Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نگار فتحی بیرانوند امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به نوع معلولیت برنامه‌های متعددی برای افراد تحت پوشش بهزیستی داریم، اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که اخیراً در دستور کار قرار گرفته طرح ارتقای توانمندسازی افراد دارای معلولیت و دارای آسیب نخاعی، شنوایی و بینایی و سالمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح در استان اجرایی شده و به نتایج مطلوبی دست یافته‌ایم، تصریح کرد: ارائه وسایل کمک توانبخشی، مناسب سازی محیط زندگی و خودرو افراد، ارائه کمک هزینه تحصیلی، اختصاص پلاک ویژه خودرو افراد دارای معلولیت، توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی و شهری و… از جمله خدماتی است که در قالب این طرح ارائه می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شناسایی بیماران اوتیسم در استان گفت: ارزیابی‌ها در خصوص تشخیص این بیماری باید حتماً توسط یک تیم ارزیابی کننده دارای مجوز از سوی بهزیستی انجام شود که تشخیص نهایی اوتیسم را می‌دهند.

فتحی بیرانوند یادآور شد: افراد در کمیسیون تعیین شدت نوع معلولیت شرکت می‌کنند و برای تشخیص نهایی توسط دو گروه ارزیابی می‌شوند و از خدمات تخصصی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۳۰۰ بیمار اوتیسم را شناسایی کرده‌ایم، گفت: برقراری مستمری، حق پرستاری، ارائه خدمات پزشکی، ارائه وسایل کمک توانبخشی، انجام فعالیت‌های هنر درمانی، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، انعقاد قرارداد با هیئت‌های ورزشی و … از جمله خدماتی است که بهزیستی به بیماران اوتیسم ارائه می‌دهد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: امسال اولین مرکز نگهداری شبانه روزی موقت اوتیسم را نیز راه اندازی کردیم.

کد خبر 5542771

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی لرستان اوتیسم خرم آباد عید غدیر 1401 عید غدیر خم بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه عکس استانها آمار کرونا شیراز خراسان رضوی شیوع کرونا اردبیل اربعین حسینی مشهد جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران؛ مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ایین آغاز زندگی مشترک این دو زوج گفت: بسترسازی برای آغاز زندگی مشترک برای همه گروه‌های جمعیتی و سنی از جمله افراد دارای معلولیت از موضوعاتی است که این اداره کل در شهرداری تهران دنبال می‌کند. 

حمید صاحب با بیان اینکه در سال گذشته از سوی یکی از مجموعه‌های مرتبط با حوزه ناشنوایان جشن ازدواج برای ۵۰ زوج برگزار شده است، افزود: در سال جاری تسهیل گری ازدواج با استفاده از مشوق‌هایی که در قانون پیش بینی شده است در دستور کار قرار دارد و امیدواریم امسال شاهد اجرای مراسم پیوند زوجین جوان دارای معلولیت بیشتری با یکدیگر باشیم.

به گفته وی، با همکاری تشکل‌های مرتبط با حوزه افراد دارای معلولیت جشن ازدواج برای گروه‌های مختلف معلولیت برگزار شود. 

در این آیین که با حضور گسترده شهروندان برگزار شد، خطبه عقد این زوجین جاری و هدایایی به انان اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص