Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر پایانه‌های مرزی استان برای تجارت کلان، بازارچه‌های خرده فروشی نیز برای تامین معاش مرزنشینان راه‌اندازی شده که مرزنشینان بتوانند تا سقف ۴۰۰ دلار بدون تشریفات گمرکی تجارت کنند. حسین مدرس‌خیابانی روزپنجشنبه در نشست شورای مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه ۱۲ بندی رییس محترم جمهور مرزنشینان باید بتوانند از مواهب بازارچه‌های خرده فروشی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: چیزی مهمتر از شورای ساماندهی مبادلات مرزی نداریم و مهمترین موضوع ما نیز در این شورا استفاده همه جانبه از ظرفیت مرز است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری نشستی با هدف راه اندازی بیشتر مرز‌ها از سوی گمرک و سازمان توسعه تجارت در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر استفاده درست از ظرفیت مرز افزود: تلاش می‌کنیم تا مصوبات شورای ساماندهی مبادلات مرزی بند به بند اجرا شود.

مدرس خیابانی با اشاره به سازوکار استفاده از از بازارچه‌های مرزی خاطرنشان کرد: رفع تعهد ارزی می‌تواند مشکل ما را در بازارچه‌های خرده فروشی حل کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت راه اندازی بازارچه‌های خرده فروشی برای تامین معیشت مرزنشینان بازارچه خرده‌فروشی پیشین تا سوم مرداد ماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: بازارچه خرده فروشی پیشین فقط در اختیار مرزنشینان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از رویه تجارت ملوانی تصریح کرد: رویه تجارت ملوانی مشابه آنچه در بندر بوشهر اجرا می‌شود به چابهار و پسابندر نیز ابلاغ خواهد شد.

مدرس خیابانی با اشاره به تفاهم دو جانبه با پاکستان برای برقراری تجارت افزود: برای مبادلات تجاری باید دو طرف به تفاهم برسند چراکه تجارت یک طرفه پایدار نیست.

وی با تاکید بر استفاده از مرز پاکستان برای واردات کالا‌های خاص بیان کرد: مرز پاکستان باید به یک درگاه برای تامین قطعات و ماشین آلات صنعتی از مرز‌های شرقی تبدیل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه به اهمیت سرمایه گذاری خارجی در استان اظهار داشت: تجارت که امر پیچیده بوده و نقطه ایده آل تجارت خارجی، سرمایه گذاری مشترک است که باید در استان اجرا شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مبادلات مرزی ساماندهی مرزنشینان تجارت استاندار سیستان و بلوچستان بازارچه های خرده فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل