Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیستمین و یکمین جلسه خود، موارد دیگری از سیاستهای کلی پیشنهادی برنامه هفتم توسعه را در خصوص اصلاح ساختار بودجه مورد بحث و بررسی قرار دادند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، در جلسه کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی اعضای مجمع و نمایندگانی از دولت و مجلس برگزار شد، اعضای کمیسیون مشترک مواد دیگری از سیاست‌های کلی برنامه هفتم در خصوص اصلاح ساختار بودجه را برای ارائه به صحن مجمع مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه اعضای کمیسیون مشترک بر استقلال بودجه دولت از عواید حاصل از صادرات نفت تاکید کردند و مقرر کردند « تامین هزینه های دولت صرفاً از محل درآمدهای عمومی باشد» و «عواید حاصل از صادرات نفت، گاز، میعانات و سایر دارایی های سرمایه ای به تامین طرح های زیرساختی ملی اختصاص یابد.»

اعضای کمیسیون در این جلسه همچنین مقرر کردند که «لوایح بودجه سالیانه باید منطبق با سیاست های کلی و در اجرای برنامه پنج ساله تنظیم و تصویب گردد. رسیدگی در مجلس با رعایت اهداف و حفظ ساختار کلی و انسجام لایحه در سقف لایحه دولت صورت گیرد.» و همچنین  «تعیین سهم درصد در بودجه» ممنوع است.

در این جلسه، آقایان پرویز داودی، سید مرتضی نبوی، محمدی عراقی، محمدجواد ایروانی، حسین مظفر، مجید انصاری، صادق واعظ‌زاده، سید مصطفی میرسلیم، داود دانش جعفری و آقازاده از اعضای مجمع دیدگاه‌های خود را درباره برنامه هفتم توسعه بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر بندهای سیاست‌های کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام مجمع تشخیص مصلحت نظام اعضای کمیسیون کمیسیون مشترک برنامه هفتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موافقت مجلس با جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه