Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: طرح تثبیت یادگیری برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان و آمادگی ورود به پایه بالاتر بسیار موثر است.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات این طرح آموزشی برای تقویت پایه درسی دانش‌آموزان، عنوان کرد: تا امروز تعداد ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش ابتدایی که در دوران همه‌گیری کرونا دچار افت تحصیلی شده بودند، در طرح یادگیری شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جزئیات مقاطع تحصیلی یادگیری در این طرح، اظهار کرد: این دانش‌آموزان در دو گروه دوره اول ابتدایی شامل مقاطع اول، دوم و سوم ابتدایی و گروه دوم شامل مقاطع چهارم، پنجم و ششم ابتدایی برگزار می‌شود.

قاسمی با اشاره به دروس مشمول طرح مذکور، بیان کرد: با توجه به ارزیابی انجام شده در وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان این مقاطع مشخص شد که دروس ریاضی و فیزیک در دوره اول ابتدایی و دروس فارسی، ریاضی و علوم در دوره دوم که در هر ماده درسی در قالب ۲۴ جلسه طی ۸ هفته آموزشی که نیازمند تلاش بیشتر دانش‌آموزان و یادگیری دقیق‌تر است، برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به جزئیات پایگاه‌های محل آموزش دانش‌آموزان، تصریح کرد: این دانش‌آموزان در ۵۳۳ پایگاه آموزش تابستانی در سطح استان زنجان شامل روستا، شهرستان و مرکز زنجان تا شهریورماه تحت یادگیری و آموزش خواهند بود.

وی با اشاره به تاریخ برگزاری این کلاس‌های درسی، گفت: این کلاس‌ها از ۶ تیرماه تا ۶ شهریورماه سال‌جاری به مدت دو ماه برگزار خواهد شد و در پایان این کلاس‌ها آزمون پایانی دروس مذکور برای سنجش میزان آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به مقطع بالاتر برگزار خواهد شد که نمره این آموزان جایگزین نمره آزمون پایان سال تحصیلی گذشته خواهد شد.

قاسمی با اشاره به برگزاری اردوهای متنوع در خلال کلاس‌های آموزشی، افزود: برای ترغیب دانش‌آموزان به شرکت در کلاس‌های مذکور و باتوجه به اینکه این کلاس‌ها در اوقات فراغت تابستان در حال برگزاری است، اردوهای مفرحی برای افزایش روحیه دانش‌آموزان طی دو ماه آموزشی انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به مهم‌ترین اثرات این طرح یادگیری برای دانش‌آموزان، بیان کرد: این طرح چهار اثر مهم خواهد داشت اول جبران افت تحصیلی دوم نرخ تکرار پایه تحصیلی را کاهش می‌دهد، سوم از بازماندگی تحصیلی جلوگیری می‌کند و در انتها سبب ارتقای کیفیت آموزشی می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اهمیت بالای این طرح برای تقویت پایه درسی دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: این طرح برای تثبیت یادگیری دانش‌آموزان بسیار مهم است، زیرا در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که عمده مشکلات درسی دانش‌آموزان از دروس پایه نشات می‌گیرد و در صورتی که پایه درسی تقویت شود مشکل یادگیری دروس دانش‌آموزان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش آموزش دوره ابتدایی درسی دانش آموزان پایه درسی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۵۵۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت

معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

ستادهای ثبت‌نام برای محدوده‌بندی مدارس باید همراهی کنند

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناظق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دستورالعمل ثبت‌نام که به استان‌ها ابلاغ شده است، تسهیلگری درباره محدوده جغرافیایی به صورت شعاعی از مدرسه تأکید شده است.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود