Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمدرضا سیدالنگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هدف از اجرای این برنامه جهادی مهاجرت معکوس به روستا، تامین امنیت غذایی، کاهش آلایندگی زیست محیطی شهری و ترافیک، ایجاد فرصت های شغلی در مناطق روستایی است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در راستای الگوی اقتصادی و پیشرفت در روستای گلستان تعریف و حمایت می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۴۷ درصد جمعیت گلستان در روستاها زندگی می کنند اشتغال اصلی آن ها بر پایه کشاورزی است.

سید النگی همچنین از تهیه شناسنامه برای تمامی روستاهای گلستان به منظور سرمایه گذاری و استفاده از این ظرفیت و تاثیر آن در توسعه اقتصادی خبر داد و افزود: این طرح توسط دفتر امور روستایی و شوراهای این معاونت در دست اجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان همچنین بر ضرورت سرمایه گذاری بیشتر در بخش گردشگری تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در این بخش یکی از راه های مهم برای ایجاد فرصت های شغلی و رونق اقتصادی است.

وی تاکید کرد: برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری مناطق جنوبی گلستان به دلیل برخورداری از ظرفیت های گردشگری و تاریخی در اولویت قرار گرفته و از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

استان گلستان با داشتن طبیعت زیبا، سرسبز و چشم اندازهای منحصربه‌فرد و دارا بودن بیش از ۳۵۰ جاذبه طبیعی متنوع و ارزشمند، یکی از قطب‌های مهم اکوتوریسم در شمال کشور ایران به شمار می‌رود.

همچنین این استان به سبب برخی ویژگی های طبیعی و پیشینه تاریخی از جمله مستعدترین مناطق کشور در حوزه گردشگری محسوب می شود.

ظرفیت حضور اقوام متعدد با خرده فرهنگ های فراوان، آثار و ابنیه چندین هزار ساله، جنگل های چند میلیون ساله هیرکانی، سواحل دریای خزر، مرال های دشت جهان‌نما گرفته و جزیره آشوراده در دل دریای خزر، بخش اندکی از گنجینه های معنوی سرزمین هیرکان است که هر کدام از آن ها می‌تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود.

زهکشی اولویت توسعه کشاورزی گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: زهکشی اراضی شمال استان اولویت توسعه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی به شمار می رود و اکنون پوشش ۸۰ هزار هکتار دیگر با مصوبه لحاظ اعتبار در سفر رییس جمهور در اسفندماه پارسال به استان در دست پیگیری و اجرا است.

وی بیان کرد : برنامه زهکشی اراضی شمال استان مطابق اولویت بندی دستگاه های مرتبط پیگیری و اجرای می  شود و در صورت نیاز می توان اراضی بیشتر را زیر پوشش برنامه قرار داد.

سیدالنگی تاکید کرد: با اجرای این برنامه مهم ، اراضی کم بازده شمال استان در حوزه کشاورزی رونق یافته وکمک بزرگی به بهره برداران این اراضی در رونق اقتصادی آن ها می کند.

در این راستا مطالعه برای اجرای طرح زهکشی در سطح ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی شمال و غرب گلستان توسط شرکت آب منطقه ای انجام شد و در نهایت اجرای ۲۸۰ هزار هکتار آن در اولویت اجرا قرار گرفت و در سال ۹۳ در هیات دولت وقت تصویب و عملیات اجرای آن آغاز شد.

از این سطح اجرای طرح زهکشی در گلستان، ۱۶۰ هزار هکتار به جهادکشاورزی و بقیه آن به شرکت آب منطقه ای استان واگذار شد.

با گذشت چند سال از اجرای این طرح و تلاش ۲ دستگاه مجری به ویژه سازمان جهادکشاورزی استان بیش از ۴۰ درصد آن مورد بهره برداری کشاورزان قرار گرفته است.

تکمیل زهکشی در اراضی باقی مانده گلستان جزو طرح های اولویت دار مسوولان ارشد استان برای توسعه این خطه به شمار می رود و توسط دولت جهادی سیزدهم بر تداوم آن تاکید و مورد حمایت مالی قرار گرفته است.

زهکشی، فراهم کردن محیطی مناسب برای رشد ریشه گیاه از لحاظ تهویه و شوری است ولی در تعریفی جامع‌تر، زهکشی به معنی خارج شدن طبیعی یا مصنوعی آب مازاد از یک منطقه است که افزایش راندمان تولید، هدایت آب باران و آب‌های سطحی به آب بندان‌های کشاورزی و تالاب‌ها، خروج آب از زمین‌ و بازچرخانی آن برای استفاده در آبیاری محصولات کشاورزی از جمله مزایای اجرای طرح زهکشی از سوی کارشناسان امر معرفی می شود.
دولت سیزدهم در سفر استانی اسفندماه پارسال به این خطه شمالی، تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زهکشی بخشی از اراضی واقع در حوزه های گرگانرود و قره سو مصوب دارد.

نجات خلیج گرگان طرح کلیدی گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: اکنون نجات خلیج گرگان به عنوان طرح کلیدی این استان به شمار می رود که از سوی مسوولان ارشد آن با جدیت پیگیری می شود.

سید النگی اظهار داشت: اگر نجات خلیج گرگان پیگیری نمی شد ، در سال۱۴۰۳ به یک معضل برای استان و کشور تبدیل می شد و خشک شدن آن، ریزگرد در استان و استان های همجوار به همراه داشت.

وی گفت: با پیگیری به عمل آمده معاون اول رییس جمهوردر چهارمین نشست ستاد ملی تالاب از فروردین سال جاری طرح لایروبی خلیج گرگان دستور کار قرار گرفته و پیمانکار آن هم مشغول اجرای طرح بوده و در یک بازه زمانی ۱۲ ماه انجام می شود.

وی تاکید کرد: نجات خلیج گرگان سبب حفظ اقتصاد مردم بندرگز، ترکمن ، گمیشان ، حمایت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی های زیست محیط و مهاجرت ساکنان می شود.

استقبال از طرح نهضت ملی مسکن در گلستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: ۸۹ هزار نفر از ساکنان این استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و متقاضی استفاده از تسهیلات آن برای خانه دار شدن هستند.

وی افزود: در برنامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، برای استان گلستان ساخت ۹۴ هزار واحددر نظر گرفته شده که قرار است این خانه ها در مدت چهار سال ساخته شود.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان (۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کد شناسایی) سکونت دارند.

معاون استاندار گلستان: نگاه دولت تاکید بر توجه به زیرساختهاست

معاون استاندار گلستان: تعلل در آغاز طرح طبیعت‌گردی آشوراده پذیرفتنی نیست

برچسب‌ها استان گلستان گردشگری استانداری گلستان طرح های عمرانی گرگان کشاورزی توسعه روستایی خلیج گرگان مسکن سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گردشگری استانداری گلستان استان گلستان گردشگری استانداری گلستان طرح های عمرانی گرگان کشاورزی توسعه روستایی خلیج گرگان مسکن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نجات خلیج گرگان شمار می رود سرمایه گذاری استان گلستان هزار هکتار اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان بیش از ۳۰۰ پروژه ارتباطی در شهرستان‌های مختلف استان اجرایی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، سید محمود رادمنش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو سال اخیر یک هزار و دویست میلیارد تومان جذب اعتبار انجام گرفته، بیش از 300 طرح در استان اجرا شده و 16 طرح بزرگ نیز در دست اجرا هستند، که با اجرای این 16 طرح تبدیل به استان سبز ارتباطی می‌شویم.

وی عنوان کرد: در 30 ماه اخیر و قبل از این دولت قریب به 100 کیلومتر فیبر نوری در حوزه روستایی کار شد، در سی ماه دولت سیزدهم 300 کیلومتر فیبر نوری اجرایی شد و مصوبه اجرای 1500 کیلومتر را نیز گرفته‌ایم و اگر این پروژه اجرایی شود هم ظرفیت شبکه ارتقاء پیدا می‌کند، هم سرعت افزایش، و پایداری شبکه بهبود می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد ابراز کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی این استان اجرایی کردن پروژه‌ها سخت، و هزینه‌های هر پروژه چندین برابر و کمرشکن است.

رادمنش درخصوص ضعف ارتباطی جاده پاتاوه دهدشت افزود: این جاده به دلیل اینکه تازه افتتاح شده، هنوز به صورت رسمی کد نخورده و در صورتی که کد دریافت کند، تعهدات ارتباطی برای آن در نظر گرفته می‌شود، هرچند که چند سایت نیز در این جاده احداث شده، و تا جایی که ممکن بود چند روستا در نزدیکی این جاده پوشش داده شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص نارضایتی در برخی از مناطق روستایی، تصریح کرد: وقتی بارش باران داریم و در سایت مادر قطعی برق اتفاق می‌افتد، موجب می‌شود سایت‌های متصل به این سایت نیز قطع شوند، شبکه برق در حوزه‌های ارتباطی اهمیت زیادی دارد و 95 درصد قطعی سایت فیبر نوری ناشی از قطعی برق است.

رادمنش درباره شبکه ارتباطی جاده بابامیدان یاسوج نیز گفت: تا 90 درصد جاده بابامیدان یاسوج از نظر فیبر نوری مشکلی ندارد و بخشی از آن نیز در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که دسترسی به آن نداریم.

وی ادامه داد: در بحث آگاه‌سازی عمومی قریب به یک میلیون و نیم پیامک هشدار ارسال کرده‌ایم، در سال 1402 هر بار که پیامک ارسال می‌شود، حدوداً 700 میلیون تومان هزینه بر است.

رادمنش درباره سرقت از سایت‌های ارتباطی گفت: سرقت در کهگیلویه و بویراحمد موجب نارضایتی زیادی می‌شود، گاهی به دلیل یک سرقت کابل و ترانس و... تا دو هفته مردم ارتباط ندارند، وقتی سارق یک سایت را از کار میاندازند، خطر قطع ارتباطی یک یا دو هفته وجود دارد. سارقان محترم باید ببینند که چه چیزی را سرقت می‌کنند و دارند چه لطمه‌ای به مردم می‌زنند، وقتی ارتباط قطع شود چه صدماتی به مردم وارد می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ارتباطات در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: در دورترین نقاط، مردم در پلتفرم‌های کسب و کاری محصولات خود را برای فروش گذاشته‌اند، ارتباط برقرار می‌کنند و کسب و کار در اینترنت دارند. مثلاً در روستای محروم زیلایی مردم با کسب و کار‌های اینترنتی در ارتباط هستند و آگاهی‌شان خیلی بیشتر شده است، هر چند که با افزایش میزان ارتباطات، سواد رسانه‌ای نیز اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

رادمنش ادامه داد: اعتبارات بخش ارتباطات ملی است، و تاکنون یک هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم، بیش از 300 طرح در استان اجرا شده و 16 طرح بزرگ نیز در دست اجرا هستند، که با اجرای این 16 طرح تبدیل به استان سبز ارتباطی می‌شویم.

وی بیان کرد: بالغ بر یک هزار و 100 میلیارد تومان در سال 1403 و 1404 در زمینه اجرای فیبر نوری پیش‌بینی کرده‌ایم و امسال توانستیم مجوز جذب 5 نیرو را بگیریم که این افراد از طریق آزمون استخدامی جذب این دستگاه می‌شوند.

رادمنش یادآور شد: از مردم که بیشترین همکاری را برای اجرای پروژه‌ها داشتند تشکر می‌کنم، مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نگاه توسعه محور نسبت به همه جای استان داشته باشند، نباید اینطور باشند که فقط مسائل سازمانی را در نظر بگیرند، این نگاه باید تغییر کند، تا زمانی که این مرز وجود داشته باشد برای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با چالش مواجه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: گاهی اخذ مجوز‌ها بیشتر از 6 ماه به طول می‌انجامد، یک سری بوروکراسی‌ها وجود دارد، اما نگاه باز به این مسائل به توسعه سریعتر استان کهگیلویه و بویراحمد کمک می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان