Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه تامین قطعات یدکی و لو ازم مصرفی خودروهای بخش حمل و نقل عمومی در بیست و ششمین مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور رونمایی شد.

به گزارش ایران اکونومیست، متولی مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور در تشریح رونمایی از این سامانه گفت: امروز پنجشنبه بیست و ششمین مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اساسنامه اتحادیه موظف هستیم هر ۶ ماه مجمع عمومی ر ا برگزار کنیم که در این راستا بیست و ششمین مجمع برگزار شد.

وی ادامه داد: امروز از سامانه تامین قطعات یدکی و لوازم مصرفی خودرو رونمایی شد. هزار و ۲۸۵ شهرداری، زیر مجموعه  اتحادیه در حوزه حمل و نقل همگانی هستند که شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را شامل می شود. بر اساس درخواست رانندگان با رایزنی و پیگیری‌هایی که با وزارت صمت انجام شد، مقرر شد کالاهای پرمصرفی همچون "روغن" و "فیلتر روغن" برای رانندگان این حوزه تامین شود. این اقدام بر  اساس توافق نامه‌ای سه جانبه میان اتحادیه و وزارت صمت منعقد شد تا رانندگان بتوانند قطعات پر مصرف را به قیمت تولید کننده و با درصد تخفیف ویژه‌ای خریداری کنند.

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور افزود: رانندگانی که از طریق سامانه یکپارچه حمل و نقل وارد پنل خود شوند ـ شامل رانندگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری ـ از تخفیف ویژه  برای خریداری قطعات یدکی خودرو و کالاهای  پرمصرف برخوردار می‌شوند.

متولی ادامه داد: مقابله با قاچاق کالا و احتکار آن از طریق عرضه قطعات به صورت مستقیم از سوی تولید کننده از دستاوردهای به کارگیری این سامانه خواهد بود. از سوی دیگر به نوعی با ارائه کالاها با تخفیفات ویژه، کمک معیشتی نیز به رانندگانی که این قطعات را از طریق سامانه جامع حمل و نقل خریداری می کنند، خواهد شد.

وی تا کید کرد: در حال حاضر دو سامانه سیمفا و سامانه جامع حمل و نقل در اتحادیه سازمانهای حمل و نقل همگانی کشور فعالیت می کنند که سامانه قطعات یدکی نیز زیرمجموعه سامانه جامع حمل و نقل خواهد بود. همچنین سامانه یکپارچه عوارض خودرو نیز در همین اتحادیه فعالیت می کند که می تواند نقش بسزایی در اخذ عوارض و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها داشته باشد. دستگاه‌های ناظر همچون وزارت صمت که متولی تولید قطعات خودرو است و ستاد مبارزه با قاچاق  کالا و ارز نیز از طریق این سامانه می‌توانند نقش نظارتی خود را بهتر ایفا کنند.

به گزارش ایران اکونومیست، افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: سازمان‌های حمل و نقل عمومی که شامل ۱۲۸۵ شهر زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هستند در حوزه حمل و نقل عمومی تاثیر گذاری بسیار زیادی دارند و مردم هر روز با حمل و نقل درون شهری چه در حوزه مسافر و چه در حوزه  حمل بار سر و کار دارند لذا اهمیت این موضوع بسیار چشم گیر است.

وی افزود: وقتی جمعیت افزایش پیدا می‌کند نخستین کار تعیین دورنمایی برای حمل و نقل شهر است. بی تردید شهری که دارای برنامه است می‌تواند موفق عمل کند. اولین نیاز شهرهایی که به سمت بزرگ شدن حرکت می‌کنند، مطالعات حوزه حمل و نقلی است لذا سازمانهای حمل و نقل بحث مطالعات و برنامه‌ریزی‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله را باید در دستور کار خود قرار دهند.

افندی‌زاده تاکید کرد: امروز باید تبادل اطلاعات برای تقویت حمل و نقل همگانی شهرها انجام شود. در حوزه حمل و نقل درون شهری به دلیل تنوع، یکپارچگی کمتری را شاهد هستیم لذا هر شهری برنامه‌ریزی مخصوص خود را دارد ولی باید یکپارچگی حمل و نقل درون شهری و برون شهری اتفاق بیافتد. انتظار می رود در شهرها مطالعات حمل و نقلی در شورای هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تجمیع شود.

معاون وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند در حوزه حمل و نقل گفت: قطعا با وجود سامانه‌ها می‌توانیم نقاط ضعف را بهتر احصاء کنیم و پیگیر مشکلات باشیم. پیگیری مشکلات بدون سامانه های یکپارچه دشوار خواهد بود لذا ایجاد سامانه‌های هوشمند  در حوزه حمل و نقل عمومی از اهمیت بسزایی برخوردار است ولی باید همه این سامانه‌ها که در اختیار سازمان‌ها و نهادهای مختلف است به صورت یکپارچه با یکدیگر ارتباط  داشته باشند.

وی تاکید کرد: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل باید ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی اتفاق بیفتد. باید نگاه درستی به سرمایه‌گذار داشته باشیم. تا سرمایه گذاری در این حوزه به صورت صحیح و درست اتفاق بیافتد. در حوزه حمل و نقل درون شهری باید شرکتهای قوی با سرمایه‌گذاری مناسبی شکل بگیرند. انتظار می رود اتحادیه‌ها با تبادل اطلاعات و تجربیات گام‌های موثری در این حوزه بردارند. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ایسنا ، لوازم یدکی خودرو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایسنا لوازم یدکی خودرو حمل و نقل همگانی کشور سازمان های حمل و نقل حمل و نقل درون شهری حوزه حمل و نقل حمل و نقل عمومی اتحادیه سازمان حمل و نقل قطعات یدکی سامانه ها سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هشتم اردیبهشت ماه با حضور اعضای شورا در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه به دنبال درخواست اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل مسافری کشور در خصوص درخواست بازنگری در مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی شهری و همچنین ضرورت تصویب مشخصات علائم ممیزه ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی با توجه به اصلاح آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مورد زیر به تصویب رسید:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

با توجه به تصویب ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در جلسه یکصد و هشتاد و پنجم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، براساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه مذکور با عنایت به نبود تجربه عملی قبلی از عملکرد خودروهای برقی و لزوم احتیاط در بهره برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاد اصلاحی به شرح ذیل را که پس از طرح و بررسی بصورت ذیل مورد موافقت اعضای این شورای عالی قرار گرفت:

۱- خودروهای برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودروی شخصی را داشته باشند.

۲- خودروهای برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودروهای مناسب احتراقی موضوع مصوبات جلسات ۱۱۰ و ۱۸۱ و ۱۹۱ شورا را در خصوص ناوگان تاکسی شهری احراز نموده و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات جدول ارائه شده ملاک عمل بوده و احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی (با همکاری کمیته‌ فنی ذیربط و اتحادیه های ذیل سازمان شهرداری¬ها و دهیاری¬های کشور) صورت خواهد پذیرفت.

همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صاده برای این نوع از ناوگان، متناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصاً تعداد ایستگاه و رابط شارژ که از سوی شهرداری ذیربط به دبیرخانه شواری عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام می‌گردد، توسط این شورای عالی تعیین شود.

اعضای شورای عالی ترافیک بر ضرورت ارائه همه خدمات پشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذیربط خصوصاً باطری‌های بکار رفته، حداقل به مدت ۱۰سال از تاریخ واگذاری، تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • لوازم یدکی رنو
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • از کجا میشه لوازم یدکی چانگان خرید و ارسال داشته باشه؟
  • ۸ وسیله مصرفی در حمام که باید فورا آنها را دور بیندازید
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • تعمیر مایکروفر در محل و سلام به دنیای پخت و پز آسان
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟