Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تحقیقات جدید به رهبری موسسه پزشکی مولکولی هیوستون که امروز در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، افرادی که از نظر ژنتیکی در معرض خطر بیشتری برای سکته هستند، می‌توانند با اتخاذ یک سبک زندگی سالم قلبی عروقی، این خطر را تا ۴۳ درصد کاهش دهند. 

این مطالعه شامل ۱۱۵۶۸ بزرگسال از سنین ۴۵ تا ۶۴ سال بود که در ابتدا بدون سکته مغزی بودند و به طور متوسط ​​۲۸ سال دنبال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطوح سلامت قلب و عروق بر اساس توصیه‌های Life's Simple ۷ انجمن قلب آمریکا بود که شامل ترک سیگار، بهتر غذا خوردن، فعالیت بدنی، کاهش وزن، مدیریت فشار خون، کنترل کلسترول و کاهش قند خون است.

خطر سکته مغزی در طول زندگی با توجه به المانی که به آن نمره خطر پلی ژنیک سکته مغزی می‌گویند محاسبه شد و افرادی که عوامل خطر ژنتیکی بیشتری با خطر سکته مغزی داشتند، امتیاز بیشتری دریافت کردند.

دکتر میریام فورنیج نویسنده ارشد و استاد پزشکی مولکولی و ژنتیک انسانی، موسسه پزشکی مولکولی هیوستون گفت:مطالعه ما تأیید کرد اصلاح عوامل خطر در سبک زندگی، مانند کنترل فشار خون، می‌تواند خطر ژنتیکی سکته را جبران کند.

ما می‌توانیم از اطلاعات ژنتیکی برای تعیین افرادی که در معرض خطر بالاتری هستند استفاده کنیم و آن‌ها را تشویق کنیم که سبک زندگی قلبی عروقی سالمی مانند پیروی از Life's Simple ۷ را اتخاذ کنند تا این خطر را کاهش دهیم و زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشیم.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، سالانه ۷۹۵۰۰۰ نفر در آمریکا دچار سکته مغزی می‌شوند.

این تعداد معادل است با این که در هر ۴۰ ثانیه یک نفر سکته می‌کند و هر ۳.۵ دقیقه یک نفر بر اثر سکته می‌میرد.

سکته مغزی یکی از علل اصلی ناتوانی جدی طولانی مدت با کاهش تحرک سکته مغزی در بیش از نیمی از بازماندگان سکته مغزی ۶۵ ساله و بالاتر است. اما سکته مغزی در بزرگسالان جوان‌تر نیز رخ می‌دهد.

در سال ۲۰۱۴، ۳۸ درصد از افرادی که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شدند، کمتر از ۶۵ سال سن داشتند.

افرادی که در این مطالعه بالاترین امتیاز را برای خطر ژنتیکی سکته و ضعیف‌ترین را از نظر سلامت قلبی عروقی کسب کردند، بالاترین خطر ابتلا به سکته مغزی را در طول عمرشان با ۲۵ درصد داشتند.

صرف نظر از سطح خطر ژنتیکی سکته مغزی، افرادی که از سلامت قلبی عروقی بهینه استفاده کرده بودند، این خطر را بین ۳۰ تا ۴۵ درصد کاهش دادند. به این ترتیب نزدیک به شش سال، زندگی بدون سکته مغزی به جمعیت افزوده شد.

یکی از محدودیت‌های مقاله این است که امتیاز خطر چند ژنی به طور گسترده تأیید نشده است، بنابراین کاربرد بالینی آن، به‌ویژه برای افراد با پیشینه‌های نژادی یا قومی مختلف، مطلوب نیست.

منبع: سایت مدیکال نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصلاح سبک زندگی ابتلا به سکته سکته مغزی قلبی عروقی خطر ژنتیکی سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟

به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش که «از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟» در حال تغییر است، زیرا عمر مردم طولانی‌تر شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامت جسمی و روحی برخوردارند.

به گزارش جام جم، طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه۶۰سالگی معتقدند پیری از ۷۵سالگی شروع می‌شود در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شود.  افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود. شرک

تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی وسکته راافزایش دهد.برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر درمعرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند ودرمقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمرمی‌کنند. 

بی‌نظمی‌ها در فضای زندگی در تمرکز وتصمیم‌گیری‌فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت،سطح بهره‌وری و انرژی‌فرد راکاهش می‌دهد. ازنظرکارشناسان، رابطه معکوس میان بی‌نظمی وسلامت روان وجود دارد؛ به این معنی که هرچه زندگی شما به‌هم‌ریخته‌تر باشد، سلامت روان شما نیز آسیب‌پذیرتر خواهد بود.

به همین دلیل ازبین بردن بی‌نظمی‌ها،وضعیت سلامت روان شما را بهبود می‌بخشد.  شاید مشکل درهم و برهم بودن وسایل زندگی شما درمقایسه بامشکلاتی همچون تغییرات آب وهوایی، کوویدـــ۱۹ یا تشدید خشونت‌های جهانی ناچیز به نظر برسد اما کارشناسان تاکید دارند نباید از تأثیرات منفی به‌هم ریختگی درفضای زندگی غافل بود و اصلاح این رفتار یک تخلیه صد درصدی برای سلامت روان محسوب می‌شود.

عواقب بی‌نظمی برسلامت روان، بسیار زیاد و قابل توجه است.از جمله این‌که حافظه را مختل می‌کند و منجر به تثبیت عادات غذایی نادرست می‌شود. فراموش نکنید رفع بی‌نظمی‌ها بیش از آنچه تصور کنید بر سلامت روان شما تأثیرات مثبت و قدرتمندی دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟