Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:41:29 GMT

50 درصد دانش‌آموزان باید به سمت مهارت آموزی بروند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۴۶۸۹۸

50 درصد دانش‌آموزان باید به سمت مهارت آموزی بروند

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید 30 درصد از آموزش‌ها مهارت محور شوند، افزود: موضوع مهارت در قوانین فرادستی کشور و در برنامه‌های پنج ساله آمده است، در برنامه 5 ساله ششم دو تکلیف مطرح شده و این است که 50 درصد دانش‌آموزان و 30 درصد از آموزش عالی کشور باید به سمت مهارت آموزی بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا منادی، روز پنجشنبه، 30 تیرماه، در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به جایگاه ایران در تولید علم، اظهار کرد: رتبه ایران در زمینه تولید علم و دانش ۱۴ بوده و جزو کشورهای برتر دنیاست.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اکنون دنیا به سمت کسب مهارت پیش رفته و بسیاری از افراد متقاضی مهارت آموزی هستند که این موضوع یک راه بسیار موثری برای رسیدن به کسب و کار سریع است‌.

وی افزود: ما در حال حاضر از عملکرد مهارتی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باید راضی نباشیم؛ چراکه درصدهای مطرح شده در برنامه 5 ساله ششم محقق نشده است و باید بیشتر کار شود.

منادی با بیان اینکه آذربایجان مهد صنایع مادر و بسیاری از اولین‌های تبریز از جنس آموزشی و فرهنگی است، گفت: تبریز از قدیم محل پرورش صنعتگران بوده است؛ به طوری‌که صنعت سماور سازی یکی از صنایع بومی آذربایجان به شمار رفته و همچنین صنعت کبریت سازی برای اولین بار در تبریز راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: فناوری و توسعه فناوری همراه با مهارت است؛ البته ناگفته نماند که در زمینه دانش جدید نیز حرفی برای گفتن داشته و توانسته‌ایم انرژی هسته‌ای کشور را بومی کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: نظر به اینکه امسال سال دانش بنیان است، اخیرا در مجلس در این راستا برنامه های بزرگی انجام گرفته است که از جمله آن‌ها مسئله رتبه بندی معامان بود؛ چراکه حقوق معلمان باید در یک ترازی قرار بگیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تبریز شهر علم پرور و مهد علم و دانش است؛ به طوری‌که ۴۰۰ شاعر در مقبره شعرا دفن شده است. همچنین اولین انتقال خون در تبریز انجام شده است.

منادی با بیان اینکه باید فرزندان خود را از همان کودکی ماهر تربیت کنیم، گفت: مهارت آموزی از خانواده آغاز می‌شود، اما متاسفانه خانواده در این موضوع ضعیف عمل می‌کنند. برای پرورش نیروی انسانی ماهر باید وقت بزاریم، نظام آموزشی ما از اول زنجیره تامین تا آخر باید یکپارچه شود و اگر بدون یکپارچگی کار کنیم، بهره‌وری کم می‌شود.

در ادامه این مراسم نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از زحمات رئیس سایق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، گفت: دکتر قالیچی عملکرد بسیار شایسته و مورد قبولی داشتند، برای ایشان در تمام عرصه‌های علمی آرزوی توفیق دارم.

جعفر راستی افزود: تا مدیر جدیدی بیاید مدیر قدیمی جایش را به وی می دهد و این آمد و شدها کار ما در حوزه مدیریت و مسئولیت‌هاست و امری طبیعی محسوب می شود. بنده هیچ وقت برای مدیری که می‌آید تبریک نمی‌گویم چون مسئولیت سنگینی را بر عهده می‌گیرد و باید آرزوی توفیق کرد.

وی با بیان این‌که علم را می‌آموزیم ولی هنگام ورود به بازار کار آموخته هایمان مفید واقع نمی‌شود، گفت: آشتی بین علم و عمل صورت نگرفته است و دانشگاه باید به وظیفه خود در این راستا عمل کند. 

وی متذکر شد: امروز وقت آن است که کشور را نجات دهیم و آن‌هم با مهارت آموزی محقق می‌شود؛ چراکه با مهارت آموزی معضل بیکاری برطرف شده و برای بسیاری از جوانان زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.

راستی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه رسالت دانشگاه علمی کاربردی مهارت آموزی و اشتغال آفرینی است، خوشبختانه موفق عمل کرده و باید برنامه‌های مهارتی را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا؛ آیین تکریم از زحمات دکتر قالیچی، "رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی" و معارفه دکتر عابدزاده، "سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی" با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشوری امروز در موسسه فرهنگی هنری الف برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مهارت آموزی اشتغال بیکاری مجلس شورای اسلامی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد

 سرهنگ علی میرزایی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در آیین اختتامیه جشنواره نمایش، عکس و استنداپ کمدی بسیج دانش آموزی این استان، اظهار کرد: مخاطب معمولا در قالب هنر نسبت به موضوعات مختلف مجاب می‌شود چرا که زبان هنر عالم‌گیر و برای عموم مردم قابل فهم و درک است.

وی افزود: در این میان دانش آموزان باید به فراخور زمان، برای بیان مسائل مختلف جامعه از قدرت تاثیرگذار هنر استفاده کنند و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت دانش‌آموزان خلاق و مستعد را در زمینه خلق آثار هنری با موضوعات مختلف به کارگیری کنند.

میرزایی تاکید کرد: دشمن امروزه تحکیم بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده است و دانش‌آموزان نیز متاثر از این فضای مسموم تبلیغاتی شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان هستند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و والدین آنهاست تا حریم و حرمت‌های مرسوم در بین خانواده‌ها به تدریج شکسته و کم‌رنگ شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: برای حفظ شأن و جایگاه خانواده و والدین در نزد دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی با مشارکت مدارس استان جشنواره عکس " به نام پدر - به نام مادر" را برگزار کرد.

 در پایان این جشنواره از دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و استندآپ کمدی با موضوع انتخابات و عکس با موضوع خانواده و والدین با اهدای لوح با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • افتخارآفرینان کردستانی والیبال دانش آموزی وارد سنندج شدند
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • دستان هنرآفرین دانش‌آموزی
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم