل‌های تمرینی/پیگیری)، عدم وجود فرضیه‌های عصبی فیزیولوژیکی پیشین (عدم در نظر گرفتن سازگاری‌های مغز و مناطق مورد نظر برای محافظت عصبی) و انتخاب روش‌های تصویربرداری عصبی (تکیه بیش از حد به تصویربرداری عصبی ساختاری /کل مغز) را شامل می‌شود.

دکتر ساندروف، محقق ارشد این تحقیق، دانشمند ارشد پژوهشی در مرکز عصب‌روان‌شناسی و علوم اعصاب در بنیاد کسلر آمریکا گفت: کاستی‌های تحقیقات موجود مانع از ارائه نتایج قوی در این زمان می‌شود.

وی تاکید کرد: تنها از طریق بررسی دقیق می‌توانیم اطمینان از محافظت عصبی را برای افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس پیدا کنیم.

وی در پایان نتیجه گرفت که پیشبرد این مسیر تحقیقاتی به آزمایش‌های تصادفی کنترل‌شده و به‌خوبی طراحی شده‌ بستگی دارد که مبتنی بر دانش ما در مورد محافظت عصبی کانونی، ناشی از ورزش با معیارهای انتخاب هدفمند، مدت زمان کافی آموزش و پیگیری و روش‌های تصویربرداری عصبی مناسب است. این امر شامل مبنا قرار دادن شواهد آینده برای ارزیابی نقش تمرین ورزشی در مدیریت مولتیپل اسکلروزیس خواهد بود.

ورزش رویکردی با هزینه کم، دسترسی آسان و عوارض جانبی کم ارائه می‌دهد و مزایای بالقوه آن برای افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس مستلزم بررسی کامل است.

محققان چشم‌انداز خود را برای این مسیر تحقیقاتی در مقاله‌ای با عنوان  ورزش در ام‌اس که  در مجله Lancet منتشر شد، بیان کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ام اس ورزش مولتیپل اسکلروزیس محافظت عصبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی

آرمین زارعی به دلیلی فشار عصبی از ساعاتی پیش در بیمارستانی در تهران بستری شده است.

به گزارش صبا، این خواننده که در هفته‌های گذشته با کمپانی طرف قرارداد سابق خود به مشکلاتی برخورده، به نظر می‌رسد همچنان درگیر این موضوعات است و حالا احتمالا شدت این فشارها و موارد دیگر جوری ست که احوالات جسمی آرمین را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 این خواننده هفته گذشته در نامه‌ای به دفتر موسیقی ارشاد خواستار ممانعت از هرگونه اقدامی در خصوص قرارداد مورد بحث با شرکت مربوطه شد و مدعی‌ست آن قرارداد از سوی او فسخ شده است. این در شرایطی‌ست که کمپانی ترانه شرقی برای روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت کنسرت این خواننده را قرار است برگزار کند و تبلیغات محیطی گسترده ای را نیز در سطح شهر انجام داده و بلیت فروشی کرده است.

حالا در ساعات گذشته آرمین زارعی از شدت فشار عصبی در بیمارستان بستری شده و مشخص نیست آیا کنسرت این خواننده ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت در تهران روی صحنه خواهد رفت یا خیر.

کمپانی «ترانه شرقی» همچنان درباره همه حواشی این دو هفته سکوت اختیار کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شروع کنسرت‌های بهاری با جهش در قیمت بلیت ؛ چه کنسرتی؟ کدام شهر؟ کنسرت‌های اردیبهشت تهران کدامند؟

دیگر خبرها

  • بستری شدن آرمین زارعی خواننده به دلیل فشار عصبی
  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • اوج سلامت مغز چه زمانی است؟
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • رابطه سلامت روده و سلامت مغز
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان