Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرحناز محمدی گفت: سازمان بهزیستی نیازمند همکاری افراد موثر، دستگاه‌ها، نهادها و عموم مردم است لذا شعار امسال هفته‌ بهزیستی، «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، فرحناز محمدی امروز پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان بهزیستی نیازمند همکاری افراد موثر، دستگاه‌ها، نهادها و عموم مردم است لذا شعار امسال هفته‌ بهزیستی، «شروعی دوباره برای بهتر زیستن» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: قریب به ۱۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی هستند که ۴۰ هزار و ۵۰۰ خانوار در حال حاضر مستمری بگیران هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه اجتماعی نیز قریب به ۱۰ هزار پرونده داریم که عمدتا پرونده های زنان سرپرست خانوار هستند.

محمدی گفت: ۴۵ هزار خانواده در استان کرمانشاه زیرپوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر مستمری‌بگیر و ۲۹ هزار و ۹۶۰ نفر در حوزه توانبخشی و ۶ هزار و ۵۴۰ نفر در حوزه اجتماعی از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: در حوزه سطوح اول پیشگیری، غربالگری بینایی و شنوایی را داریم که شاید بتوان گفت برنامه شنوایی ما با موفقیت ۹۹ درصد و حتی ۱۰۰ درصدی نوزادان و شیرخواران را پوشش می دهد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: در سال گذشته با غربالگری شنوایی ۵۴ نفر که نیاز به مداخلات کاشت حلزون و سمعک داشتند به موقع اقدام شد و از مشکلات ناشی از آن جلوگیری بعمل آمد.

وی ادامه داد: ۷۶۰ نفر نیز نیاز به مداخلات بینایی سنجی داشتند که ۴۰ نفر نیاز به چشم پزشکی تخصصی داشتند.

محمدی در حوزه خدمات ۱۲۳ گفت: اقدامات موثری در راستای پیشگیری از بروز مواردی همچون کودک آزاری، همسر آزاری و خودکشی انجام شده است.

محمدی بیان داشت: از جمله خدمات بهزیستی استان کرمانشاه به معلولین خدمات توانبخشی و مراقبتی و نگه داری در مراکز شبانه روزی و ارائه خدمات به معلولین در منزل به وسیله تیم فنی متخصص و همچنین فراهم آوردن زمینه آموزش‌های شغلی و کاریابی است.

وی گفت: از دیگر خدمات بهزیستی به معلولین پرداخت هزینه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان دارای معلولیت و تأمین کمک هزینه‌های معیشتی و درمانی و کمک هزینه‌های بهداشتی است.

محمدی همچنین به شمه ای از فعالیت ها و خدمات بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۱۸۰ عنوان برنامه متنوع در حوزه های تخصصی در بهزیستی انجام می شود.

وی در خصوص کمک بلاعوض به خانواده های ۲ معلوله به بالا گفت: امسال به خانواده‌های های ۲ معلوله شهری ۲۰۰ میلیون تومان و خانواده های روستایی ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن به صورت بلا عوض پرداخت می شود‌.

محمدی خاطر نشان کرد: به مناسبت هفته بهزیستی ۴۶ واحد مسکونی به مددجویان استان اهدا خواهد شدکه ۴ واحد از آنها به خانواده های ۲ معلوله، ۳۳ واحد به خانواده های تک معلوله و ۹ واحد به ایتام اهدا می شود.

وی در خصوص کودکان کار در استان کرمانشاه، اذعان داشت: با برآوردی که شده حدود ۸۰۰ کودک کار در استان داریم که ۳۷۸ نفر از آنها تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه بیان داشت: ۳۱ دستگاه در زمینه کودکان کار فعالیت می کنند که بهزیستی از موثرترین آنها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ۳۴ مرکز توانبخشی در سراسر استان داریم، ادامه داد: همچنین ۲۲ مرکز شبانه روزی در سطح استان داریم که بالغ بر یک هزار و ۳۶۰ مددجو را در خود جای داده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بهزیستی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی، گفت: عملیات وعده صادق به دنیا ثابت کرد ابهت اسراییل پوشالی و شکستنی است.

 آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیست و کودک کش اسرائیل افزود: تا زمانی که ظالم به ظلمش ادامه می‌دهد باید از مظلومان حمایت کنیم و در همین راستا عملیات وعده صادق با افتخار انجام شد و دنیا را از نظر بعد علمی و فناوری مات وتحیر کرده است.

امام جمعه ساری از اسرائیل به عنوان غده سرطانی و لانه فساد و توطئه علیه امت اسلام یاد کرد و گفت: هیچکس جرأت نگاه چپ به اسرائیل نداشت اما ایران اسلامی با عملیات وعده صادق جرأت و اراده خود را به نمایش گذاشت و این اراده و عزم برای اسرائیل شکننده و ناگوار بوده است.


آیت الله محمدی لائینی به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اضافه کرد: برای تحقق این شعار باید کارگران بیشتر دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

وی بر لزوم تقویت تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: تقویت بنگاه‌های کوچک اقتصادی صنایع دستی و خانگی و صنایع کشاورزی نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

خطیب جمعه ساری، با گرامیداشت روز و هفته معلم و ضرورت توجه به جامعه فرهنگیان کشور با بیان اینکه آینده سازان کشور توسط این قشر تربیت می‌شوند همچنین به روز ورزش ملی و باستانی اشاره کرد و گفت: باید برای توسعه این ورزش در جامعه برنامه ریزی کرد.

آیت الله محمدی لائینی با تقدیر از تلاش‌های استاندار سابق مازندران و تبریک به استاندار جدید افزود: امیدواریم در دوران فعالیت استاندار جدید مازندران به پیشرفت بیشتری دست یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

 

 

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی