Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایرنا آرش جعفری در جریان توقیف تجهیزات این کارگاه اعلام کرد: این کارگاه بصورت غیرقانونی راه اندازی شده ومجوز صادره برای راه اندازی آن نیز با اشکال قانونی مواجه است.

دادستان خلخال اظهار کرد: به دنبال طرح شکایات مردمی و دریافت طوماری از اهالی روستای مجره از توابع بخش مرکزی خلخال مبنی بر آغاز فعالیت یک کارگاه جدید تولید شن وماسه در منطقه نمونه 9 گردشگری الماس به دفتر دادستانی سریعاً به موضوع ورود کرده و امروز با صدور دستوری از ادامه فعالیت کارگاه شن و ماسه دانه بندی شده  در حوالی این روستا جلوگیری و حکم صادره با حضور کلیه مسئولین اجرایی ذیربط و عوامل انتظامی و قضایی و همچنین اهالی روستای مجره به مورد اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی در این خصوص، اعضای شورای تامین خلخال به همراه مسئولین اجرایی ذی ربط در منطقه حاضر و پس از بررسی کامل جوانب کار و موضوع دستور توقف ادامه عملیات راه اندازی این کارگاه که اخیراً مجوز فعالیت آن صادر شده بود، داده شد.

جعفری با ابراز تاسف از صدور مجوز راه‌اندازی کارگاه جدید تولید شن  وماسه در این منطقه برغم اعلام ممنوعیت صدور هرگونه مجوز برای بهره‌برداری گفت: این کار نمونه ای از نادیده گرفتن حقوق عامه، بی توجهی به خواسته مسئولین شهرستان و اصرار بر از بین بردن طبیعت منطقه است.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال با بیان اینکه  صدور مجوز بهره‌برداری از معدن شن و ماسه در منطقه نمونه گردشگری الماس بدون استعلام از ادارات و دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان انجام شده است، گفت: در پی این اقدام دادستانی بلافاصله به موضوع ورود کرد و با حضور در محل راه اندازی کارگاه، دستور صدور توقف عملیات اجرای این واحد کارگاهی تولید شن و ماسه داده شد.

وی با اشاره به اخذ استعلامات از دستگاههای مسئول اظهار کرد: بر اساس استعلامات اخذ شده مختصات تعیین شده برای این معدن در منطقه نمونه گردشگری الماس واقع شده است و علیرغم مخالفت اداره میراث و گردشگری مجوز تاسیس بصورت غیر قانونی صادر شده است.

جعفری اضافه کرد: علاوه بر این محل فعالیت و مختصات اعلامی در حریم قانونی محور اسالم- خلخال قراردارد در حالی برابر ماده ۱۷ قانون ایمنی راه‌ها و راه آهن هرگونه فعالیت و ایجاد مستحدثات در این حریم ممنوع است.

دادستان خلخال اظهار داشت: براساس قوانین ومقررات جاری کشور هیچ واحد تولیدی تا میزان ۱۳۸متر از آکس جاده حق فعالیت ندارد و اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز مخالفت خودرا با راه‌اندازی این کارگاه علیرغم فشارهای پشت پرده اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه پیش از این۱۲ مورد مجوز بهره‌برداری از معادن شن و ماسه و راه اندازی کارگاه‌های تولید مصالح ساختمانی در مناطق مختلف این شهرستان صادر شده است، اظهار داشت: فعالیت 12 کارگاه قبلی به محیط زیست این شهرستان آسیب‌های جدی وارد کرده و مردم به شدت به ادامه روند فعالیت این کارگاه‌های آلاینده هوا و محیط زیست معترض هستند.

جعفری یادآورشد: علاوه بر آلایندگی‌های زیست محیطی، بارگیری مصالح تولیدی این کارگاه‌ها توسط کامیون‌های سنگین با تناژ بار اضافی موجب از بین رفتن سطح وسیعی از آسفالت و زیرسازی محورهای ارتباطی و شریانی مشترک خلخال با استان گیلان شده و صدمات و خسارات مالی جبران ناپذیری را به بحث زیرساخت‌های ارتباطی این منطقه وارد کرده است.

وی تصریح کرد: دادستانی به عنوان مدعی العموم ودر راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه بشدت با هرگونه اقدامات مخرب زیست محیطی برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خلخال اظهار داشت: نه تنها این کارگاه که بدون استعلام از دستگاه‌های اجرایی اقدام به راه اندازی کارگاه تولید شن و ماسه کرده متوقف وتعطیل می‌شود بلکه هر کدام از واحدهای صنعتی وتولیدی شن وماسه این شهرستان که مجوز آنها دارای اشکال قانونی باشد از ادامه کار آنها جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه آمارها حاکی از برداشت بسیار بیشتر از نیاز مصرفی شهرستان خلخال در این کارگاه‌هاست، گفت: اینکه اصرار داشته باشیم مجوزهای غیرقانونی با صفر درصد پیشرفت در این حوزه فعالیت کنند منطقی نیست و تحقیقات دادستانی رد پایی از سفارش‌های ویژه و رانت‌هایی دارد که با جدیت در دست بررسی و رصد است.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: بزودی راز چگونگی صدور مجوزهای غیرقانونی و بدون دریافت استعلامات اداری راه اندازی کارگاه‌های شن و ماسه در خلخال برای مردم فاش و ضمن پیشگیری از هرگونه رانت در این خصوص، دست اندرکاران ایجاد رانت در این زمینه نیز به مردم معرفی خواهند شد.

جعفری بیان کرد: بانیان وضع موجود و مسببین پیگیر مطمئن باشند که به محض تکمیل تحقیقات اقدامات لازم را انجام داده و نتایج آن را به صورت مستند برای مردم گزارش خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش در جریان اجرای صدور دستور توقف عملیات راه اندازی کارگاه جدید تولید شن و ماسه در منطقه نمونه گردشگری الماس خلخال، دستور توقیف یک دستگاه بولدوزر سنگین که با مشاهده اکیپ اجرای حکم دادستانی از محل کارخود اقدام به فرار از صحنه جرم و عبورعرضی از محور ارتباطی خلخال به اسالم و تخریب سطح آسفالت این جاده کرده بود، توسط دادستان عمومی وانقلاب خلخال در حوالی محل کارگاه شن و ماسه صادر شد.

برچسب‌ها دادگستری خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری خلخال استان اردبیل دادگستری خلخال استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۴۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد

سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • دستور دادستان فردیس به شهرداری برای ساماندهی «پارک تندرستی»
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم