Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@09:27:01 GMT

در سال گذشته، چقدر ارز از ایران خارج شده؟

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۴۷۵۵

در سال گذشته، چقدر ارز از ایران خارج شده؟

به گزارش تابناک، در ۱۲ ماهه سال گذشته رقم خالص حساب سرمایه به منفی ۹ میلیارد و ۳۳۳ میلیون دلار رسیده، در حالیکه خالص حساب سرمایه در کل سال ۱۳۹۹ معادل منفی ۶ میلیارد و ۳۱۸ میلیون دلار بوده است. بنابراین، میزان خروج سرمایه از کشور در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹، ۴۷.۴ درصد بیشتر شده است.

طبق این گزارش، رقم خالص حساب سرمایه کوتاه مدت و بلندمدت در ۱۲ ماهه سال گذشته به ترتیب منفی ۸ میلیارد و ۱۴۹ میلیون دلار و منفی یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، تغییر در دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در ۱۲ ماهه سال گذشته نیز معادل منفی ۸۹۵ میلیون دلار است.

از سوی دیگر، میزان خروج سرمایه از کشور در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب معادل ۹ میلیارد و ۹۳۵ میلیون دلار و ۲۴۹ میلیون دلار اعلام شده است.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه خروج سرمایه آمارهای بانک مرکزی خروج ارز مصطفی تاجزاده اسکوچیچ حمید نوری مازیار لرستانی مذاکرات آستانه میلیون دلار سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • ورود پتروشیمی ها به بالادست نفت بازی برد_برد است
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است