Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، سید رضا فاطمی امین روز جمعه در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در نشست با فعالان اقتصادی و صنعتی ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: عقب ماندگی‌های کنونی در ظرفیت تولیدی برق کشور به این دلیل است که در ۱۰ سال گذشته اقدامی برای تحقق تولید سالانه سه هزار مگاوات برق انجام نشد و همین مسأله کاستی بزرگی در حوزه نیروگاه‌های برقی کشور را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته در ساخت نیروگاه باید اقدام کوتاه مدت یعنی مدیریت مصرف با همکاری وزارتخانه های صمت و نیرو و جلوگیری از قطعی برق و همچنین اقدام بلندمدت با احداث و توسعه ظرفیت های نیروگاهی انجام داد که تامین و تولید ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

فاطمی امین گفت: به همه واحدهای تولیدی و صنعتی با نیاز بالای مصرف برق توصیه می‌شود که نسبت به احداث نیروگاه اقدام کنند و وزارت صمت هم در این زمینه حمایت های لازم را به عمل می آورد.

وی افزود: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نرخ گاز برای تولید برق در واحدهای صنعتی و تولیدی معادل قیمت گاز برای نیروگاه‌ها محاسبه خواهد شد.

وزیر صمت اظهار کرد: حجم بالای صنعت در کشور به ویژه در ساوه که قطب صنعتی به شمار می رود متناسب با زیرساخت های لازم به خصوص در حوزه مسکن رشد نداشته است. 

وی افزود: امیدواریم با تخصیص زمین و تسهیلات از طریق دولت و مشارکت شرکت های تولیدی مشکل مسکن کارگران در جوار شهرک های صنعتی برطرف شود و این قشر با برخورداری از یک سرپناه با تلاش بیشتری به کار و تولید بپردازند.

وزیر صمت در خصوص سهم پایین شهرهایی نظیر ساوه با درآمد بالا از ارزش افزوده، گفت: در اجرای  قانون ارزش افزوده نباید سهم ها به مساوات تقسیم شود.

فاطمی امین افزود: در شهرهای صنعتی که آلایندگی ها و تبعات منفی متوجه ساکنان است، تقسیم مساوی اعتبارات چندان معقول نیست و  باید از طریق افزایش منابع، کمبودها برطرف و  اقدامات حمایتی لحاظ شود. 
وی تاکید کرد: حمایت از تولید و رفع موانع پیش رو از رویکردهای دولت است و تلاش خواهیم کرد تا با اعمال سیاست‌های تشویقی و حمایتی مشکلات مربوط به صنایع را در سطح کلان کشور برطرف کنیم.

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این نشست با اشاره به مزیت های صنعتی این شهرستان گفت: در این شهرستان بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی وجود دارد که زمینه اشتغال ۵۶ هزار نفر را فراهم کرده است .

مهدی الیاسی گفت : ساوه به عنوان یک قطب اقتصادی غیرنفتی در منطقه نقش مهمی را ایفا می‌کند و سالانه ارقام قابل توجهی ارزش افزوده و مالیات از این شهرستان وارد خزانه دولت می‌شود. 

وی گفت: در این شهرستان همدلی اعضای شورای تامین و سایر مسئولان، حمایت از تولید و سرمایه گذاران نهادینه شده است.

الیاسی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های مناطق صنعتی، گفت: در برخی شهرک‌های صنعتی نوپا شهرستان ساوه زیرساخت هایی از قبیل امنیت، فاضلاب، معابر و آب و برق دچار مشکل است که این موضوع صنعتگران را با چالش روبرو کرده است.

فرماندار ساوه اظهار کرد: برای حل برخی مشکلات مطرح شده نیازمند حضور میدانی وزرای مختلف هستیم تا بتوانیم اعتبارات و دستورات لازم را برای رفع مشکلات دریافت کنیم .

امام جمعه ساوه نیز در این نشست با اشاره به توان بالای ساوه در زمینه تولید و صنعت گفت: مسئولان موظف هستند که برای رشد و توسعه صنایع و تولید داخل حمایت‌های همه جانبه خود را عرضه کنند و در این راه از هیچ کمکی دریغ نکنند.

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: این شهرستان عنوان ویژه دارد و باید به توسعه زیرساختی و مشکلات آن هم به صورت ویژه رسیدگی شود و در سفر هیات دولت انتظار داشتیم که معاون اول رئیس‌جمهور در این شهرستان حضور یابد و بخشی از مشکلات را مرتفع کند.

وی با گلایه از نبود امکانات ویژه برای ساوه که عنوان فرمانداری ویژه را دارد، گفت: انتظار مردم ساوه این است که از مزیت های فرمانداری ویژه بهره مند باشند نه اینکه با سایر شهرستان ها تفاوتی نداشته باشند.

 امام جمعه ساوه گفت: یکی از مشکلات این شهرستان، نبود زیرساخت های درمانی است و مردم برای درمان به شهرهای مجاور می‌روند که این مسئله قابل قبول نیست و باید چاره اندیشی شود. 

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: عرضه و تقاضا هم در حوزه مسکن ساوه همخوانی ندارد و نرخ اجاره و خرید خانه در این شهر سرسام آور شده و این مسأله فشاری مضاعف بر ساکنان عمدتا کارگری وارد کرده است.

 در این نشست چند تن از صنعتگران و تولید کنندگان ساوه به بیان مشکلات خود پرداختند.

برچسب‌ها ساوه انرژی برق سید رضا فاطمی امین شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران صمت پروندهٔ خبری سفر استانی رییس جمهور در ایستگاه استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه انرژی برق سید رضا فاطمی امین ساوه انرژی برق سید رضا فاطمی امین صمت فاطمی امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد

امارات متحده عربی به زودی مناقصه‌ای را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی خواهد کرد که تعداد رآکتور‌های هسته‌ای در این کشور کوچک خلیج‌فارس را ۲ برابر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.

این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیاز‌های انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.

مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.

سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوز‌ها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.

امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.

امارات یکی از کشور‌هایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.

در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.

ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.

نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن