Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:12:33 GMT

رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان بوشهر بازگشت

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۵۵۳۸۳۷

رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان بوشهر بازگشت

دکتر قاسم برجویی فرد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با افزایش روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹، رنگ کرونایی شهرستان تنگستان که از ۱۸ تیرماه از آبی کم خطر به زرد با خطر متوسط و از ۲۵ تیر در وضعیت نارنجی پرخطر قرار گرفت در رنگ بندی جدید از امروز اول مرداد ماه به وضعیت قرمز خیلی پرخطر تغییر رنگ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین شهرستان‌های دیلم، گناوه، جم و عسلویه نیز از رنگ آبی کم خطر به رنگ زرد پرخطر تغییر وضعیت داده اند.

برجویی فرد اضافه کرد: براین اساس در نقشه کرونایی جدید استان بوشهر شهرستان‌های دیلم، گناوه، دشتستان، دشتی، عسلویه و جم در وضعیت زرد با خطر متوسط کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین رنگ کرونایی بوشهر نیز از زرد با خطر متوسط به آبی کم خطر تغییر رنگ داده و براساس رنگ بندی جدید شهرستانهای بوشهر، دیر و کنگان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

به گفته برجویی فرد در زمان حاضر ۱۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر قرمز، ۶۰ درصد زرد و  ۳۰ درصد نیز در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا از سوم تیرماه تاکنون در این استان روند افزایشی داشته است.

برجویی فرد با اشاره به روند کاهشی ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا در استان بوشهر از ۱۵ فروردین سال جاری افزود: بر این اساس از اوایل تیرماه تاکنون روند بستری‌های مثبت کرونا از هشت بیمار به ۴۷ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: همچنین با وجود اینکه در خرداد ماه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشده بود اما در هفته گذشته ۲ مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان به ثبت رسید.

برجویی فرد ادامه داد: آمارها و شمار مراجعان به مراکز بهداشتی استان بوشهر بیانگر سیر افزایشی بیماری کووید ۱۹ در این استان است و می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مقید باشند تا دچار پیک دوباره بیماری نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از بین نرفته و همچنان وجود دارد گفت: مردم در اجتماع ها، مکان‌های شلوغ و فضاهای سرپوشیده نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مقید باشند.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده شیوع ویروس کرونا در مناطق گرمسیری بویژه در فصل تابستان به دلیل استفاه از وسایل خنک کننده، بسته بودن فضا و نبود تهویه مناسب نسبت به دیگر مناطق خوش آب و هوا بیشتر است برهمین اساس می‌طلبد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

 برجویی فرد اظهار کرد: تلاش می شود با همکاری مردم قبل از ورود به پیک جدید زنجیره انتقال ویروس در استان بوشهر قطع شود.

وی تاکید کرد: یادمان باشد تابستان گذشته در پیک پنجم کرونا طی ۲ تا سه هفته سراسر کشور در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار گرفت و مرگ روزانه ۸۰۰ نفر در کشور رقم خورد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۵هزار و ۴۶۸ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲ هزار و ۱۷۰ نفر نیز به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
 

  

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر کرونایی قرار ویروس کرونا برجویی فرد آبی کم خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت علیرضا بیرانوند از زبان پزشک معالج: او برای بازگشت به میادین آماده است!
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز