Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "ورزش سه"، حمید علیدوستی پیشکسوت فوتبال ایران که مستندی درباره زندگی او ساخته شده، در اختتامیه جشنواره فیلم و عکس ورزشی گفت: کارگردان مستند سمفونی حمید به من اطلاع داده بود اختتامیه مراسم اینجاست و خوشبختانه این فیلم در سه بخش کاندیدا شده بود که در قسمت کارگردانی جایزه گرفت. خوشحالم در جمع جوانان عاشق مستند حضور دارم و امیدوارم آنها تشویق شوند تا این کار را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره این مستند که درخصوص زندگی او ساخته شده است، گفت: ابتدا آقای صادقی با من تماس گرفتند که قصد دارند چنین مستندی بسازند. من در برابر این جریان خیلی مقاومت کردم اما پس از جلسات حضوری که داشتیم، با یکدیگر به صحبت پرداختیم. وی درباره علت مخالفت من پرسید و پاسخ دادم که علاقه زیادی ندارم به بخش های قهرمانی پرداخته شود. من در زندگیم برای رسیدن به تمام این عناوین ورزشی که به آن رسیده ام، تلاش کرده ام. من دلم می خواهد آن تلاشی که کرده ام دیده شود. چون زندگی من، آن قسمت هاست.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: یکی دیگر از دلایل مخالفت من، خجالتی بودن برابر دوربین است. ایشان چندین و چند ماه با من کار کردند تا بتوانم مقابل دوربین راحت تر کار را پیش ببریم. بازی های ما به آن صورت پخش مستقیم نمی شد ولی آقای صادقی خیلی از این آرشیوها را داشتند و توانستند به فیلم تبدیل کنند. در یکی از سکانس ها من نوار فیلمی را در زیرزمین و قاطی مدال هایم پیدا کردم که شاید اگر ایشان نبودند، من آن را پیدا نمی کردم. جنبه های دیگری از زندگی من نیز به نمایش گذاشته شد. من علاقه زیادی به کتاب، موسیقی، فیلم و سینما داشتم که در این مستند به این علایق من نیز پرداخته شد.

«شما در تیمی مانند هما بازی کردید که اثری از آن نیست. پیشنهاد استقلال و پرسپولیس را نیز رد کرده بودید. حتی در آلمان نیز بازی می کردید. درباره اتفاقات فوتبالی آن زمان صحبت کنید.» علیدوستی در پاسخ به این موضوع گفت: در قسمتی از مستند که در امجدیه صحبت می کنیم، من در این خصوص صحبت کردم. من اول در تهران جوان بازی کردم و سپس راهی دارایی شدم و در ادامه به هما پیوستم. در آن قسمت از مستند که این دیالوگ را به زبان آوردم، گفتم که در حال حاضر هیچ کدام از این تیم ها وجود ندارند.

علیدوستی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: درباره گرایشات آبی و قرمز باید بگویم که من اینگونه نبودم. بعدها فهمیدم که رویکرد من به تیم های ضعیف تر است. چون یک چیزهایی باور خودم بود و یک چیزهایی نیز سرنوشت خودم شد. اینکه من راهی آلمان شدم، آن تیم نیز قعرنشین بود. یک سری باورها و تصمیمات خودم بود و یک چیزها به سرنوشتم تبدیل شد.

وی ادامه داد: حدود 50 سال در فوتبال بودم. از قهرمانی با تیم ملی جوانان گرفته تا کاپیتانی تیم امید و بزرگسالان و قهرمانی در جام تخت جمشید نزدیک نیم قرن در فوتبال بوده ام. من به کارگردان گفتم وقتی بیننده از سینما خارج می شود متوجه شود که من چقدر تلاش و تمرین کرده ام. من حتی تا 40 سالگی نیز در سایپا بازی کردم. در این مدت حتی یک جلسه هم نشد که تمرین نکنم و حتی اضافه تر هم تمرین کردم. من قصد داشتم از این مستند، این تلاش را نشان دهیم. از گذشته فوتبالی ام خوشحالم چون وقتی به عقب برمیگردم، می بینم که تلاش هایم نتیجه داشته است. برای من نتیجه، مدال نیست. نتیجه یک کاراکتر، شخصیت و یک کاریزما است. زمانیکه یک ورزشکار از نقطه اول به نقطه دوم می رسد، باید به یک انسان بهتری تبدیل شده باشد.

او درخصوص حضور دخترش ترانه علیدوستی در جشنواره کن نیز گفت: این مسئله به واسطه علاقه من به سینما بوده است. دخترم ترانه نیز با قصه های فیلم های من بزرگ شد و به کلاس بازیگری رفت و به اینجا رسید.

وی درباره شرایط تیم ملی و اینکه چه توصیه ای برای فضای کنونی دارد، گفت: من قصد ندارم درباره تیم ملی صحبت کنم و توصیه ای ندارم. زمانیکه همه درباره یک پدیده ای صحبت می کنند، شما اگر درباره آن موضوع صحبت کنید صدایتان شنیده نمی شود و به تکرار صداهای دیگر تبدیل می شود. آرزو می کنم تیم ملی موفق شود و همه با هم یکدست و صمیمی باشند. با این پتانسیل و ظرفیتی که داریم، توانایی صعود به دور بعد را داریم.

علیدوستی درخصوص اینکه گروه تیم ملی سخت و دشوار است، گفت: همه گروه ها سخت است. گروه 4 سال پیش ما نیز دشوار بود. اگر یک گل به ثمر می رساندیم از گروه صعود می کردیم. آرزو می کنم با همدلی و صمیمیت این اتفاق رخ دهد و ملی پوشان نتایج خوبی را کسب کنند.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: حمید علیدوستی سرمربی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

در حالی که گفته شده بود حسن یزدانی از اول اردیبهشت تمرین کشتی را آغاز خواهد کرد، بازگشت او به تشک نیز مثل حضورش در اردوی تیم ملی به تعویق افتاد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اگر کامران قاسم‌پور همچنان قصد داشته باشد کارش در چرخه انتخابی تیم ملی را در وزن 86 کیلوگرم دنبال کند، به نظر می‌رسد او همراه با حسن یزدانی که بعد از جراحی کتف هنوز روی تشک برنگشته و احتمالا هادی وفایی‌پور به تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان اعزام خواهند شد.

این پیکارها 17 تا 20 خرداد در بوداپست برگزار می‌شود و دومین و آخرین مسابقه رنکینگ‌دارِ سال المپیک است که با دو کیلوگرم ارفاق وزنی برگزار می‌شود.

گره انتخاب ملی‌پوش 86 کیلوگرم احتمالا در همین مسابقه باز خواهد شد، پیش از این رحمان عموزاد در 65 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم به عنوان ملی‌پوش المپیکی انتخاب شده‌اند و تکلیف ملی‌پوش 57 کیلوگرم منوط به کسب سهمیه المپیک آخر است که دهه سوم اردیبهشت ماه در استانبول به انجام خواهد رسید و اگر علیرضا سرلک در ترکیه سهمیه المپیک را بگیرد، طبق روالی که درمورد سایر نفرات اعزامی به گزینشی‌ها وجود داشت، خودش به المپیک خواهد رفت و اگر هم سهمیه نگیرد که دیگر پرونده این وزن برای المپیک بسته خواهد شد.

چرا یزدانی به اردوی تیم ملی نیامد؟/ در انتظار دیدار با دبیر

بنابراین حالا همه چیز منوط به بازگشت حسن یزدانی روی تشک است و اینطور که پیداست باوجودی که عنوان شده بود از اول اردیبهشت تمرین کشتی را آغاز خواهد کرد، این اتفاق حالا به پانزدهم اردیبهشت منوط شده است و با این حساب او تنها یک ماه فرصت برای انجام تمرین کشتی پیش از اعزام به بوداپست خواهد داشت.

چیزی که تا امروز قطعی به نظر می‌رسد، باتوجه به جراحی کتف یزدانی و وضعیت نامشخص او در بازگشت به تشک، این کشتی‌گیر بدون شرکت در مسابقه، راهی المپیک نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • مربی سرشناس عاشق هندوانه‌های ایران شد | از اینکه ایرانی‌ها کنار غذاهایشان خیارشور می‌گذارند تعجب کردم!
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین